Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia - Niska prędkość 6mb zamiast 20

ramzes666777 29 Sie 2011 13:22 14960 45
  • #31 29 Sie 2011 13:22
    RedForce
    Poziom 23  

    KIS nie "muli" pobierania plików (przynajmniej nie u mnie), ale potrafi przekłamać wyniki flashowych speedtestów.

    Spróbuj pobrać ten plik: ftp://ftp.atman.pl/test256mb.dat (w poprzedni link nie mogłeś wejść, bo forum automatycznie dodaje "http" na początku...) - zobacz z antywirem i bez.

  • #32 29 Sie 2011 14:49
    michu_kon
    Poziom 10  

    z wyłączoną ochroną www w KIS transfer prawie 1100 kBps, z włączoną podobnie (nawet 1150 kBps)

    na speedtest i tester.netia transfer w granicach 10mega (oczywiście przy wyłączonej, na tą chwilę, ochronie KIS)

  • #33 30 Sie 2011 14:09
    RedForce
    Poziom 23  

    Wychodzi na to że Twoje łącze udźwignie realną prędkość w granicach 10 Mb... a jak przy podłączeniu Spota bezpośrednio do gniazdka głównego? Jeśli dalej będzie tak samo, to znaczy że po prostu Twoja linia więcej nie da rady uciągnąć. Możesz wtedy zapytać w TP, skąd wytrzasnęli te 40 Mb :)
    Być może jest możliwość przełączenia Ciebie do centrali bliżej, ale niespecjalnie bym na to liczył.
    Możesz też spróbować reklamować w Netii, że obiecywano Ci 20 mega kiedy łącze ledwo zipie przy 10... ale podobnie, Netia ostatnio zaczyna traktować klientów coraz bardziej po macoszemu (przykładowo po kilku dniach opóźnienia w płatności upierdliwy komunikat + zamulanie netu (konkretnie zapytań DNS - transfer ma prędkość dobrą, ale DNS-y potrafią mieć i 30 sek spóźnienia)). Można to wyłączyć, ale system im często siada, trzeba dzwonić na infolinię i się wpieklać ...

  • #34 30 Sie 2011 17:06
    michu_kon
    Poziom 10  

    po podłączeniu do głównego gniazdka bez zmian. te same wyniki.
    Natomiast od dzisiaj nie mogę wejść na stronę zarządzania routerem. Nie przyjmuje mi loginu i hasła.
    Czyżby, ze względu na to, że coś robią zablokowali mi dostęp?? Reset routera nic nie daje.
    Wczoraj dzwoniła do mnie Pani, która dostała informację o mojej sprawie od p. Karola Wieczorka, który działa na blogu netii mówiąc, że dopilnuje, żeby wszystko działało jak należy, więc może dlatego ten zblokowany dostęp?

  • #35 31 Sie 2011 11:07
    RedForce
    Poziom 23  

    W przypadku Spota chyba możliwe (jako że on z tego co wiem pobiera sam wszelkie dane, więc zapewne jest możliwość manipulowania nim z sieci Netii). Na 100% nie wiem. A czy sytuacja się poprawiła teraz?

  • #36 31 Sie 2011 11:13
    michu_kon
    Poziom 10  

    tyle się zmieniło, że późnym wieczorem odzyskałem dostęp do spota, na standardowych hasłach, więc pewnie oni coś kombinowali. Prędkości pozostały te same - w zależności od pory dnia od 9-11 mega..

  • #37 10 Wrz 2011 22:23
    maras_szuwaras
    Poziom 9  

    Podłączę się tutaj żeby zbytnio nie bałaganić.

    Podobnie jak założyciel tematu zamówiłem no limit w netii. Wszystko pięknie od wczoraj jestem podłączony.

    Obiecywano 20 a jest 6-7.


    Technologia : DSL
    Protokół : PPPoA
    Nazwa użytkownika : *******
    Szybkość połączenia : 9.1 Mbps Downstream / 1.0 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia : 4 godziny , 5 minuty
    Maximum Line Rate: 9.1 Mbps Downstream / 1.0 Mbps Upstream
    Noise Margin: 15.50 dB Downstream / 17.00 dB Upstream
    Line Attenuation: 19.10 dB Downstream / 10.00 dB Upstream
    Line Modulation: G.992.1 Annex A



    Czy z taką siłą sygnału i tłumieniem 20 będzie działać ?

    G.992.1 to przecież stary ADSL na którym szybciej już nie będzie. Dzwonić do nich i mówić żeby przełączyli na ADSL2+ ?

  • #39 11 Wrz 2011 11:56
    RedForce
    Poziom 23  

    @maras_szuwaras: jeśli Twój modem obsługuje ADSL2 i nie jest ustawiony ręcznie na G.DMT , to jak najbardziej dzwonić - i jeśli będą spławiać to pisać na blogu Netii.
    @Gresos: zazwyczaj jest to na stronie konfiguracji modemu (ilość informacji zależna od modelu modelu).

  • #40 20 Sty 2012 19:11
    fox17daniel
    Poziom 9  

    Witam! U mnie zamiast 20mb mam od 6-8mb
    Status
    :
    Connected

    Connection Type
    :
    PPPoA

    IP Address
    :


    Subnet Mask
    :


    Default Gateway
    :


    DNS Server
    :


    NAT
    :
    Enabled

    PPP connection time
    :
    1550:01:46:38
    ADSL

    ADSL Firmware Version
    :
    FwVer:3.6.0.0_A_TC3084 HwVer:T14.F7_3.0

    Line State
    :
    Showtime

    Modulation
    :
    ADSL2 PLUS

    Annex Mode

    ANNEX_A

    Downstream Upstream
    SNR Margin

    7.8 8.5 db
    Line Attenuation

    21.0 12.3 db
    Data Rate

    18258 753 kbps

  • #41 20 Sty 2012 21:20
    michu_kon
    Poziom 10  

    u mnie w międzyczasie było niestabilne 10mbps, które co jakiś czas zrywało połączenie. Zaproponowano mi możliwość wypowiedzenia umowy (było to w październiku, a umowę miałem z początku lipca) bez ponoszenia żadnych konsekwencji.
    Ponieważ zależało mi na tego typu internecie, to ustawili mi neta na stabilnym 6mbps i wynegocjowałem obniżkę abonamentu o 10zł do końca umowy + wyrównanie tego wstecz + miesiąc czy dwa w których najwięcej reklamowałem zrywanie połączeń dostałem za 1zł.
    Chciałem większej obniżki, bo 6 z 20-tu to 1/3 z haczykiem, ale niestety nie dało się..
    Teraz sprawdzam co jakiś czas na ich testerze jaka jest prędkość - średnio wychodzi mi około 5mbps, co również cały czas reklamuję przesyłając im zrzuty ekranu z wynikami bo około 5 to nie obiecane 6..

  • #42 25 Lis 2012 22:14
    tadeusz88
    Poziom 10  

    Ja mam natomiast problem z netią 20mb. Neta mam od piatku czyli już 3 dni i parametry takie:
    Technologia: DSL
    Szybkość połączenia: 4.96 Mbps Downstream / 0.64 Mbps Upstream
    Czas trwania połączenia: 0 godziny, 1 minuta
    Maksymalna szybkość linii: 20.54 Mbps Downstream / 1.34 Mbps Upstream
    Margines zakłóceń: 17.20 dB Downstream / 6.30 dB Upstream
    Tłumienie linii: 8.60 dB Downstream / 4.90 dB Upstream

    Nie kontaktowałem się jeszcze z infolinią bo jest weekend. O co chodzi z tym tłumieniem linii i marginesem zakłóceń? Dodam że wcześniej na tej samej linii było pełne 20mb
    Co z tym zrobić?

  • #43 25 Lis 2012 22:18
    michu_kon
    Poziom 10  

    wg umowy netia ma 30 dni aby dostosować parametry łącza.. ponadto prędkość ma być MAX 20Mb - co nie równa się 20 Mb, może to być np 6Mb na danej lini

  • #44 25 Lis 2012 22:54
    tadeusz88
    Poziom 10  

    Tak wiem że jest to podane w umowie prędkość "DO 20mb" ale wcześniej na tym samym kablu miałem pełne 20mb. Dzwonić do nich i męczyć czy spokojnie czekać?
    Tak swoją drogą nie robią oni ludzi w babmuko? Bo szary Kowalski który się nie zna nie sprawdzi i będzie myślał że 20mb ma tak chodzić a naprawdę będzie miał 5mb

  • #45 26 Lis 2012 12:12
    michu_kon
    Poziom 10  

    raczej już mniej jest ludzi którzy nie zauważą różnicy między 20 a 6 czy 4 Mb... Ja z netią walczyłem rok temu. Przed podłączeniem sprawdzali łącze i obiecywali 20Mb, jak się później okazało max było 10 Mb i to niestabilne. Zostało w końcu na 6 mega i za miesiące w których z nimi walczyłem dali abo po 1zł (chyba 3 m-ce), a pozostały abo z 59/m-c został obniżony na 49/m-c do końca umowy..

    We wszelkich problemach kontaktowałem się z jednym i tym samym specjalistą z netii i ona bardo mi pomagała we wszelkich roszczeniach.. Na priv mogę podać namiar.

  • #46 31 Mar 2013 03:15
    indykpol87
    Poziom 2  

    Witajcie forumowicze,

    Odswiezam temat. Otoz do tej pory uzywalem router Netgear DG834G v5 i linia mi synchronizowala sie zawsze na 19000+ down i 1000+ up. Router jednak troche zaczal wariowac w miare rozbudowy sieci (nawet 10 urzadzen podlaczonych), wiec postanowilem zrobic upgrade infrastruktury. Wybralem cos ze sredniej polki: TP-link TD-W8960N. Niestety, nowy router juz tak pieknie sie nie synchronizuje, ponizej screen: Netia - Niska prędkość 6mb zamiast 20
    Pomyslalem, ze to wina firmware-u i zrobilem up do najnowszej wersji - jeszcze w fazie beta TD-W8960N_v4_130205 co niestety nie pomoglo. Stad moje pytanie: dlaczego moj poprzedni router bezproblemowo synchronizowal sie do takiej predkosci (nota bene realnej - testy po wifi na speedtest.net 15000++, na kablu 17000++), teraz po wifi czasem 4000 ciezko mu osiagnac a zwykle ok 6000.. po kablu wyciaga tyle na ile linia zsynchronizowana. Testy wykonywalem na roznych kartach sieciowych - rowniez pracujacych w standardzie n. Co mi doradzacie? Towar zakupilem w Saturnie, wiec chyba zwrot sprzetu nie wchodzi w rachube?

    edit: screen z netgear-a: Netia - Niska prędkość 6mb zamiast 20