Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczna skrzynia biegów ZF4HP20 Alfa 166 - diagnostyka i naprawa

Atafik 30 Cze 2011 18:54 7057 5
  • #1 30 Cze 2011 18:54
    Atafik
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam problem z ASB.
    W większości przypadków żeby ruszyć autem, albo do przodu (D), albo do tyłu (R), należy pomóc skrzyni dodając gazu.

    Czasami ładnie samochód rusza, bez gazu. Czasami natomiast jest na pograniczu, czyli załączy napęd, szarpnie, lekko ruszy, obroty silnika spadną, rozłączy napęd, potem znowu szarpnie itd.

    Jest to o tyle denerwujące, że czasami nie da się płynnie ruszyć, a jeżeli stoimy pod górkę to już w ogóle tragedia.

    Skrzynia poza tym podczas delikatnego przyśpieszania nierówno obciąża silnik, falują obroty.
    Podczas mocnego depnięcia nie ma problemu.

    Poza tym w szczególności jak samochód zimny (np. rano), skrzynia lubi sobie przejść w tryb awaryjny. Poza tym jak zimny to opisane powyżej nierówne przyśpieszanie jest również nasilone.

    Ma ona też ulubiony moment przechodzenia w tryb awaryjny, np. podczas delikatnego przyśpieszania na 2 tak jakby rozłączy napęd, obroty silnika wzrosną do około 3000 i momentalnie zapnie 3 (obroty spadną) i przerzuci z powrotem na 2. Jednak czasem takiej akcji nie ma i mimo to potrafi przełączyć się w tryb awaryjny.

    ===============
    1. Komputery skrzyni jest suchy (w Alfach 166) była taka przypadłość, że komputer był zalewany przez nagrzewnicę.
    2. Komputer ASB nie wykazał błędów podczas odczytu.

    Mam wrażenie, że problem gdzieś leży w konwerterze, ale nie wiem gdzie.
    Czy po stronie elektroniki (komputer), czy po stronie automatyki sterowanej przez komputer (elektrozawory), czy też po mechanicznej stronie zużytego konwertera.

    Druga sprawa to olej, nie wiem jak sprawdzić stan, czy ew. dolać/wymienić go.

    Skrzynia to koszt ok. 1600zł + wymiana ze 400zł. Daje to 2000, ale w sumie nie mam pewności w jakim stanie dorwę skrzynie.
    Wolałbym 2 klocki włożyć w tą skrzynie i mieć "prawie nową".

    Macie pomysł jak ugryźć temat?

    0 5
  • #2 01 Lip 2011 21:21
    Atafik
    Poziom 9  

    Jednak komputer wykazuje błędy, poprzedni program diagnostyczny był zepsuty.

    Tested device: Automatic Gearbox ZF 4HP20
    ___________________
    Faults reported:

    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 3rd
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 1152
    Counter: 60

    Fault code N2:
    Brake signal
    Error present
    ____________________

    Tested device: Automatic Gearbox ZF 4HP20
    ___________________
    Faults reported:

    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error present
    Lever position: D
    Gear: 1st
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 512
    Counter: 64
    ____________________

    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 1st
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 512
    Counter: 64


    Tested device: Automatic Gearbox ZF 4HP20
    ___________________
    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 1st
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 512
    Counter: 63
    ____________________










    Tested device: Automatic Gearbox ZF 4HP20
    ___________________
    Faults reported:

    Fault code N1:
    Ratio engaged check
    Error intermittent
    Lever position: D
    Gear: 2nd
    Torque converter: Open
    During gear engagement: No
    Engine rpm: 896
    Counter: 63
    ____________________


    Powyższy błąd kasowałem, a potem po przejściu w tryb awaryjny szczytywałem go.

    0
  • #3 14 Sie 2011 23:28
    PO.
    Poziom 20  

    Przede wszystkim olej i jego poziom.
    Dobry serwis skrzyni trochę kosztuje, to co podliczasz wcale nie jest drogie...

    0
  • #4 14 Gru 2011 06:03
    PAWELEK17
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem, jeżeli udało się Tobie go rozwiązać prosze o informacje co może być uszkodzone.

    0
  • #5 14 Gru 2011 09:23
    Atafik
    Poziom 9  

    Problemu mi się nie udało rozwiązać auto zostało sprzedane.
    Aczkolwiek kontaktowałem się z następnym właścicielem auta z ciekawości.
    Skrzynie dał do serwisu we Wrocławiu.
    Wymienili: filtr oleju (stary było podobno okropnie zabrudzony i nie puszczał ciśnienia...), olej, oraz tarczki od 3-go biegu (były przypalone najprawdopodobniej przez tryb awaryjny).
    Koszt naprawy skrzyni (rozebranie i poskładanie) z częściami (tarczki, olej, filtr) jak pamiętam to 2200zł.
    Pamiętaj kolego, że filtr jest w środku skrzyni, także pewnie bez rozebrania się nie obejdzie.

    Przypuszczam, że gdybym na początku eksploatacji auta wymienił olej + filtr (koszt materiałów koło 500zł) to może nie trzeba było by wymieniać tarczek skrzyni.

    0
  • #6 14 Gru 2011 09:27
    wopor
    Poziom 32  

    A wszystko to przez nie wymienianie oleju, bo ponoć jest na całe życie skrzyni :D , serwis tak czasami daje takie info jak nie mają procedury wymiany.

    0