Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F C14NZ bardzo mocno szarpie

kubas10 30 Cze 2011 19:33 7826 37
  • #1 30 Cze 2011 19:33
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam.
    Jako, że nie znalazłem odpowiedzi w postach na forum pragnę przedstawić problem. Opel Astra F C14NZ 1993r bez immo. Problem się nawarstwiał ale teraz nie można przejechać na 1 biegu 10 m bo tak mocno szarpie, podkładane było:

    -cewka, palec, świece, moduł, przewody, kopułka;
    -pompa paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacz;
    -wszystkie masy dochodzące do sterownika ok (3 masy na 3 oddzielnych pinach);
    -na kompie błąd sondy;
    -reset kompa także nic nie dał;
    -ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach 12bar;
    -ciśnienie paliwa 0,8 bara;
    -parę podciśnień było uszkodzonych ale wymiana nie pomogła;

    Ręce opadają, co może być przyczyną?

    0 29
  • Fibaro
  • #2 30 Cze 2011 19:46
    zeimp
    Moderator Samochody

    kubas10 napisał:
    ciśnienie paliwa 0,8 bara;

    Kiedy jest takie ciśnienie, podczas pracy silnika? Paliwo dobrej jakości?

    0
  • #3 30 Cze 2011 19:48
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam.Sam napisałeś, że na kompie wyszedł błąd sondy. Od tego bym zaczął.

    0
  • #4 30 Cze 2011 19:54
    zeimp
    Moderator Samochody

    Witek - to nie jest przyczyna, jeżdziło by w miarę normalnie i z uszkodzoną sondą.

    0
  • #5 30 Cze 2011 19:56
    kubas10
    Poziom 25  

    Jeżeli chodzi o sondę to ona nie ma wpływu na tak mocne szarpanie !!!! ciśnienie mierzone na biegu jałowym....

    0
  • #6 30 Cze 2011 19:57
    zeimp
    Moderator Samochody

    To jak pisałem wyżej - może podmień paliwo i zobacz co będzie.

    0
  • #7 30 Cze 2011 20:01
    ociz
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Od tego bym zaczął.

    To teraz zrób sobie statystykę, ile razy ktoś wymienił sondę dlatego że był związany z nią błąd i ile razy przyniosło to pożądany efekt. Ja bym strzelił że poniżej 10 procent.
    Wymieniacze to do ASO, naprawą samochodów powinni się zajmować tylko ludzie logicznie myślący.

    0
  • Fibaro
  • #8 30 Cze 2011 20:26
    kubas10
    Poziom 25  

    Nie ma co się sprzeczać, bo połowa ludzi post ujących te forum na co dzień ma 0% do czynienia z samochodami dlatego wypisuje głupoty ale no cóż poradzić, dlatego proszę o nie wypisywanie głupot ludzie ! Wracając do tematu, odpiąłem wydech przed katalizatorem i niestety też nie ma poprawy. Jakieś pomysły ??

    0
  • #9 30 Cze 2011 20:49
    edekk
    Poziom 26  

    Chyba wszystkiego nie wymieniłeś :-) , w aparacie masz jeszcze czujnik Halla .Czujnik temperatury do komputera , ale w tym przypadku silnik szarpie i gaśnie po nagrzaniu ,a jak jest zimny to jest OK.

    0
  • #10 30 Cze 2011 21:23
    kubas10
    Poziom 25  

    Czujnik halla jakby był uszkodzony to by nie było iskry, co do czujnika tem. to go wypiąłem i w ogóle nie chciał zapalić tak że czujnik raczej ok.

    0
  • #11 30 Cze 2011 21:33
    edekk
    Poziom 26  

    Cytat:
    Czujnik halla jakby był uszkodzony to by nie było iskry

    Nie mam na mysli ,że jest uszkodzony i nie daje iskry ,tylko nie zawsze daje sygnał .Wiele o tym czujniku było pisane na forum

    0
  • #12 30 Cze 2011 22:34
    momik12
    Poziom 31  

    Nie chce mi się wszystkiego czytać, ale sprawdź ciśnienie paliwa w czasie szarpania.

    0
  • #13 30 Cze 2011 22:47
    1078231
    Usunięty  
  • #14 01 Lip 2011 00:27
    kwok
    Poziom 38  

    Ten silnik jest tak cepowaty że .........
    Zapalasz, odłaczasz czujnik temp, odłaczasz sondę, a on i tak ma chodzić i nawet w miarę jedzie. Bez czujnika temp zapalisz po długim kręceniu z pedałem gazu w podłodze. Jeśli powyższe nie skutkuje usterka jest gdzie indziej. Ciśnienie paliwa trochę za małe ale powinien jeździć. Jeśli kłopot jest przy ruszaniu, przyspieszaniu na niskich biegach a na jałowym chodzi normalnie wymień / podstaw cewkę z jakiegoś innego auta (przerabiałem taki przypadek) bo wzbogacona mieszanka potrzebuje dobrej iskry żeby się paliła a na wysokich biegach szarpania nie czujesz bo masa jest rozpędzona, osiągi są tylko słabsze. Czujnik Halla zwykle robi tak że zdechnie na chwilę albo na kilka minut aż w końcu padnie na amen. Na koniec zostaje czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.

    0
  • #15 01 Lip 2011 16:03
    kubas10
    Poziom 25  

    Przeczytałeś w ogóle co napisałem na samym początku ?! czy piszesz co ci przyjdzie na myśl ?!?!?

    0
  • #17 01 Lip 2011 16:54
    ociz
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Przeczytałeś w ogóle co napisałem na samym początku ?! czy piszesz co ci przyjdzie na myśl ?!?!?

    Piszesz tylko co nawymieniałeś a nie widzę żadnych wyników pomiarów, po za ciśnieniem paliwa, ale to też za mało bo jak ciśnienie ok to się jeszcze wydajność sprawdza, tzn ile paliwa wraca powrotem.
    Tu masz opisane nawet z obrazkami.
    http://czarnik.neostrada.pl/c14nz.html

    0
  • Fibaro
  • #18 01 Lip 2011 17:18
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    nie widzę żadnych wyników pomiarów, po za ciśnieniem paliwa, ale to też za mało bo jak ciśnienie ok to się jeszcze wydajność sprawdza, tzn ile paliwa wraca powrotem.

    Nie żartuj. Jak ciśnienie nie spada w całym zakresie obrotów to jest dobrze, informacja ile wraca z regulatora nie jest na nic potrzebna.

    0
  • #19 01 Lip 2011 20:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Na jałowym nigdy nie będziesz miał takiego zapotrzebowania na paliwo jak pod obciążeniem. Pomiar ciśnienia jedynie daje informację czy regulator działa jak należy.

    0
  • #21 01 Lip 2011 20:29
    kidu22
    Poziom 34  

    Ostatnio miałem przypadek że padł regulator ciśnienia i modul zapłonowy RAZEM.

    Raz tracił ciśnienie, raz odcinało iskre..


    Ale wtrysk łatwo sprawdzic , zagniatając kombinerkami przelew.
    A moduł to wiadomo , iskra, a w tym czasie wtrysk pyli.

    0
  • #22 01 Lip 2011 20:33
    robokop
    Moderator Samochody

    To wtrysk synchroniczny, czyli wtryskiwacz otwiera się równo z wyzwoleniem iskry - skoro na gazie jest dobrze, to układ zapłonu odpada. Szarpanie to z reguły zbyt mało paliwa - ale żeby tego dociec trzeba by się jednak uczciwie do roboty przyłożyć - raz zmierzyć ciśnienie paliwa, a dwa patrzeć na czas wtrysku i wskazania lambdy.

    0
  • #23 01 Lip 2011 20:45
    matimon22
    Poziom 25  

    A co z ustawieniem rozrządu??

    0
  • #24 01 Lip 2011 20:49
    kidu22
    Poziom 34  

    Cisnienie 0.8b to za mało, przed i we wtrysku.

    0
  • #25 01 Lip 2011 20:51
    ociz
    Moderator Samochody

    Cytat:
    skoro na gazie jest dobrze

    Albo ja coś przeoczyłem albo nie było w temacie w ogóle mowy o lpg.
    Cytat:
    Cisnienie 0.8b to za mało, przed i we wtrysku.

    Nie jest za mało, one tak mają.

    0
  • #26 01 Lip 2011 20:55
    matimon22
    Poziom 25  

    ociz napisał:
    Cytat:
    skoro na gazie jest dobrze

    Albo ja coś przeoczyłem albo nie było w temacie w ogóle mowy o lpg.


    No właśnie też się zastanawiałem...pewnie na pw było...

    0
  • #27 01 Lip 2011 20:59
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Cytat:
    skoro na gazie jest dobrze

    Albo ja coś przeoczyłem albo nie było w temacie w ogóle mowy o lpg.

    Mnie się wątki pomieszały. Pozostaje więc i jedno i drugie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kidu22 napisał:
    Cisnienie 0.8b to za mało, przed i we wtrysku.

    To w sam raz, jak na monopunkt.

    0
  • #28 01 Lip 2011 21:06
    matimon22
    Poziom 25  

    Wracając do sprawy - sprawdź, czy klina na wale nie oberwało(ewentualne pasek mógł przeskoczyć).

    0
  • #30 01 Lip 2011 21:10
    matimon22
    Poziom 25  

    robokop napisał:
    W tych silnikach klinów nie obrywało, a przeskoczony pasek to już fantastyka. Prędzej się zerwie całkiem.


    Jeśli ktoś, kiedyś za luźno napiął, to różnie może być...

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo