Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Honda wx10 silnik GX 25 - cięzko odpala

30 Cze 2011 21:40 3631 17
  • Poziom 12  
    Mam problem z pompą Honda WX10 (silnik GX 25).
    Muszę się nieźle naszarpać aby ruszyła.
    Ustawiam trochę gazu, ssanie, pompuje paliwo i tu się dzieje coś dziwnego bo przy szarpaniu tak jak by mi odbijała (bardzo duży opór napotykam do tego stopnia, że po paru próbach ręka boli).

    Sprawdzony luz zaworowy, świeca, wyczyszczony gaźnik i filtr paliwa.
    Czy może to być wyprzedzony zapłon?
    Ale wątpię.
    Czy jest jakaś regulacja?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    znaczy z tym zapłonem to była moja luźna interpretacja bo wydawało mi się ze iskra powstaje w momencie gdy tłok idzie do góry i dlatego dostaje taki duży opór którego nie ma na wyłączonym zapłonie (czyli to nie kompresja) chce się upewnić bo żeby się dostać do koła to pół pompy muszę rozebrać

    a drugie co myślę to coś z pompą przy gaźniku bo gdy pompuje ręcznie wciskając tą banieczkę to nigdy nie napompuje do pełna benzyny do niej, a jest pełna przy pracy silnika

    nie wiem czy to normalne bo kupiłem używaną i nie wiem jak to powinno wyglądć
    spróbuje zmienić przerwę na świecy dzisiaj
  • Poziom 12  
    koło sprawdzone, świeca też czy zostaje coś oprócz gaźnika ?
  • Poziom 30  
    Świece podmieniałeś?

    Szczelina pomiędzy cewką a kołem jest odpowiednia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    jaka powinna być szczelina między kołem ? jutro sprawdzę
    a co myślicie o winie gaźnika jakaś nieszczelność ( i dlatego pompka nie jest wstanie zassać pełnego zbiorniczka benzyny lub pompa nie chce się uruchomić na pełnym ssaniu ?)
    bo moduł pewnie można sprawdzić podmieniając wyłącznie ?
  • Poziom 30  
    finalcell napisał:
    jaka powinna być szczelina między kołem ?


    Pomiędzy cewką a kołem włóż szkolny papier techniczny dociśnij cewkę do koła i dokręć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    finalcell napisał:
    bo moduł pewnie można sprawdzić podmieniając wyłącznie ?


    Jedynie podmiana.

    Jak by była wina gaźnika to by przynajmniej się odezwał.
  • Poziom 12  
    Jutro obejrzę jeszcze raz gaźnik i dokładnie membrany

    To jest silnik OHV, możliwe że się rozrząd sam przestawił? Komora korbowa nie była raczej otwierana (oryginalnie zabezpieczone śruby), i zawory otwierają się w odpowiednich momentach tak na oko :]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Okej przeczyściłem gaźnik mocno skręciłem, pompka zaczęła działać tak jak powinna
    i silnik odpala przy maksymalnie drugim pociągnięciu co jest dużym plusem przy wcześniejszych 10 :]

    Ale martwi mnie tylko jedna rzecz jak odpalam mam ssanie na połowę ustawione niby nie problem ale dziwna sytułacja. Bo na pełnym nie ma mowy żeby ruszył, o co może chodzić ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    zimny silnik, pełne ssanie - nie odpala
    zimny silnik, ssanie na 50% - odpala
    ciepły silnik brak ssania - odpala
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
  • Poziom 12  
    udał się
    podmieniłem spód gaźnika pompka zaczeła ładnie działać widać któraś uszczelka była nieszczelna
    oraz otworek ssania jest umieszczony na przysłonie której wyjście jest na lini szapraczki, i bardało łatwo zachaczyć o nią ( dzwigena na na zewnątrz jest nawet wygięta od zachaczania) i podejrzewam że tak przysłonka powinna być minimalnie odsunięta od obudowy to delikanie powiększyłem w niej otworek włożyłem rozgrzaną igłe

    i pompa pali za pierwszym razem, dzięki za pomoc