Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G zamula po włączeniu klimy

30 Cze 2011 22:13 4200 8
  • Poziom 2  
    Kupiłem moją Astrę II 1.7 DTI około rok temu. Była uszkodzona chłodniczka klimy (skraplacz), wymieniłem ją dopiero parę dni temu, klima nabita i dobrze chłodzi. Jednak problem jest taki, że po włączeniu klimy samochód strasznie muli, z niskich obrotów ledwo co idzie, później jak turbina zaczyna mocniej chodzić trochę lepiej, ale i tak słabo. Po wyłączeniu klimy od razu jedzie normalnie. Zdaję sobie sprawę, że ten silniczek nie jest najmocniejszy, ale wydaje mi się, że nie powinien aż tak słabnąć po włączeniu klimy. Nie wiedziałem, do którego działu (elektryka czy mechanika) dać ten temat bo sam nie wiem od czego zacząć sprawdzenie (o ile mogę coś zrobić we własnym zakresie). Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Moderator na urlopie...
    djmalcus78 napisał:
    dopiero parę dni temu, klima nabita i dobrze chłodzi.

    A układ klimatyzacji był płukany przed napełnieniem? Jak mam Ci odpowiedzieć na Twoje pytania, jak nie znam podstawowych parametrów. Ciśnienia W układzie na pracującym silniku i wszystko będzie jasne a tak to znów zgaduj zgadula!
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 2  
    Czyli mam się udać do serwisu klimatyzacji?
  • Poziom 14  
    Na moje oko to wszystko jest oki. W mojej astrze jak potrzebuję szybko wyprzedzić to wyłączam klimę. One tak poprostu mają.
  • Poziom 39  
    galernik79 napisał:
    Na moje oko to wszystko jest oki. W mojej astrze jak potrzebuję szybko wyprzedzić to wyłączam klimę. One tak poprostu mają.


    Nie ma takiej potrzeby, przy gwałtownym dodaniu gazu ECU daje rozkaz do odłączenia kompesora. Nie jestem pewnien czy nie nazywa się to KICK-Down lub podobnie.
  • Poziom 35  
    Wogóle 1,7 jest leniwe i nie ciągnie tak jak AFN w audii.

    Zależy co to znaczy przymula, piszczy coś czy grzeje sie i kopci?
  • Moderator Samochody
    Przecież to jest 75KM, to co byście chcieli? Raz że z wolnych obrotów praktycznie nie działa turbina - czyli silnik potrzebuje czasu na wytworzenie czynnika napędowego dla niej i rozpędzenie wirnika, a dwa kompresor klimy faktycznie jest dużym obciążeniem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    decybel91 napisał:
    galernik79 napisał:
    Na moje oko to wszystko jest oki. W mojej astrze jak potrzebuję szybko wyprzedzić to wyłączam klimę. One tak poprostu mają.


    Nie ma takiej potrzeby, przy gwałtownym dodaniu gazu ECU daje rozkaz do odłączenia kompesora. Nie jestem pewnien czy nie nazywa się to KICK-Down lub podobnie.
    Cooo proszę?? Kick--down jest w automacie!! Redukcja biegu.