Witam.
Spotkała mnie dość typowa awaria dla silnika 2.0 DTI, wygląda to na awarię elektroniki pompy wtryskowej. Silnik sam nie uruchomi się z kluczyka, trzeba go wspomóc samostartem, ja już uruchomi się, będzie pracował bez samostartu ale tylko na wolnych obrotach, wogóle nie reaguje na pedał gazu. Mo nierównomierną pracę, jakby na jeden cylinder nie łapał. Po wyłączeniu silnika ponowny start możliwy jest tylko z użyciem samostartu. Co do diagnostyki komputerowej, kompletnie nic nie wykazuje, brak jakichkolwiek błędów.
Z tego co czytam o objawach, wszystko może wskazywać na pompę wtryskową. Dokładną diagnozę będę znał być może dziś, ewentualnie poniedziałek.
Cóż, teraz już nic nie mam do stracenia i chciałbym zaryzykować naprawę sterownika tej pompy we własnym zakresie. Gdyby okazało się że to nic nie da i tak będę szukał pompy z anglika. Sam jestem elektronikiem i u mnie z lutowaniem nie ma najmniejszego problemu i tego się nie boję podjąć.
Czy ktoś już tu na forum robił takie próby i może mi podpowiedzieć czy w takim przypadku pada tylko tranzystor sterujący a naprawa polega tylko na jego wymianie?
Czy ktoś mi może podać symbol tego tranzystora?
Spotkała mnie dość typowa awaria dla silnika 2.0 DTI, wygląda to na awarię elektroniki pompy wtryskowej. Silnik sam nie uruchomi się z kluczyka, trzeba go wspomóc samostartem, ja już uruchomi się, będzie pracował bez samostartu ale tylko na wolnych obrotach, wogóle nie reaguje na pedał gazu. Mo nierównomierną pracę, jakby na jeden cylinder nie łapał. Po wyłączeniu silnika ponowny start możliwy jest tylko z użyciem samostartu. Co do diagnostyki komputerowej, kompletnie nic nie wykazuje, brak jakichkolwiek błędów.
Z tego co czytam o objawach, wszystko może wskazywać na pompę wtryskową. Dokładną diagnozę będę znał być może dziś, ewentualnie poniedziałek.
Cóż, teraz już nic nie mam do stracenia i chciałbym zaryzykować naprawę sterownika tej pompy we własnym zakresie. Gdyby okazało się że to nic nie da i tak będę szukał pompy z anglika. Sam jestem elektronikiem i u mnie z lutowaniem nie ma najmniejszego problemu i tego się nie boję podjąć.
Czy ktoś już tu na forum robił takie próby i może mi podpowiedzieć czy w takim przypadku pada tylko tranzystor sterujący a naprawa polega tylko na jego wymianie?
Czy ktoś mi może podać symbol tego tranzystora?