Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błąd czujnika spalania stukowego Laguna 1.8 16V

Metys79 27 Jun 2011 21:25 17847 20
  • #1
    Metys79
    Level 9  
    Witam

    Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego (przerwa w obwodzie) Objawy w aucie to lekkie podszarpywanie w dolnym zakresie obrotów oraz podwyższone spalanie około 2-3 litry oraz nierówne obroty biegu jałowego odczuwalne jakby lekkie gubienie zapłonów Czy ten objaw może powodować czujnik spalania stukowego. Dodam że po wykasowaniu błąd zaraz się pojawia.

    Czy po prostu zlekceważyć komunikat i szukać przyczyny gdzie indziej

    Laguna 1.8 16V 99 rok

    Z gór dziękuję z apodpowiedzi
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Dla pewności prześwietl kable od czujnika (przykręcony do bloku silnika) do sterownika, jeśli taki czujnik występuje i diagnoskop nie przekłamuje.
    Ale ten czujnik tylko informuje o spalaniu stukowym, przyczyna gdzie indziej np. świece, zła mieszanka, za duży luz zaworowy itp itd.
  • #3
    Metys79
    Level 9  
    W silniku 1.8 16V reguluje się zawory???
  • Helpful post
    #4
    MARR
    Level 17  
    Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa prawidłowo czujnik.
    Natomiast uszkodzenie czujnika wykryte przez sterownik, powoduje zastąpienie jego wskazań domyślną wartością zaprogramowaną w urządzeniu sterującym.
    Tak więc zepsuty czujnik może mieć wpływ na pracę silnika jaką opisałeś, ja osobiście zaczął bym od sprawdzenia tego czujnika (skoro diagnostyka Ci wykazała jego błąd) lub ewentualnie podmianka. Oczywiście sprawdzenie świec i kabli nie zaszkodzi ale to moim zdaniem nie w tym przyczyna. Luzu zaworów się nie reguluje w tym silniku robią to popychacze hydrauliczne
  • #5
    Metys79
    Level 9  
    Mam możliwość podmianki i chyba tak zrobię bo spotkałem się z opinią , że psuje się bardzo rzadko i że informacja o spalaniu stukowym to konsekwencja innych usterek.


    Świece nowe przepustnica wyczyszczona.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Zapytam jeszcze czy brak katalizatora może powodować takie objawy oraz wywalać błąd czujnika spalania stukowego ??
  • #6
    MARR
    Level 17  
    raczej nie, niektórzy nawet wywalają katalizator i wstawiają strumienice i żadne błędy się nie pojawiają ( choć brak katalizatora to gorzej dla środowiska )
  • #7
    jarciu11
    Level 19  
    a ja ci napisze że własnie brak kata moze powodować błąd tego czujnika... w bardziej zaawansowanych systemach nawet nieoryginalny tłumnik powoduje błąd... tyle że jeżeli czytane czymś konkretnym to przerwa w obwodzie mówi samo za siebie.

    Moderated By Pawel wawa:

    Kolejne ostrzeżenie za pisownię.3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #8
    MARR
    Level 17  
    jak już to prędzej z powodu braku katalizator bym się spodziewał błędów sondy lambda

    Moderated By Pawel wawa:

    Takiej pisowni tu nie tolerujemy. Ostrzeżenie.
    3.1.13. (10.9, 15) Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • #9
    jarciu11
    Level 19  
    MARR wrote:
    jak już to prędzej z powodu braku katalizator bym się spodziewał błędów sondy lambda
    o ile jest druga sonda za katem... to co napisałem przerabiałem też nie wierzyłem a jednak... jakieś echo rezonans w wydechu pierun wie ale tak się działo..
  • Helpful post
    #10
    ponury_brunon
    Level 10  
    To weź następnym razem podepnij oscyloskop i skaner. Każ walić komuś w wydech w kanale. Jak już się zmęczycie, to każ mu pukać młotkiem, w okolicach silnika i wciąż patrz.
    Nie ma takiej opcji, czujnik stukowego wciąż wysyła sygnały do ECM. A to ECM decyduje, czy je uznać czy olewać mówiąc prosto. Nie gadaj bzdur. Na 100% nie był przyczyną rezonans układu wydechowego.
  • #11
    Metys79
    Level 9  
    Katalizatora nie mam a drugą sondę też gdzieś wcięło ( nie ma nawet instalacji) Komputer pokazuje błąd w obwodzie grzania drugiej sondy której nie ma więc ten komunikat sobie odpuściłem. No bo jak z tym walczyć chyba tylko nowego softa do sterownika silnika wgrać.

    Może przez to występuje to spalanie i komp troche nadrbia wypadaniem zapłonów.

    dziś podmieniłem czujnik spalania i to samo. Więc problem na bank nie w czujniku tylko chyba gdzieś w elektronice.
  • Helpful post
    #12
    panam
    Level 29  
    Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i bład spalania detonacyjnego( ale nie otwarty obwód)
  • Helpful post
    #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ludzie, przecież tu ewidentnie sygnały z czujnika nie trafiają do sterownika. Prześwietlić wiązkę żarówką, jak jest ok, pozostaje przelutowanie pinów w sterowniku.
  • #14
    Metys79
    Level 9  
    Silnik 1.8 16V FRP Laguna 99 rok stara buda ale po lifcie. Nie ma koła zmiennych faz rozrządu. Dopiero w lagach II PH I było. Według mechanika wszystkie parametry ok . Rozrząd wymieniany przy 120000 auto ma przejechane 168000 kupione od niemca z przebiegiem 166000 od początku ten objaw.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Dodam że mechanik powiedziałże napięcie na czujniku jest więc nie widzi problemu.
  • Helpful post
    #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wymień mechanika.
  • #16
    Metys79
    Level 9  
    Dlatgo właśnie szukam tutaj pomocy bo w moim mieście tragedia. Każdy traktuje sprawę powierzchownie Totalne dno nawet mechanicy związani z serwisem.

    Wszystko na zasadzie przyjedz na lawecie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam a co oznacza przelutowanie pinów (w jakim celu) bardziej na chłopski rozum
  • Helpful post
    #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znasz pojęcie "zimny lut"?
  • #18
    Metys79
    Level 9  
    Słyszałem. Ale nie bardzo kumam jak. Chodzi o przelutowanie tych samych pinów które odpowiadaja za czujnik. Przepraszam za może banalne pytania.
  • Helpful post
    #19
    autoas
    Level 42  
    Metys79 jedno jest pewne, że nic nie kumasz
    Z tego co piszesz masz "rozorane" auto i sam do niczego nie dojdziesz, wiele rzeczy ci brakuje i wiedzy samochodowej też
    Nie piszesz z jakiego rejonu jesteś lub miejscowości, może by się ktoś kumaty wtedy znalazł
  • #20
    Metys79
    Level 9  
    Racja

    jestem z Koszalina
  • #21
    Metys79
    Level 9  
    Witam ponownie. Ponieważ dostałem powiadomienie o odpowiedzi na stary jak świat temat może opiszę ku potomności powód powyższego problemu.

    Więc cały pic polegał na tym ,że ktoś w Niemczech zanim auto kupiłem wstawił sterownik od innej laguny. (może nieświadomie) Sterownik był od Lagi 1.8 16 V z dwiema sondami lambda . Moja natomiast miała jedną sondę. Wywalało mi błąd drugiej sondy lambda jakby przerwa w obwodzie a jej nie było po prostu. Skutkiem tego było kaszanienie mieszanki i dochodziło do spalania stukowego. Po zamianie na sterownik którego numer dobrałem po Vinie w serwisie problem zniknął. Sterownik kupiłem używkę

    I tak to było właśnie. :idea: