Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 5 2.0 CR 110 KM + DPF miga DPF

28 Cze 2011 21:24 46728 34
  • Poziom 2  
    Niedawno zakupiłem Mazdę 5 2,0 diesel z końca 2006 roku i po około 3 tkm zaczęła migać lampka DPF i cheek, dziś wymieniłem olej na nówkę i mam pytanie jak skasować migający problem oraz czy to wystarczy czy też problem tkwi w filtrze DPF ( cały przebieg mojej Madzi to 187 tkm). Może mi ktoś doradzi.
  • Poziom 35  
    Szkoda że wymieniłeś olej , bo po wypalaniu dpf tez wymienisz.
  • Poziom 35  
    Jezeli mruga, to tylko musisz wykasowac serwis olejowy. Jezeli swieci na stale, to moze jest uszkodzony któryś z czujnikow katalizatora. W niektórych przypadkach regeneracja jest wymagana. Niestety tylko serwis.
  • Poziom 2  
    Myślę o "wypatroszeniu" tego wspaniałego wynalazku jeżeli inne cenowo przystępne zabiegi nie przyniosą oczekiwanego skutku, ponieważ jak się dowiedziałem przy przebiegu 180 - 200 tkm filtr jest do wymiany za ok. 2000 EURO: :(
  • Poziom 35  
    To jest kontrolka serwisu olejowego.
  • Poziom 2  
    czy w tej sytuacji nie można skasować inspekcji samodzielnie jak w innych autkach i jest konieczna kosztowna wizyta w ASO, jeżeli tak to będę wdzięczny za podppowiedź
  • Poziom 35  
    Moze carman v scan to ogarnie, moze launch. Ale watpie.
  • Poziom 1  
    jest możliwość wykasowania oleju samodzielnie,kumpel to rozszyfrował , u mnie działa i już nie jeżdżę do serwisu
  • Poziom 2  
    no to fajnie, ze sie da, ale jak? Moze ktos zdradzi ta tajemnice
  • Poziom 2  
    Czy ktoś już wie jak skasować kontrolkę wymiany oleju (mrugający DPF) już po wymianie i ewentualnie jak długo można z nią jeździć bez wizyty w serwisie... Z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam
  • Poziom 2  
    To jak z tym samodzielnym kasowaniem kontrolki wymiany oleju, byli byśmy wdzięczni za jakieś info...
  • Poziom 15  
    Jeśli miga DPF i pali się check to raczej nie olej :(
    Stawiałbym na zapchany DPF.
    Jeśliby tylko migał DPF, a check się nie świecił to jak najbardziej inspekcja olejowa.

    Samodzielne kasowanie inspekcji olejowej jest bardzo proste :)
    Zaczyna się tak:
    Weź IDS'a, podłącz ....... :)
  • Poziom 2  
    Co do kontrolki to pali się tylko sam DPF, a co do IDS'a to już tak robiłem i programy darmowe nie widzą błędów (po przeskanowaniu całego kompa pokazuje komunikat 0 błędów, więc nie można usunąć) A podobno jest jakiś sposób "domowy"- bez użycia komputera, na kasowanie kontrolki oleju... A więc?
  • Poziom 15  
    jean2 napisał:
    Co do kontrolki to pali się tylko sam DPF, a co do IDS'a to już tak robiłem i programy darmowe nie widzą błędów (po przeskanowaniu całego kompa pokazuje komunikat 0 błędów, więc nie można usunąć) A podobno jest jakiś sposób "domowy"- bez użycia komputera, na kasowanie kontrolki oleju... A więc?


    Hmm.
    Bo ogólnie to nie jest błąd :)
    Do 6 znam sposób.
    W 5 jest troszkę inaczej, ale mając IDS'a jakoś nie testowałem :(
  • Poziom 1  
    Czy możesz podać ten sposób bez IDS do szóstki?
  • Poziom 15  
    serkrem napisał:
    Czy możesz podać ten sposób bez IDS do szóstki?


    How to reset the service indicator (DPF flashing)

    1. Ignition on
    2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
    3. Press the accelerator to the floor and realese 5 times.
    4. Ignition off.

    Mazda 5 2.0 CR 110 KM + DPF miga DPF
  • Poziom 14  
    chyba wszystko wzuciliscie do jednego wora z ta kontrolka od DPF.
    Nie prościej zajrzeć do instrukcji? jest tam wszystko ladnie opisane

    Ta kontrolka raz może mrugać, raz swiecic, no i do tego jeszcze w zaleznosci na jaki kolor czerwony albo zolty. Każdy stan pracy tej kontrolki oznacza cos innego
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich , nie dawno kupiłem Mazde 5 2.0 CR 110 km z 2006 i po nie długim jego użytkowaniu zaczeła mi mrygać kontrolka DPF (bez czeka) , czytając o tym na różnych forach już sam nie wiem co mam z tym zrobić i co o tym myśleć ponieważ jedni piszą że to filtr a inni że to inspekcja olejowa a już na tej kontrolce zrobiłem około 400 km i nie widze ani spadku mocy tylko jedynie może wzrost zużycia paliwa fakt faktem że jeżdze tylko w mieście i z wyliczeń wynika że pali mi około 8/100km , wczoraj wymieniłem olej i na kompie nie wykryto żadnych błędów jedynie informacje o dpf-ie wiec już sam nie wiem co mam z tym zrobć . Wiec jeśli ktoś miał podobny przypadek i udało sie to rozwiązać to proszę o informaje . POZDRAWIAM
  • Poziom 12  
    zrób odczyt błedów- jak nie ma to serwis olejowy
    prawie nikt jej nie kasuje, jakis czas temu robiłem w MPV i poszlo kts
  • Poziom 35  
    Dpf miga bo obliczeniowo przekroczyl zawartość paliwa w gramach znajdującego się w oleju silnikowym . Zrobisz IDS , KTS .
  • Poziom 10  
    Zazwyczaj w tych autach dpf lampka oznacza ze komputer silnika czeka na prawidłowe wypalenie filtra za pomocą skanera ,czasami nie występuje żaden błąd ale nie lekcewaz tego. Musisz wypalić dpf , ja zrobiłem to bez problemu skanerem snap on ale myślę że luntch- (nie pamietam pisowni ) z nie starym softem może to zrobić. Moja statystyka na ten dpf to na 20 aut 18 dalej smiga po wypaleniu a 2 trzeba wymienić.warto przed tym wyczyscic egr
  • Poziom 2  
    DOMOWY SPOSÓB
    W przedziale silnika jest skrzynka bezpieczników a w niej złącze diag,PDF i tu to robimy , dokładnie masujemy drugi pin, włączamy zapłon gaz do dechy na 5 sek i już,TAK JAK KOLEGA ,KaczorGSM,WYŻEJ POKAZAŁ NA OBRAZKU W WERSJI ang. POZDRO

    Dodano po 4 [minuty]:

    PS. ZAPOMNIAŁEM DODAĆ PO 5 SEK.-na koniec wyłącz zapłon
  • Poziom 2  
    Mrugająca kontrolka DPF oznacza serwis olejowy olej do wymiany i kasujemy np. CDIF/3
  • Poziom 24  
    Snap-on -em też idzie, przerabiałem.
  • Poziom 2  
    Witam. Jestem nowy na forum i nie wiem jak się tu prawidłowo poruszać. Proszę mi wybaczyć jeśli coś jest nie tak. Mam problem z mazda 6 2009 2.2 sport 185 koni. Zapaliła mi się kontrolka dpf. Mruga na pomarańczowo. Auto nie straciło mocy, jeździ jak jeździło. Pojechałem do mechanika, skan ECU poinformował że proces samowypalenia filtra dpf był już zbyt wiele przeprowadzony. Jednym słowem filtr dpf ma ograniczoną żywotność i należy go wymienić by proces samooczyszczania był poprawny. Autko ma 220 tys na liczniku a filtr jest od nowości. Mechanik namawiał mnie na wymuszone wypalanie filtru w warsztacie. Stwierdziłem jednak ze może to i pomoże ale zapewne nie na długo i aby wyeliminować niepotrzebne koszty zdecydowałem się na zakup nowego filtra od razu. Autko jest po wymianie filtra dpf. Wszystkie błędy pokasowane ale niestety kontrolka dalej mruga,Nadmienię że olej w silniku niedawno był wymieniany a inspekcja olejowa kasowana. Mechanik twierdzi ze po wymianie filtra dpf muszę trochę przejechać by komputer w samochodzie stwierdził że cyrkulacja spalin jest już prawidłowa i kontrolka sama zgaśnie. Jakoś jednak mnie to nie przekonuje tym bardziej ze juz trochę jeździłem po autostradzie (około 50km) i dalej mryga. Ma ktoś jakiś pomysł, wiedzę, propozycje? Byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź. Z góry dziękuję.
  • Poziom 12  
    adaptacja po wymianie filtra zrobiona?
  • Poziom 2  
    Adaptacja czyli.... Resetowanie błędów komputera? Sorry ale jestem laikiem. Jeśli to jest Resetowanie to wszystkie błędy zostały skasowane i wprowadzono informacje ze jest nowy dpf.
  • Poziom 12  
    po poprawnym zerowaniu kontrolka powinna odrazu zgasnąć , jak mruga to coś poszło nie tak. może to wina urządzenia, nie wiem. jak nie ma błędów które określają co on chce to trzeba przeglądnąć wartości testowe.
  • Poziom 2  
    Tak właśnie mi się wydaje że kontrolka powinna od razu po resetowaniu zgasnąć. Tak niestety nie jest. Sprawdzałem jeszcze poziom oleju. Jest idealnie w punkt. Czytałem gdzieś na forum że w tej wersji mazdy którą mam kontrolka dpf może również wskazywać że łańcuch rozrządu jest rozciągnięty ale po pierwsze komputer nie wskazuje tego typu błędu a poza tym z silnika nie dobiegają żadne niepokojące stuki co raczej miałoby miejsce przy takim łańcuchu.
    Jeśli w ciągu następnych kilkudziesięciu kilometrów mimo zapowiedzi mechanika kontrolka nie zgaśnie i dalej będzie mrugala będę musiał reklamować naprawę gdyż usługa nie została wykonana w całości. Niby auto jeździ idealnie jednak mrygajaca kontrolka nie pozwala być do końca spokojnym i pewnym w 100 % tego autka. Naprawdę nie wiem co z tym fantem zrobić 😡
  • Poziom 12  
    mrugająca kontrolka świadczy o niesprawności lub braku potwierdzenia usługi- np.typu wymiana oleju , wymiana dpf