Psiadam, Astrę H 2005r z silnikiem Z17DTL 59Kw(80KM)
Moje pytanie dotyczy załączania się wętylatora chłodnicy płynu chłodzacego nawet na zimnym silniku, gdy włączam klimatyzację elektroniczną.Wentylator klimatyzacji włącza się i wyłącza w różnych odstępach czasowych a ten od chłodnicy płynu chłodzacego silnika kręci się cały czas.Gdy wyłączę klimatyzacje wętylator chłodnicy płynu chłodzącego stoi w wiejscu nawet ,gdy silnik się dość dobrze rozgrzeje.
Czy to jest wina sterownika, który załącza wentylator chłodnicy silnika i chłodnicy klimatyzacji? Może te silniki tak mają? Ale czujnik klimatyzacji jest na chłodnicy klimy,a płynu chłodzacego jest odzielny.Żaden błąd się nie pojawia na wyswietlaczu odnośnie elektroniki.Przy bardzo rozgrzanym silniku prawdopodobnie 104stopnie pompa jakby
minimalnie wyrzucała powrotem płyn chłodzący do zbiorniczka płynu.
Czy to normalne lub jakaś awaria sterownika, czujnika?
Bez załączania klimy wszystko działa poprawnie .
Proszę, wyjaśnienie tego zjawiska.
Moje pytanie dotyczy załączania się wętylatora chłodnicy płynu chłodzacego nawet na zimnym silniku, gdy włączam klimatyzację elektroniczną.Wentylator klimatyzacji włącza się i wyłącza w różnych odstępach czasowych a ten od chłodnicy płynu chłodzacego silnika kręci się cały czas.Gdy wyłączę klimatyzacje wętylator chłodnicy płynu chłodzącego stoi w wiejscu nawet ,gdy silnik się dość dobrze rozgrzeje.
Czy to jest wina sterownika, który załącza wentylator chłodnicy silnika i chłodnicy klimatyzacji? Może te silniki tak mają? Ale czujnik klimatyzacji jest na chłodnicy klimy,a płynu chłodzacego jest odzielny.Żaden błąd się nie pojawia na wyswietlaczu odnośnie elektroniki.Przy bardzo rozgrzanym silniku prawdopodobnie 104stopnie pompa jakby
minimalnie wyrzucała powrotem płyn chłodzący do zbiorniczka płynu.
Czy to normalne lub jakaś awaria sterownika, czujnika?
Bez załączania klimy wszystko działa poprawnie .
Proszę, wyjaśnienie tego zjawiska.
