Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z mocą 2.2 HDI po 70ml/h(110-120klmh)traci moc i już ciężko się rospędza

Jacek Baszczuk 30 Cze 2011 16:14 4991 8
  • #1 30 Cze 2011 16:14
    Jacek Baszczuk
    Poziom 2  

    Peugeot 2.2 HDI .Miałem problem z cieknącą turbiną i dziurawym interkulerem który przez ów dziurkę wyrzucał olej który turbina puszczała .W marcu byłem w Polsce, zregenerowałem turbinę i zrobiłem interculer. Jak wracałem do Anglii ok.10 klm za warsztatem silnik stracił moc tak jakby odłączyło turbinę.Kiedy się zatrzymałem i zgasiłem go na parę minut, to było ok do puki nie przekroczyłem 120 km/h i problem powracał. Oddałem samochód do diagnostyki do salonu Peugeota a te barany powiedzieli że mam zapchany FAP filtr cząstek stałych (koszt 800 funtów) Znalazłem polaka który wydłubał mi cały filtr i przeprogramował komputer odłączając FAP .Zrobił mi to tydzień temu a problem wrócił tyle tylko że kontrolka od FAPu już się nie pali.Przeczyściłem przepływomierz bo był cały w oleju czy w nagarze jakimś nie wiem co to było i nic.Koleś coś mówił o zaciętej gruszce od ciśnienia turbiny bo wyskakiwał taki błąd . Teraz już nie wiem co wymieniać czy to jest przepływomierz czy jakiś zawór od ciśnienia .A jeszcze po regeneracji facet mówił coś ze jakaś odma jest do wymiany.Proszę o pomoc gdyż za miesiąc jadę na urlop do polski i muszę mieć auto sprawne. A ha bo może ważne - Nie po odpaleniu ale po jakimś czasie zapala się kontrolka od silnika i napis Antipollutions system ... (to może oznaczać wiele przyczyn )Ale może ktoś z tym się spotkał

    0 8
  • #2 30 Cze 2011 16:18
    colin555
    Poziom 27  

    czy jak przegazujesz to slychac turbo? weze pecznieją?

    0
  • #3 30 Cze 2011 19:40
    Jacek Baszczuk
    Poziom 2  

    Turbo chodzi jak burza dopóki nie przekroczę 0k.2800 może 2900 obrotów jakieś 120 do 130 km/h wtedy tak jakby odłączało turbo. Jak odpalę i jeżdżę po mieście jest ok ma kopa jak cholerka a jak wjadę na autostradę to wtedy są problemy

    1
  • #4 30 Cze 2011 19:41
    colin555
    Poziom 27  

    zacytuj błedy jakie miałeś?

    -1
  • #5 30 Cze 2011 19:59
    Jacek Baszczuk
    Poziom 2  

    Kurcze facet mi mówił i dobrze nie pamiętam ale chodziło o czujnik ciśnienia na turbo (jakaś grucha)

    0
  • #6 30 Cze 2011 20:07
    colin555
    Poziom 27  

    musisz sprawdzić sobie sterowanie turbiną przez elektrozaworek sterujący turbo (na podszybiu) i stabilność podciśnienia na jego wejściu

    0
  • #7 30 Cze 2011 20:11
    Jacek Baszczuk
    Poziom 2  

    jak złapie muła przy 130 to jak dam do dechy na luzie to osiąga 4000 obrotów i nie chce iść dalej a jak odpalę i w jezdzie miejskiej jak depnę to normalnie 5000.kiedy go zmuli to muszę się zatrzymać i go zgasić na pare minut .A jeszcze jedno jak wpadnę na autostradę i dam do dechy nie odejmując to potrafi się rospędzić do 90 mil i więcej ale jak puszczę gas do dupa traci moc

    Dodano po 1 [minuty]:

    colin555 napisał:
    musisz sprawdzić sobie sterowanie turbiną przez elektrozaworek sterujący turbo (na podszybiu) i stabilność podciśnienia na jego wejściu





    Jak to sprawdzić?

    2
  • #8 30 Cze 2011 20:13
    colin555
    Poziom 27  

    pompką podciśnienia

    0
  • #9 31 Paź 2014 10:50
    peti70
    Poziom 1  

    panowie mam podobny problem auto traci moc jak jest zimne to jedzie po przejechaniu 10 km zredukuje do 2-go biegu nastepnie chcem wrzucic 3-ci bieg i stop strata mocy obroty max 2100 i koniec a czasami nawet gasnie komputer nic nie pokazuje nie ma bledow egr zmieniony przeplywka zmieniona zawor cisnienia i powrotu sprawny w wezu do interkulera pokazuje sie olej ale turbo chodzi dobrze .pomocy jesli ktos cos wie /servisy rozkladaja rece

    3