Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania G94 230KM, Brak mocy, nierówna praca silnika

arekt29 29 Cze 2011 09:32 3263 8
  • #1 29 Cze 2011 09:32
    arekt29
    Poziom 7  

    Witam,
    mam problem ze swoją Scanią G94 230 KM, brak mocy silnika, szarpie silnikiem podczas jazdy, na wolnym obrotach pracuje równo,spalanie ok 28 litrów/100km ( solówka ), Wymieniłem końcówki wtrysków i nic to nie pomogło. Ciśnienie na cylindrach między 23-28 bar. W serwisie powiedzieli że ciśnienie powinno byc ponad 30 atmosfer. Wyregulowali luzy zaworowe. proponują wymienić czujnik doładowania powietrza. Podejrzewają również ze jeden tłok moze byc wypalony. Mial ktoś podobny problem? Będę wdzięczny za pomoc

  • #2 30 Cze 2011 23:34
    satsun
    Poziom 15  

    Czujnik da się sprawdzić na serwisie. A na diagnostyce coś wykazało, jakieś błędy? Sugeruję też podmienić pierwszy wtryskiwacz( ten z czujnikiem).

  • #3 01 Lip 2011 10:04
    arekt29
    Poziom 7  

    Właśnie jade dzisiaj na serwis i będę wymieniał ten czujnik doładowania powietrza. Taki bład wykazało na diagnostyce. Ale wstrzymałem się bo kolega miał podobny problem wymienił ten czujnik i nic sie nie poprawiło. Z tego sie orientuję są jeszcze inne błedy. Tylko nie bardzo wiem jak się je odczytuje. Liczy się błyski kontrolki edc?. Szybkie błyski to są dziesiatki a wolne to pojedyncze cyfry? np błąd 43 to cztery szybkie i trzy wolne błyski? A jak się wywołuję błędy?
    Na serwisie nic nie mówili o innych błedach. Pierwszy wtryskiwacz to jest tzw. wtrysk prowadzący?

  • #4 01 Lip 2011 13:39
    satsun
    Poziom 15  

    Na forum znajdziesz jak się odczytuje błędy, było to wiele razy. Co do wtryskiwacza to tak, tzw. wtryskiwacz prowadzący.
    Dowiedz się jakie błędy w serwisie na komputerze powinni Ci podać od czego i jaki błąd - oczywiście zależy od mechanika.
    Oczywiście filtry itp. były wymienianie?

  • #5 02 Lip 2011 17:22
    arekt29
    Poziom 7  

    Po wymianie czujnika doładowania na komputerze nie pokazało więcej błędów. Na kanale w serwisie auto chodziło bez zarzutu. Wyjechałem i po przejechaniu kilku km stwierdziłem ze jest tak samo zle jak przed wymianą albo gorzej. Niestety nie wróciłem juz do nich bo skończyli pracę na dziś. Mechanik sprawdzał ciśnienie w układzie paliwowym, jednak stwierdził ze jest idealne. Jutro będe spuszczał paliwo z baku zeby go wyczyścić. Na spodzie napewno jest dużo brudu, bo jakiś czas temu zatykało mi smoka od agregatu chłodniczego. Założyłem sitko i teraz jest ok. Zastanawiam się czy może to miec wpływ na pracę silnika. Teraz mysle że problem leży w elektronice, może komputer dostaję jakieś błędne informacje z jakiegoś czujnika. W manie miałem takie przypadki że gasł silnik zasiwecało sie edc i nie można było uruchomic silnika. Powodem było przetarcie na wiązce elektrycznej do pompy, innym razem kaseta edc, a jeszcze innym razem zasniedziałe piny na kostce.

    Bede próbował i dziękuję za pomoc. Gdyby komuś sie jeszcze cos wpadło do głowy to bede wdzieczny.

  • #6 02 Lip 2011 19:56
    pitool
    Poziom 29  

    Z tymi serwisami to już tak jest.Ja w volvie miałem podobny przypadek i nawet w serwisie nie zauważyli że pompka ręczna była "wypięta"i chcieli mi wymienić pompę zasilająca.Auto na wolnych chodziło jak pszczółka,a gdy tylko zobaczyło góry to trzęsło nim jak na "głodzie" i nie miał mocy.

  • #7 02 Lip 2011 23:55
    satsun
    Poziom 15  

    A nie dasz rady podmienić tego wtrysku co mówiłem? Nie mówie o kupnie bo nie ma sensu kosztów robić, ale z jakiegoś innego auta, złomu itp. spróbować.
    Co do czujnika to często tak bywa ;). A dostałeś chociaż ten stary?

  • #8 03 Lip 2011 20:27
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    arekt29 napisał:
    Mial ktoś podobny problem?
    Tak. Pompa wtryskowa 0402796043 - zawory GDV. (nierówna praca silnika, duże zużycie paliwa, nierówna praca pod obciążeniem.

  • #9 15 Lip 2011 16:44
    arekt29
    Poziom 7  

    Po wymianie zaworu przy pompie ( jak dobrze pamiętam chodzi o zawór przelewowy ) jest dużo lepiej. Nie tłucze kabiną, równo pracuje, luzy skasowane. Wygląda na to że tutaj tkwił problem. Koszt ok 250 zl.
    Dzięki za sugestie i pomoc
    pozdrawiam

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo