Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką antenę wybrać do Tv analogowej i DVB-T

30 Cze 2011 17:14 12676 24
  • Poziom 2  
    Witam!

Jestem w temacie niemalże zielony. Nabyłem TV z tunerem DVB-T i zastanawiam się jaką antenę do niego kupić. Mieszkam w okolicy Wadowic, więc teren jest dość mocno pagórkowaty/górzysty. Najbliższe nadajniki o sensownej mocy to Kraków oraz Wisła (numer kanału, nazwa stacji, lokalizacja, moc sygnału, polaryzacja, kierunkowość: ND - dookólna, N - kierunkowa):
    10 TVP 1 Kraków *Chorągwica* 200,000 H ND
    27 TV Puls Kraków *Chorągwica* 50,000 H D
    30 TVN Kraków *Chorągwica* 10,000 H D
    33 TVP 2 Kraków *Chorągwica* 300,000 H ND
    35 Czwórka Kraków *Chorągwica* 20,000 H D
    50 TVP INFO / TVP Kraków RTCN Kraków *Chorągwica* 500,000 H ND
    53 Polsat Kraków *Chorągwica* 200,000 H ND
    25 DVB-T (Kraków) Kraków *Chorągwica* 15,000 H D

24 TVP 1 Wisła *G.Skrzyczne* 100,000 H D
    38 MUX-2 Wisła *G.Skrzyczne* 1,250 H D
    41 TVP 2 Wisła *G.Skrzyczne* 100,000 H D
    58 Polsat Wisła *G.Skrzyczne* 100,000 H D
    62 MUX-3 Wisła *G.Skrzyczne* 10,000 H

http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Wadowice&l...Krak%F3w%2C+&byCar=on&cId1=&sId1=&cId2=&sId2=
    http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Wadowice&l...2C+skrzyczne&byCar=on&cId1=&sId1=&cId2=&sId2=
    Z tych mapek wynika, że lepiej będzie sygnał łapać z Krakowa, mniej gór w linii prostej.

Antenę mogę powiesić wysoko - mieszkam w dwupiętrowym domu z poddaszem, więc spokojnie może być na wysokości ok 15m.
    Na starym telewizorze tv odbierałem na zwykłej antenie siatkowej z zasilaczem, umieszczonej na balkonie na strychu. Skierowana była w stronę Krakowa właśnie i łapała TVP 1, TVP 2, TVP INFO, Polsat i w słabszej jakości TVN, TV4 i PULS.

Na antenie siatkowej nowy TV odbiera tak samo, tylko nie mogę złapać tych kanałów z DVB-T. Czy zakupienie anteny kierunkowej, np. takiej: