Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,9Dci zbyt duże ciśnienie doładowania

stef311 27 Cze 2011 20:31 5320 9
  • #1 27 Cze 2011 20:31
    stef311
    Poziom 14  

    Witam opiszę od początku co mnie spotkało:
    w długiej trasie zatarła się turbina , urwał się wirnik , turbina wyssała olej , silnik się rozbiegł (palił tylko olej przewody paliwowe przerwałem), samochód musiałem oddać do mechanika do którego mnie zaholowano, mechanik ten wymienił turbinę na używaną , pochodzenie mi nieznane po tym zabiegu niby wszystko jest ok ale turbina bardzo świszcze i to już od 1100 rpm , przy około 2000 rpm silnik wpada w silne drgania (bardzo uciążliwe), na miejscu pojechałem na komputer i wykazał on za duże ciśnienie doładowania , i tu moje pytanie czym grozi jazda z takim uszkodzeniem i jak można się tego pozbyć?. Mechanik który robił test komputerem twierdzi że trzeba wymienić turbinę ale jakoś nie specjalnie jestem przekonany ,czy ciśnieniem doładowania nie steruje jakiś czujnik lub zawór ?
    Jak dzwoniłem do faceta który naprawiał mi samochód to twierdzi że ten świst spowodowany jest przez wydmuchanie katalizatora a wibrację to na pewno jakiś uszkodzony wtryskiwacz.Proszę o porady co mogę uczynić w tej sytuacji dodam że chcę doprowadzić auto do pełnej sprawności.

    0 9
  • #2 27 Cze 2011 21:54
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    ciśnieniem doładowania steruje elektrozawór
    zbyt duże ciśnienie doładowania grozi ponownym uszkodzeniem silnika

    A co do pytania, co zrobić, żeby auto było w stanie jak przed usterką, to wypada męczyć mechanika, który naprawiał, bo się nie wykazał.

    1
  • #3 27 Cze 2011 21:59
    stef311
    Poziom 14  

    Czy ten elektrozawór jest częścią turbosprężarki i był wymieniany razem z nią ? czy znajduje się gdzieś indziej , jeśli tak to gdzie on się znajduje , ewentualnie jak wygląda ?

    0
  • #4 27 Cze 2011 22:26
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie ogarniesz tego sam, nie masz żadnej wiedzy na ten temat.

    Jak tam panewki po rozbieganiu silnika? Urwał się wirnik? A gdzie resztki tego wirnika?

    0
  • #5 27 Cze 2011 22:35
    stef311
    Poziom 14  

    Silnika nie rozbierałem więc o panewkach mogę powiedzieć tylko że nie bierze oleju i nic nie dzwoni ani nie puka co do wirnika to mówię to co powiedział mechanik.
    Tematu sam nie chcę ogarnąć ale byłem już u kilku mechaników i każdy mówi co innego więc chcę wiedzieć na czym stoję i może im coś podpowiedzieć.
    A wracając do elektrozaworu może ktoś wie jak go sprawdzić , czy jedynym sposobem jest podmiana ?
    Czy drgania silnika mogą pochodzić od wadliwego działania tego elektrozaworu ? ewentualnie od zbyt wysokiego ciśnienia doładowania ?
    Czy pozostaje mi tylko autoryzowany serwis ?

    0
  • #6 27 Cze 2011 23:43
    jarciu11
    Poziom 19  

    do ilu rpm rozbiegał się silnik zanim go zgasiłeś zdławileś... swiszcząca turbina znaczy szajs.. rozleci sie po jakimś czasie jak twoja.. zbyt wysokie cisnienie doładowanie tam jest zawór upustowy wiec albo siłownik abo wężyki.. elektro zawór narazie zostaw gdyż przed awarią było chyba ok..

    1
  • #7 28 Cze 2011 08:30
    stef311
    Poziom 14  

    Niestety nie jestem w stanie powiedzieć zbyt duży szok nie patrzyłem na obrotomierz ale było sporo .

    0
  • #8 28 Cze 2011 08:52
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak zgasiłeś to auto??

    0
  • #9 28 Cze 2011 09:00
    stef311
    Poziom 14  

    wypalił olej i zgasł

    0
  • #10 28 Cze 2011 14:35
    Barton-wlkp
    Poziom 21  

    nie lepiej było dolot zatkać?

    0