Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 - Stresujące problemy

maciek112 17 Lis 2004 01:35 3450 7
  • #1 17 Lis 2004 01:35
    maciek112
    Poziom 9  

    Witam - pisalem juz posta o tym problemie ale dalej nic nie pomogło - coraz czesciej pojawia sie tez inna usterka - skaczace obroty po odpaleniu auta na biegu jalowym.
    Ale od poczatku:
    1) Czasami choc ostatnio coraz czesciej w wiekszosci kiedy silnik jest jeszcze cieply sa problemy z odpaleniem go na benzynie - na gazie odpali raczej zawsze ale zaczynaja skakac obroty, strasznie gazuje i pod maska cos "jakby iskra gdzies przeskakuje" (taki odglos) - po przelaczeniu na benzyne jest dalej to samo - ale tu auto po kilku sekundach gasnie. Na gazie jesli przy takich obrotach staram sie ruszyc - nastepuje czesto wystrzal gazu i auto gasnie.
    2) Czasami w trakcie jazdy zarowno na paliwie, jak i na gazie nagle auto zaczyna rwac - tu obroty spadaja - slabnie - trwa to moze z 20 sekund - potem nagle przyspiesza i wszytsko jest OK. Jesli to sie dzieje na gazie to jest to jeszcze polaczone z wystrzalami w kolektor ssacy. Czasami bez spadku obrotow podaczas jazdy jest taki wystrzal.

    "Mechanicy" standardowo wymienili przewody,swiece,sonde lambde,silnik krokowy - ale oczywiscie dalej jest to samo. Przyznam ze juz mam dosc tego auta zostalo sciagniete z niemiec - ale mam przez nie juz nerwy zjedzone. Ostatnio stanolem pod sklepem. Po powrocie do auta oboty zaczely szalec - kumpel mnie sciagnal do domu. Rano odpalilem - obroty idealne auto odpalilo bez problemu. Jesli mozecie jakos pomoc prosze pomozcie. Moze na forum jest ktos z Rzeszowa lub okolic - ktos kto potrafil by wskazac przyczyne i ja naprawic. Prosze o pomoc.

    0 7
  • #3 17 Lis 2004 06:06
    kk.2000
    Poziom 25  

    1) odłączyć aku na 1 godz. celem zresetowania komputera.
    2) po resecie przejechać TYLKO na benzynie 15 km
    3) odłączyć sondę lambda na wtyczce i nie podłączać jej
    4) przełączyć na gaz i WYREGULOWAĆ go przy nagrzanym silniku

    Teraz można by pojeździć, ale są jeszcze kolejne punkty.

    5) założyć przekaźnik którego cewka będzie zasilana równolegle z cewką na reduktorze gazu, styki NC przekaźnika podłączyć do sygnału sondy lambda.
    6) podłączyć wtyczkę sondy lambda odłączoną w pkt. 3

    1
  • #4 19 Lis 2004 13:29
    maciek112
    Poziom 9  

    Ale sytuacja taka ma miejsce tez podczas jazdy na benzynie. Przy odpalaniu na paliwie tez zdarza sie ze obroty szaleja (choc nie zawsze - potrafi zarowno na gazie i na beznynie jezdzic bez problemu przez 2 tygodnie a potem zaczyna szalec). Czy akcja ta rozwiąże też ten problem? A co ze "strzelaniem" - czy to oddzielny problem? Dodam ze sonda lambda byla wymieniana. Czy to mozliwe ze czujnik kata padania zaplonu moze byc też uszkodzony? Jesli tak to gdzie on sie znajduje? Jakie powinny byc normalne obroty na biegu jalowym - u mnie od razu po zapaleniu sa gdzies na poziomie 1000 obotow. Prosze Was o pomoc. Pozdrawiam

    1
  • #5 19 Lis 2004 22:31
    blackpower
    Poziom 17  

    To sie nazywa czujnik HALLA i jest w rozdzielaczu. A ci "mechanicy" ustawiali" zaplon?

    0
  • #6 20 Lis 2004 02:16
    kk.2000
    Poziom 25  

    Jeśli mechanicy powiedzieli, że czujnik zapłonu jest w komputerze to gratuluje im przekonujących argumentów na naciąganie ludzi!

    Obroty po odpaleniu 1000 - 1200, po jakimś czasie 750.

    Reset kompa nikomu nie zaszkodził. Jeśli coś dzieje się nie tak to resetuj komp motoru i będzie kolejna info. o przyczynie twoich problemów.

    0
  • #7 20 Lis 2004 09:12
    steffy
    Poziom 17  

    Sprawdź cewkę wysokiego napięcia. Jeśli awarie zdarzają się przy wilgotnym powietrzu (deszcz, mgła itp.) to oznacza że coś z układem WN jest źle.

    0
  • #8 22 Lis 2004 16:13
    duszekz
    Poziom 10  

    Potwierdzam, jesli takie rzeczy dzieją sie przy wilgotnym powietrzu to będzie najprawdopodobniej cewka wysokiego napięcia(sam piszesz ze słychać trzaski iskry), mogą też byc kable, ale piszesz, że wymieniłeś. Jest środek w spray'u na przebicia ale jesli chcesz tym autkiem dłużej lepiej wymień cewkę.
    Jak bedziesz słyszał te trzaski iskry otwórz maske(najlepiej wieczorem jak jest ciemno) i bedziesz widział gdzie iskra skacze i miał pewność co jest uszkodzone.
    Napisz jak sprawdziszz

    0