Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne zachowanie głośnik (gra "w tył"). STX GDN 25-150-4 SC

01 Lip 2011 14:19 2732 13
  • Poziom 9  
    Panowie kupiłem głośnik STX (co mnie podkusiło na tego STX-a) bo buduje subwoofer. Od razu mówię że jest to trzeci subwoofer który składam i poprzednie grają ok (tyle że na innych głośnikach).

    I mam problem tego typu że głośnik zarówno w obudowie jak i nie gra "do tyłu". To znaczy membrana zamiast wychylać się do przodu to przy basie wciąga ją do tyłu. Dam lekko głośniej i już słychać jak coś w nim stuka. Pierwszy raz na oczy widzę tak grający głośnik. Od razu uprzedzam że głośnik podłączyłem dobrze. Sprawdziłem go na 2 wzmacniaczach. I te ruchy w tyło to nie jest jakieś złudzenie czy coś tylko ewidentnie membrana idzie w tył. Nagrałbym filmik ale ten złom leży w tym momencie u znajomego.

    W życiu nie miałem STX-a w rękach i teraz już wiem dlaczego opinie o głośnikach tej firmy są tak niskie.

    Ale wracając do tematu. - Jak to jest właściwie możliwe że on tak dziwnie gra no i co z tym dziadostwem zrobić??

    P.S. Jako że jest to mój pierwszy post chciałbym się ze wszystkimi przywitać (pierwszy post ale z elektrody korzystam regularnie od kilku lat).
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Kabelki oczywiście zamieniałem - nic to nie dało. Głośnik sprawdzałem na 2 wzmacniaczach. Obydwa wzmacniacze na co dzień grają z innymi kolumnami i w życiu nie widziałem takiego dziwnego efektu. Tak jak mówię - za każdym razem gdy słychać bas to membrana idzie w tył. Gdy pogłośnię to dźwięk jest bardzo zniekształcony. Im głośniej - tym bardziej ten głośnik strzela.

    Bubel nie z tej ziemi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No więc na początku mojej przygody z firmą STX już się do niej zraziłem. A kolega mnie uprzedzał :( Dobra panowie - olać ten zło - co proponujecie w zamian za ten głośnik?? Już wolę zainwestować i kupić dobrego Tonsila. Buda już zbudowana ale najwyżej zrobię nową bo na pewno się nie zgra. Ale interesuje mnie głośnik 25 cm - nie większy.


    A tego STX-a będę reklamował ale jak dadzą mi nowego (bądź naprawią) to i tak go sprzedam w cholerę. Jak nic z tym się nie uda załatwić to poleci na śmietnik.
  • Poziom 21  
    Powiedz mi jedno, jeśli kupiłbyś tego TONSILA i zagrałby tak samo jak ten STX to również byś się zraził do firmy Tonsil tak samo jak zraziłeś się do Stx-a? Pytam z czystej ciekawości.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    No skoro Panowie tak radzicie to tak zrobię. Zareklamuje i wtedy zobaczę. Tonsile już miałem więc jak by mi się taki trafił to myślę że tak bardzo bym się nie zraził jak w przypadku STX-a. Chciałem spróbować czegoś innego bo w mojej opinii Tonsile średnio się nadają na budowę subwooferów. Kolega robił już ze 3 takie na oryginalnych Tonsilach i w kinie domowym sprawowały się fajnie ale już przy muzyce jakoś to dziwnie grało. Dobra w tygodniu będę informował co udało mi się załatwić z tym STX-em.

    Pozdrawiam.


    Edit: 15.07.11 Głośnik jeszcze leży u mnie ponieważ miałem inne ważniejsze sprawy do załatwienia (ślub, wesele). Skontaktowałem się ze sklepem internetowym w którym nabyłem głośnik i to oni chyba będą załatwiać dalej tą reklamację. W poniedziałek myślę że uda mi się wysłać głośniczek.

    P.S. Panie Sławku ja na forum nie składam reklamacji głośnika ale mam pełne prawo zapytać czy ktoś już spotkał się z podobnym przypadkiem więc swoje pouczenia może Pan zachować dla siebie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam.

    Mam nadzieję, że moderator tego wątku pozwoli dokończyć tą sprawę na forum Elektroda aby inni zainteresowani poznali całą prawdę.

    Drogi (domniemany) kliencie skin13 - czekamy i czekamy i doczekać się nie możemy zapowiedzianej przez Pana reklamacji w naszej firmie.

    Czekam na reklamowany głośnik, gdyż osobiście chciałbym się przekonać jak wygląda głośnik który "gra do tyłu"

    Mam nadzieję, że Pan skin13 podejmie honorową inicjatywę i odda do reklamacji głośnik, który rzekomo jest produktem firmy STX.
    Może na początek jakieś zdjęcia?
    Informuję Pana, że właściwym miejscem do składania reklamacji jest serwis producenta a nie forum.

    Pozdrawiam
    Sławomir Trzaskowski
    STX Soundstation
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam po dłuższej przerwie. Dziś wreszcie dostałem odpowiedz w sprawie głośnika od sklepu który jest dystrybutorem produktów firmy STX. Oto odpowiedz pracownika sklepu:

    "Witam
    Sprawdziliśmy ten głośnik i faktycznie nie działa poprawnie.

    Nie posiadamy takiego głośnika na wymianę dlatego wyślemy do Pana
    listem
    zwrot do podpisania i zostaną oddane pieniążki na konto.

    Proszę jeszcze podać nr konta na które mają zostać wysłane
    pieniążki.

    Bardzo przepraszamy za zaistniały problem.

    Pozdrawiam"

    Była jeszcze nazwa sklepu ale tego nie będę publikował ponieważ mogą sobie tego nie życzyć.

    Teraz jednak będę chciał aby sklep dał mi odpowiedz co dalej z tym głośnikiem zrobią. Mam nadzieję że odeślą do producenta aby Pan Sławek mógł na własne oczy zobaczyć wadliwy produkt który sprzedała firma STX.

    Gdy dowiem się czegoś nowego od dystrybutora to dopiszę w tym wątku tak że proszę moderatorów aby jeszcze wątku nie zamykali.

    Pozdrawiam.




    Edit:

    Dostałem potwierdzenie ze sklepu - głośnik zostanie przekazany do producenta w najbliższym czasie. A więc teraz czekamy na opinię Pana Sławka - niech wyjaśni sprawę na forum jak tylko otrzyma głośnik do rąk.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Drogi „domniemany kliencie” ski13
    Właśnie dostałem ostatnią odpowiedź ze wszystkich sklepów internetowych, których pytałem o zaistniałą, opisaną przez skin13 sytuację. Każdy ze sklepów internetowych nie potwierdził Pańskiej również „domniemanej reklamacji” W odpowiedzi dostawałem stwierdzenie, że jak klient mógł reklamować głośnik, który jest już od kilku lat nieprodukowany z czym z resztą nie trudno się zgodzić no i oczywiście pozostaje pytanie w jakim to sklepie mieli tak wiekowy egzemplarz dość popularnego głośnika.
    Pisałem powyżej iż czekam i doczekać się nie mogę na głośnik. Wyraźnie z mojego powyższego wpisu wynika iż przyjmę głośnik do reklamacji bezpośrednio ale widzę, że Pan wolał szukać dość pokrętnych „moim zdaniem fałszywych” inicjatyw i rzekomo wysłał Pan głośnik nie do mojej firmy lecz do tej, której to nazwy nie chce Pan podać ze względów ... kulturalnych bo jak Pan to nazwał może sobie dana firma tego nie życzyć.
    Jestem ogromny podziwu dla Pańskiej wybiórczej kultury osobistej gdzie w stosunku do mojej firmy nie szczędził Pan inwektyw, wypisując tylko w jednym poście mnóstwo jak się być może okaże bezpodstawnych oskarżeń a już w stosunku do innej firmy handlującej (według mnie zmyślonej) nagle widzę czarującą kulturę. Cóż takiego powoduje iż firma która sprzedała Panu rzekomo wadliwy głośnik zasługuje na miano anonimowej a producent już niestety nie? Przecież firma która sprzedaje i ta która produkuje jest tą samą grupą podmiotów gospodarczych! Według mnie dość prymitywne kombinatorstwo stosowane na potrzeby założonego celu.
    Napisałem również powyżej bardzo wyraźnie iż czekam na zdjęcia „domniemanego” głośnika. Oczywiście zdjęć nie dostałem. Nawet na ich podstawie byłbym w stanie w 90% określić czy głośnik nie jest dziełem np. amatora, który np. zakupił części w naszej firmie i złożył głośnik w sposób „domowy” czyli w warunkach dość prymitywnych bez żadnej specjalistycznej aparatury montażowej czy też pomiarowej. Również na podstawie zdjęć mogłem określić czy głośnik nie był naprawiany przez pseudo serwisanta.
    Dlaczego nie wysłał Pan zdjęć, nie wysłał Pan głośnika do mojej firmy oraz nie chce Pan podać nazwy sklepu, który niby sprzedał Panu opisywany głośnik?
    Jeżeli nie wyjaśnimy do końca tej sytuacji będę zmuszony dochodzić swoich praw, które według mnie na podstawie faktów na dzień dzisiejszy zostały mocno naruszone wprowadzając potencjalnych klientów w błąd o jakości produkowanych przez moją firmę urządzeń. Innymi słowy sprawę skieruję do prokuratury.
    Moderowany przez dj-MatyAS:


    Ramka moderacyjna została użyta celowo.

  • Użytkownik usunął konto