Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2002r 2.5 TDI , po naprawie sterownika pompy 3 błedy, dalej nie odpala

29 Cze 2011 10:43 9031 10
  • Poziom 21  
    Witam, mam problem z audi a6 2002r. 2.5 tdi, zgasł i nie odpala. Błąd odczytany:

    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    16-00 - Signal Outside Specifications

    W sterowniku padł tranzystor który został wymieniony( miał upaloną nóżkę). Sterownik zamontowałem , podłączyłem pod vaga i odczytałem 3 błędy których skasować nie da się:

    "
    3 Faults Found:
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    03-00 - No Signal
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-00 - No Communications
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -
    "
    W czym może być problem??? Dlaczego błąd immo wyskakuje ?

    Robiłem adaptacje- logując się pinem do silnika, później Adaptacja i w "050 "wpisałem jeszcze raz pin i Save, i też nadal to samo , te same błędy powracające po skasowaniu, auto nie odpala.Proszę o jakieś wskazówki.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 39  
    Sterownik pompy, a w zasadzie cała [pompa do naprawy. Uważasz że ten tranzystor padł tak sobie.
  • Poziom 21  
    Padł bo miał za duże obciążenie, ale został wymieniony i wydaje mi się że powinien ruszyć , chociażby na jakiś czas ten sterownik. Zastanawiam się tylko czy to padło coś więcej czy po prostu wystarczy jeszcze jakąś procedurę uruchomić??
    ps. czytalem o tym ze te błędy mogą powstać gdy slaby akumulator, a tutaj po wielu kręceniach był jużslaby nawet bardzo , gdy robiłem próbę.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czy tranzystor był padnięty? Aby na pewno? Wygląda na konieczność sprawdzenia wiązki.
  • Poziom 21  
    Pawel wawa napisał:
    Czy tranzystor był padnięty? Aby na pewno? Wygląda na konieczność sprawdzenia wiązki.


    Była przerwana - upalona nóżka tranzystora, jest wymieniony tranzystor, wiązka wydaje się w porządku. Chyba, że coś jeszcze wysiadło oprócz tranzystora, błędy są teraz mówiące o braku komunikacji z pompą w wczesniej bylo :
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    16-00 - Signal Outside Specifications

    a po naprawie :

    01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
    03-00 - No Signal
    01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-00 - No Communications
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -

    Zasilanie na wtyczce od pompy w 2 pinach są +12V obok są masy a na 2 pozostałych jakies 2,4V a na drugim trochę ponad 1
  • Poziom 33  
    100% masz ten sam sterownik co był ???

    Czy ktoś zamienił na inny ???
  • Poziom 21  
    tak 100% ten sam sterownik- wymontowałem go i wymieniłem tranzystor, i z powrotem założyłem, i od razu odczytał te błędy, bo po zamontowaniu , najpierw podłączyłem vaga żeby skasować błąd.
  • Poziom 33  
    Wygląda na to że go zabiłeś, podpinałeś się z diagnozą pod sam sterownik pompy ???
  • Poziom 21  
    Ciąg dalszy problemu, a mianowicie pompa została wymieniona na taką samą o takich samych numerach. Błędy mówiące o komunikacji zostały usunięte i nie powracają , został błąd który nie da się skasować :

    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

    Proszę powiedzcie mi czy to z powodu że pompa nie została jeszcze zaadaptowana? i po adaptacji bład immo się skasuje i auto odpali ?
    PS.
    Nie miałem sprzętu żeby zaadaptować (tylko narazie skanerem odczytałem błędy)


    Dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Dopisz pompę i powinno ruszyć - jak pompa jest ok
  • Poziom 21  
    Pompa sprawna podobno ;) Piszę podobno bo jest używana ale wymontowana z sprawnego silnika. Zrobię adaptację i dam znać jaki efekt.


    yaaro, powiedz mi jak to jest z podpięciem się pod sam sterownik pompy(pisałeś w poprzednim poście mi o tym) , czy vcds albo vagcomem się to zrobi ? czy jakiś inny program, bo spotkałem gdzieś na necie takie programiki.. no i co tam więcej się odczyta jakies specyficzne dla pompy błędy? parametry? a i przejściówka musi też być do tego , kiedyś widziałem coś takiego dedykowane do kts-a chyba..


    Pompa zaadaptowana , błąd skasowany, auto odpaliło.

    dzięki wszystkim.