Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VOLVO S60 2.0 T Problemy z zapaleniem silnika.

bluedrag 29 Jun 2011 23:05 15112 39
Relpol
  • #1
    bluedrag
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Mam problem ze swoim autem i temat jest dość ciężki. Kiedys, gdzieś przeczytałem, że ktoś miał identyczne problemy jak ja ale, to co u niego pomogło u mnie niestety nie.

    Mianowicie problem jest taki, że mam duże problemy z uruchomieniem silnika. Czasem zachechłam akumulator na amen i nie odpali, a czasem od dotknięcia. Dla ułatwienia dodam, że z popychu odpala bez problemu.
    Świece wymienione, ciśnienie na garach sprawdzone, ciśnienie paliwa sprawdzone, wszystkie połaczenia sprawdzone.
    Wymieniłem też rozrusznik, bo jak wspomniałem wcześniej ktoś miał taki problem i wymiana rozrusznika pomogła. Sprawdziłem też przewód od akumulatora i masę silnika.
    Dodam jeszcze, że przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz czasem wariuje, tzn pokazuje 300 obr, albo 1500 a czasem 4000 albo lata jak głupek. Nie jest to zawsze. Czasem też jest efekt strzelania w tłumik jakby coś z zapłonem. Jak już zapali to chodzi bardzo ładnie i bez problemów.
    Komputer nie pokazuje błędów.

    Drodzy koledzy, jakies pomysły ???
  • Relpol
  • #2
    stefanscorpio
    Level 20  
    Witam! Podlacz woltomierz do gniazda zapalniczki przy uruchamianiu i sprawdz napiecie.Pozdrawiam.Stefan.
  • #3
    bluedrag
    Level 9  
    stefanscorpio wrote:
    Witam! Podlacz woltomierz do gniazda zapalniczki przy uruchamianiu i sprawdz napiecie.Pozdrawiam.Stefan.


    Sprawdzałem napięcie na przewodzie rozrusznika i jest 10,8 V podczas rozruchu
  • #4
    stefanscorpio
    Level 20  
    Witam! A ile w gniezdzie zapalniczki? Pozdrawiam.Stefan.
  • #5
    bluedrag
    Level 9  
    stefanscorpio wrote:
    Witam! A ile w gniezdzie zapalniczki? Pozdrawiam.Stefan.


    No nie w gnieździe nie sprawdzałem. Jak już to sprawdze to co ma to mi dać ?
  • #6
    bluedrag
    Level 9  
    stefanscorpio wrote:
    Witam! A ile w gniezdzie zapalniczki? Pozdrawiam.Stefan.


    W gnieździe podczas uruchamiania silnika to 0V. Przepraszam, że tak długo nie pisałem ale brak czasu. Dodam jeszcze, że mam wrażenie, że jak deszcz pada to auto lepiej pali :)
  • #7
    robmaz
    Level 20  
    bluedrag wrote:
    Dla ułatwienia dodam, że z popychu odpala bez problemu.

    Moim zdaniem kostka stacyjki do sprawdzenia.
  • #8
    szwed.pawel
    Level 14  
    Proponuję podpiąć auto pod fabryczny tester volvo. Zczytać wszystkie blędy, sprawdzić wskazania czujników: temperatury, czujnika walu, ciśnienie paliwa itp.
    Orgnalny tester napewno coś pokaże. Nie ma sensu szukać w ciemno, za dużo możliwości.
  • #9
    bluedrag
    Level 9  
    robmaz wrote:
    bluedrag wrote:
    Dla ułatwienia dodam, że z popychu odpala bez problemu.

    Moim zdaniem kostka stacyjki do sprawdzenia.


    Próbowałem tego też. Ominąłem stacyjkę odpalając na krótko (też pomyślałem o stacyjce) i też nie zapalał. To nie to.

    Dodano po 2 [minuty]:

    szwed.pawel wrote:
    Proponuję podpiąć auto pod fabryczny tester volvo. Zczytać wszystkie blędy, sprawdzić wskazania czujników: temperatury, czujnika walu, ciśnienie paliwa itp.
    Orgnalny tester napewno coś pokaże. Nie ma sensu szukać w ciemno, za dużo możliwości.


    Podpięty był komputer i wszystkie wskazania sa prawidłowe. Dodam, że to był specjalistyczny komputer warsztatowy.
  • #10
    szwed.pawel
    Level 14  
    Specjalistyczny a fabryczny to nie to samo. Poza tym wspominałeś o wypadaniu zapłonu i dziwnym zachowaniu obrotomierza. Te objawy musiały zostawić o sobie jakieś informację w postaci błędów.
  • #11
    Montrres
    Level 21  
    Jeżeli mogę coś wtrącić... Coś mi świta, to może być Problem z czujnikiem położenia wału (Sugestia odnośnie wariowania obrotomierza), do tego sprawdź kostkę stacyjki, i rozrząd.

    Pytanie: Czy jak już zapali pracuje prawidłowo tzn: wypadanie zapłonów, jakieś inne wskazania obrotomierza np skoki jak przy rozruchu, no i oczywiście zapłon(czy jest iskra podczas kręcenia).
  • #12
    bluedrag
    Level 9  
    Montrres wrote:
    Jeżeli mogę coś wtrącić... Coś mi świta, to może być Problem z czujnikiem położenia wału (Sugestia odnośnie wariowania obrotomierza), do tego sprawdź kostkę stacyjki, i rozrząd.

    Pytanie: Czy jak już zapali pracuje prawidłowo tzn: wypadanie zapłonów, jakieś inne wskazania obrotomierza np skoki jak przy rozruchu, no i oczywiście zapłon(czy jest iskra podczas kręcenia).


    Czujnik położenia wału wymieniony, choć na moim w innym aucie nie ma problemu.
    Jeżeli chodzi o stacyjkę, to tak jak napisałem wcześniej próbowałem zapalać omijając stacyjkę, tzn. bezpośrednio z przekaźnika który uruchamia rozrusznik. Jak auto odpali to chodzi bardzo ładnie i nie ma żadnych problemów ani dziwnych objawów.
    Jeśli chodzi o iskrę to właśnie podczas rozruchu jej nie ma, czasami jest. Czytałem o problemach takich jak moje i nie tylko w VOLVO, i problem polegał na tym, że rozrusznik generował zakłócenia, które miały wpływ na czujnik położenia wału i komputer głupiał. Założyłem na chwilę inny rozrusznik ale problem nie ustał, z tym że nie mam pewności co do jakości tego rozrusznika. Nie mam nikogo znajomego z takim autem, żeby podmienić na chwile rozrusznik z działającego auta.
    No to tyle.
  • #13
    Montrres
    Level 21  
    Skoro iskra czasami jest a czasami nie ma to ewidentny problem z elektryką... Sprawdź masy i wyczyść szczotki na rozruszniku... Może coś tam siedzi i skutecznie uprzykrza Ci życie.
    A i zobacz w jakim stanie są przewody przy stacyjce rozruszniku i aku.
    Hmmm może i trywialnie ale też możliwe w jakim stanie jest akumulator? Do jakiego poziomu spada napięcie przy kręceniu
    Mam nadzieję że jakoś pomogę.
  • #14
    adam.1.1
    Level 17  
    Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta .
    Co to mechanicy internetowi wypisują .....

    Moderated By Pawel wawa:

    No właśnie się Kolego ośmieszyłeś. To że czegoś nie wiesz lub o czymś nie słyszałeś to nie znaczy, że nie istnieje.

  • #15
    bluedrag
    Level 9  
    Montrres wrote:
    Skoro iskra czasami jest a czasami nie ma to ewidentny problem z elektryką... Sprawdź masy i wyczyść szczotki na rozruszniku... Może coś tam siedzi i skutecznie uprzykrza Ci życie.
    A i zobacz w jakim stanie są przewody przy stacyjce rozruszniku i aku.
    Hmmm może i trywialnie ale też możliwe w jakim stanie jest akumulator? Do jakiego poziomu spada napięcie przy kręceniu
    Mam nadzieję że jakoś pomogę.


    Szczotki i komutator wyczyściłem, nawet wypolerowałem. Jak już napisałem wszystkie masy i połaczenia sprawdziłem. Akumulator podstawiałem nowy i to taki nie malutki :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    adam.1.1 wrote:
    Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta .
    Co to mechanicy internetowi wypisują .....


    Jest to możliwe niestety. Teraz będę próbował zrobić i podłączyć filtr przeciwzakłóceniowy, zobaczymy co z tego wyjdzie. Zrobię to dopiero za 2 tyg bo jadę do Polski.
  • #16
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bluedrag wrote:
    Dodam jeszcze, że przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz czasem wariuje, tzn pokazuje 300 obr, albo 1500 a czasem 4000 albo lata jak głupek


    Sam sobie udzielasz podpowiedzi Kolego. Pomyśl nad możliwymi przyczynami tego stanu.
  • #17
    Montrres
    Level 21  
    No to pozostało Ci do sprawdzenia jeszcze przekaźniki. Może któryś słabo kontaktuje... Mnie zastanawia do dryganie obrotomierza i myślę że to jest klucz tak jak Kolega Paweł zasugerował.
    Pozdrawiam!
  • #18
    bluedrag
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    bluedrag wrote:
    Dodam jeszcze, że przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz czasem wariuje, tzn pokazuje 300 obr, albo 1500 a czasem 4000 albo lata jak głupek


    Sam sobie udzielasz podpowiedzi Kolego. Pomyśl nad możliwymi przyczynami tego stanu.


    No gdybym wiedział jakie są przyczyny tego stanu to bym problem rozwiązał, a nie pisałbym o tym na forum. Nie moge sobie poradzić sam więc poprosiłem o pomoc. Napisałem to co zrobiłem, co wymyśliłem i tyle. Póki co nic innego do głowy mi nie przychodzi.
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pierwsze to zobacz oscyloskopem sygnały z wału. Potem sygnały idące na obrotomierz.
  • #20
    bluedrag
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Pierwsze to zobacz oscyloskopem sygnały z wału. Potem sygnały idące na obrotomierz.


    No i tu jest problem bo nie mam dostępu do oscyloskopu. Faktem jest, że dużo by mi powiedział gdybym sprawdził sygnały.
  • #21
    adam.1.1
    Level 17  
    adam.1.1 wrote:
    Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta .
    Co to mechanicy internetowi wypisują .....

    [mod="Pawel wawa"]No właśnie się Kolego ośmieszyłeś. To że czegoś nie wiesz lub o czymś nie słyszałeś to nie znaczy, że nie istnieje.[/]



    Powszechnie wiadomo , że silniki elektryczne są źródłem zakłóceń .Niesprawny rozrusznik lub akumulator i mamy spadki napięcia niepozwalające na start silnika . Wypowiedz , pod tym kątem , mija się z celem . Równie dobrze , można napisać , że wentylator świece gasi .

    Niech pawel wawa poda opisany przypadek braku możliwości uruchomienia silnika w związku z zakłóceniami generowanymi przez rozrusznik , chętnie poczytam .
    Moderated By robokop:

    Poczytaj więc sobie o perypetiach właścicieli Fordów z silnikami z rodziny N9, gdzie właśnie rozrusznik uniemożliwiał uruchomienie pojazdu, siejąc polem magnetycznym zakłócającym sygnał czujnika wału. I proszę zmienić ton wypowiedzi, bo wszystkich rozumów kolega nie pozjadał.

  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    bluedrag
    Level 9  
    Motronic wrote:
    adam.1.1 wrote:
    Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta .
    Co to mechanicy internetowi wypisują .....

    Nie dyskutuj bo akurat ty guzik wiesz. To najczęstsza przyczyna-rozsiane pole EM generowane przez rozusznik. Pamiętasz taki samochód jak ford siera z silnikiem N9A (gaźnik, z procesorem zapłonowym)? Guzik pamiętasz.
    Częsta awaria-ze startera nie pójdzie, na pych w metrze pali. Powód jeden, i taki, jak napisał pawel wawa. Pomagała regeneracja rozrusznika albo maleńka modyfikacja modułu.
    A teraz przeproś moda.


    No to może cos u mnie wymyślicie? W starym fordzie coś sie dało zrobić to może z tym autem też się da ? Ja swój rozrusznik dokładnie wyczyściłem, wupolerowałem komutator i wyczyściłem szczotki. Rozrusznik wygląda jak nowy, kręci bardzo ładnie, a auto ma mnie gdzieś :(
  • #24
    adam.1.1
    Level 17  
    Sorki bardzo , nie wszystko muszę wiedzieć , a każdy się stale uczy , nie tylko ja .
    Wracając do tematu , to chętnie przyjrzał bym się autku . Może warto by obejrzeć stacyjkę .
  • #25
    bluedrag
    Level 9  
    adam.1.1 wrote:
    Sorki bardzo , nie wszystko muszę wiedzieć , a każdy się stale uczy , nie tylko ja .
    Wracając do tematu , to chętnie przyjrzał bym się autku . Może warto by obejrzeć stacyjkę .


    Próbowałem zapalić auto omojając stacyjkę i też nic z tego.

    Rozrusznik wymieniłem i dalej to samo :(
  • #26
    Montrres
    Level 21  
    Kolego sprawdź połączenia masowe w okolicach komputera i cewek. Z tego co wiem to komputer steruje cewkami podając masy na nie. Więc tu może być problem.

    Jeżeli się pomyliłem to przepraszam.
  • #27
    andrzej20001
    Level 43  
    A jeśli to manual to na pych pali?
  • #28
    bluedrag
    Level 9  
    Montrres wrote:
    Kolego sprawdź połączenia masowe w okolicach komputera i cewek. Z tego co wiem to komputer steruje cewkami podając masy na nie. Więc tu może być problem.

    Jeżeli się pomyliłem to przepraszam.


    Sprawdzone wszystkie połączenia z masą. Odkręcone i wyczyszczone.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    andrzej20001 wrote:
    A jeśli to manual to na pych pali?


    Na popych pali bez żadnego problemu. Wystarczy, że lekko sie toczy i odpala.
  • #29
    decybel91
    Level 42  
    Nie ma bata, wychodzi że na akumulatorze za wolno kręci, choć to nie diesel, spróbuj tak podepnij na kable takie rozruchowe drugi samochód oczywiście odpalony. Może pomoże.
  • #30
    bluedrag
    Level 9  
    decybel91 wrote:
    Nie ma bata, wychodzi że na akumulatorze za wolno kręci, choć to nie diesel, spróbuj tak podepnij na kable takie rozruchowe drugi samochód oczywiście odpalony. Może pomoże.


    Kolego, przeczytaj proszę temat od początku. Jest napisane co zrobiłem już. Między innymi podstawiłem nowy, duuuuży akumulator. Na kablach też próbowałem. :)