Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson s51 Electronic - pali moduły

28 Cze 2011 19:59 9070 15
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam taki problem z moim Simsonem, że pewnego razu rano odpalam a tu coś tak jakby by był zalany. Ale w końcu dało się przejechać i po powrocie chciałem znowu odpalić simka. Iskra wtedy była ale bardzo słaba. Kupiłem więc nowy moduł. Patrzę czy jest iskra - jest. To zakręcam świecę i kopię.
    Za pierwszym razem trochę chwycił i natychmiast zgasł.
    Odkręcam świecę patrzę a iskry nie ma albo jest ale słaba, na której nie chce palić.
    I tak wymieniałem kilka razy moduł, aż zamówiłem wzmacniany z allegro i jego też spaliło.
    Przełożyłem go wtedy do innego Simsona. Iskra jest i pali ale nie puszcza go na obroty, a w tym zepsutym nie ma iskry.
    Co może palić te moduły?
    Cewka zapłonowa (ta koło koła magnesowego) wymieniana, iskrownik też.
    Mam dwa te iskrowniki i 2 cewki zapłonowe.
    Więc zrobiłem tak: wlutowałem tą drugą cewkę do tego iskrownika i pociągnąłem kable do modułu (na skróty). Założyłem to pod koło magnesowe i nie podpinając kabla od stacyjki do modułu (moduł był nowy) zapaliłem i chodzi.
    Wkręca się na obroty idealnie. No więc ucieszony zgasiłem i przekręcam stator ze wszystkimi cewkami (cewka świetlna i ładowania nie były wymieniane, reszta tak) zakręcam koło, podłączam kable do modułu razem ze stacyjką kopię i raz chwycił i zgasł i już nie ma iskry.
    Dodam jeszcze, że zaczęło się to dziać po tym jak mój brat umył go Karcherem po deklach.
    Awarię zauważyłem na drugi dzień rano.
    Ja podejrzewam stacyjkę, że ona robi jakieś zwarcie i pali moduł.
    Co o tym myślicie?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 35  
    Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu.

    Inne będą robić takie właśnie jaja.

    Pozatym jeszcze nie widziałem żeby moduł się spalił w S51, może sie uszkodzić co najwyżej ale i to łatwo sprawdzić.

    Trzeba zrobiś jakiś pomiar, bo podmiana czasami płata figla.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 25  
    Cewka zapłonowa może szwankować. Rozbierz moduł i sprawdź co padło.
  • Poziom 42  
    kidu22 napisał:
    Cytat:
    Cewka na magnecie zasilająca, i cewka główna WN muszą być od tego modelu. ...

    Nie muszą! Oczywiście cewka ładująca CDI musi mieć właściwy rdzeń i ilość zwojów, ale cewka WN, a właściwie transformator WN, bo taką rolę tam pełni, może być prawie dowolna. Musi spełniać tylko pewne warunki. Jakie to osobny temat.
    Na każdej cewce butelkowej i na każdej innej od skutera (nie cewkomoduł!) iskra powinna być i powinno dać się jeździć. W Simsonie jest najzwyklejszy CDI z kondensatorem 400V i tylko on stanowi ograniczenie.
    krol12345 Napisałeś prawie esej o twoich problemach. Niestety jest tak chaotyczny i pełen nieistotnych informacji, że trudno się rozeznać co było co jest i co zrobiłeś. Pasowałyby zrobić zdjęcia. One powiedzą więcej niż ty.
    Widać że masz blade pojęcie o układach CDI jeżeli dałeś się nabrać na cytuję:
    Cytat:
    zamówiłem wzmacniany z allegro

    A czym jest on wzmacniany??? Chyba tylko ceną!
    Z resztą moduł mógłbyś sobie zrobić sam za kilka zł.
    Czy masz miernik i potrafisz robić podstawowe pomiary elektryczne?
    Jeżeli tak to najpierw poczytaj:
    Link
    a potem zrób pomiary i przedstaw na forum.
    Wg. mnie (jak bawimy się w zgadywankę) problemem jest koło magnesowe. Magnesy trwałe straciły swoją "moc".
    Mogą być również połączenia masy, ew. impulsator.
  • Poziom 35  
    Nieprawda.
    Simson z zapłonem przerywaczowym mam cewkę zapłonową 3 om.
    A z zapłonem CDI jest mniejsza wyrażnie cewka i ma o.6 om, zamienna jest z każdą inną od jakiegokolwiek skutera z CDI.

    Jak założysz do CDI --zwykłą, to silnik straci moc na wysokich czyli tam gdzie czuje sie najlepiej. I dodatkowo będzie psuł świece z racji niskiej energi iskry.

    Brat robi moto 2 kołowe to sie czegoś naumiałem.
  • Poziom 42  
    Kidu nie pisz bzdur. Niestety muszę tak napisać. Pasowałoby skorzystać z podanego wyżej linku a nie propagować urban legends.

    Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję. Na pierwszy rzut oka różni się od cewki zapłonu iskrownikowego.

    Może ty zakładałbyś "zwykłą" cewkę do CDI ja na pewno nie.

    A propos. Oryginalna cewka do tradycyjnego zapłonu z przerywaczem ma mieć ok. 0.8 oma! Dane z serwisówki!
    Problem polega na tym, iż nie ma oryginałów. Produkcja skończyła się pod koniec lat 90-tych. Podróby występujące na rynku mogą mieć dowolne parametry. Przecież nie chodzi o to aby działało tylko aby zarobić pieniądze!
    Jak ktoś wie o co chodzi to nie kupuje badziewia tylko nawinie sam ew. da komuś do przewinięcia albo użyje małego transformatorka. Sposobów może być wiele. Wystarczy wiedza i wyobraźnia.
  • Poziom 35  
    jack63 napisał:
    Cewka do CDI ma dużo większą liczbę zwojów a przez to i rezystancję


    Miałem to olać ale przemierzyłem tak dla wiedzy .
    Cewka 8352 1/2 ma opór pierwotny 4,5 Om i jest dla zapłonu platynkowego.
  • Poziom 42  
    Jack63 , param się elektryka samochodową i elektronika od lat 60 -tych , ale dotychczas nie dawałem żadnej cewki zapłonowej do przewinięcia lub stosowałem zamiast jej , jakiegoś "transformatorka". CZ to nie transformator / w opisanym wyżej przypadku/ ,a uzwojenie pierwotne cewki z przerywaczem mechanicznym /platynka / zawsze ma większą oporność od cewek kluczowanych elektronicznie.
  • Poziom 42  
    Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona.
    Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot.
    To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu.
    Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z rozdzieloną rolą gromadzenia energii i podnoszenia napięcia (Simson,Jawka50) jest tylko transformatorem wysokiego napięcia. A w zasadzie autotransformatorem. Poczytaj i zastanów się jaką rolę spełnia. Nie mówimy o zapłonie bateryjnym! To zupełnie inna bajka.
    Nigdy nie proponowałem i nie zaproponuję przewijania cewki butelkowej ani żadnej innej wysokiego napięcia! Nie wiem skąd to niedorzeczne posądzenie???
    Proponowałem przewijanie cewki zapłonu (nie zapłonowej tu jest problem mało dokładnego nazewnictwa) montowanej w podstawie iskrownika oraz cewki ładującej CDI (to już dużo trudniejsze zadanie). Ew zastosowanie cewki świateł i transformatorka jako układu zamiennika cewki ładującej.
  • Poziom 42  
    No cóż , megalomania nie jest chorobą i trudno się nie zgodzić ,że to co napisałeś nie nadaje się na referat , a tym bardziej na odpowiedź ani na mój post ani na Kolegi Kidu 22 / gdzie się podziały oporności uzwojeń pierwotnych CEWEK WN , czyżbyś zapomniał?/.
    Zostań przy swoich "transformatorach" , przewijanych cewkach i teorii względności , a pedagogikę pozostaw absolwentom Akademii Pedagogicznej w Krakowie!
  • Poziom 42  
    emeryt2
    Jak się nie ma argumentów merytorycznych, to się idzie w politykę. Stary chwyt politruków.

    Ku potomności.
    Rezystancje cewek zapłonu prądnicy-iskrownika Simsona w wykonaniu NRDowskim (były montowane jescze co najmniej dwa inne rodzaje prądnic) wynoszą:
    1. Dla układu z przerywaczem : 0.7 - 0.9 om - były co najmniej dwa rodzaje
    2. Dla układu CDI : 500 - 750 om - były dwa rodzaje

    Tak podaje serwisówka.
    Z resztą jest to zgodne z logiką. Trudno aby nawinięte na rdzeniu o przekroju ok 1 cm2 90 zwojów drutu fi 0.7 miało więcej niż 1 om!
    Po dobnie dla ok 3000 zwojów drutu 0.1 miało mniej niż 300 om.
  • Poziom 35  
    jack63 napisał:
    Rezystancje cewek zapłonu prądnicy-iskrownika Simsona w wykonaniu NRDowskim (były montowane jescze co najmniej dwa inne rodzaje prądnic) wynoszą:
    1. Dla układu z przerywaczem : 0.7 - 0.9 om - były co najmniej dwa rodzaje
    2. Dla układu CDI : 500 - 750 om - były dwa rodzaje


    Bzdura.

    I rozróżniaj cewkę WN, od cewki zasilającej.
    Moderowany przez Rycho T:

    Przed stwierdzeniem że ktoś pisze bzdury, należy dokładnie przeczytać, to co ta osoba napisała.

  • Poziom 42  
    Rozróżniam, rozróżniam i napisałem to kilka razy wyraźnie!
    Podane przeze mnie dane dotyczą cewek prądnicy. Wyraźnie jest to napisane i zostało zacytowane przez kidu22 !
    Nie jest to żadna bzdura tylko dane przepisane z serwisówki!

    Natomiast bzdurą jest wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego dla cewki butelkowej podana przez niego. To wartość dla ceki WN dla zapłonu bateryjnego o napięciu 12V. Tzw. cewka 12V. Takie oznaczenie było wytłoczone na denku "butelki".
    Cewki stosowane w zapłonach elektronicznych Simsona początkowo były cewkami 6V. Później stosowano specjalną cewkę zaprojektowaną do układów CDI. Była wyraźnie krótsza i miała oznaczenie EMZA.

    Dalej uważam, że cewka zapłonowa WN w układzie CDI jest tylko transformatorem napięcia. Jak ktoś ma inne zdanie niech wytłumaczy to merytorycznie a nie politycznie.
    Czekam.
    Może jeszcze ktoś inny się wypowie.
  • Moderator Samochody
    Merytorycznie można to wytłumaczyć jako 2 sprzężone indukcyjnie układy rezonansowe LC, pierwszym jest kondensator w CDI i uzwojenie pierwotne cewki WN, a drugim jej uzwojenie wtórne i świeca (odstęp jej elektrod jest traktowany jako kondensator)
    Tyle teorii, czas na praktykę: do CDI można stosować cewki WN z układów klasycznych, z przerywaczem (uzw pierwotne o impedancji kilkunastu Ω), nie nadają się cewki z tranzystorowych układów zapłonowych (impedancja uzw pierwotnego < 1Ω).
  • Użytkownik usunął konto