Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENO MODUS 1.5 DCi 68kM średnia spalania 6L

Michał_Szi 06 Jul 2011 00:12 11943 40
  • #31
    milejow
    Level 43  
    Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp.powietrza w dolocie to jeden podzespół
  • #32
    karola44-81
    Level 27  
    Pisałeś, że jakiś magik czyścił ci przepływomierz i EGR. I tutaj bym poszperał. Przepływomierz sprawdź. Najlepiej odepnij wtyczkę i zobacz czy będzie jakaś zmiana. Dobrze by było podmienić od innego auta. Popsuty przepływomierz w Dieslu ma spory wpływ na apetyt silnika na ON.

    I rzecz podstawowa, od której chyba wszyscy powinniśmy tu zacząć. Jakie paliwo lejesz? Może warto spróbować zalać na innej stacji? Wierz mi czasami wystarczy ten manewr.
  • #33
    kidu22
    Level 35  
    Czujnik IAT ten jest na rurze dolotowej od góry koło ściany grodziowej, widoczny.
    Piny G2 G3, szary fiooletowy. 20'C ma 1,8k.

    Zlokalizuj, pomierz, zastąp rezystorem i pomierz.

    Skoro turbo robi ciśnienie to egr też się zamyka, a skoro jest z odwzorowaniem i nie ma błędu to jest ok.
  • #34
    Michał_Szi
    Level 10  
    karola44-81 wrote:

    I rzecz podstawowa, od której chyba wszyscy powinniśmy tu zacząć. Jakie paliwo lejesz? Może warto spróbować zalać na innej stacji? Wierz mi czasami wystarczy ten manewr.


    Do tej pory 4 tankowanie i tylko ORLEN 2x tankowałem V-Pover, dziś ten 4 raz do pełna. na poprzednim baku przejechałem ok 750km wyszło mi 5.9L średnia.
    ALe jazda była extrymalnie oszczędna nie licząc testów z pedałem w dechę !!
    Nie przekraczało auto 85km/h 4 bieg

    Dodano po 4 [minuty]:

    Będę sprawdzał ten przepływomierz w CLIPIE miałem info przy tym -50stopni że jeśli są wskazania -50, -30, -10 itp. to możne być że ten model nie posiada takiego czujnika.
    Z drugiej strony po co komu przepływomierz jak nic on nie robi, to było by dziwne.
    Dziś sprawdzę te pomiary.
  • #35
    kidu22
    Level 35  
    Kolego zorientuj się czy masz faktycznie ten czujnik i czy jest wpięty.

    Bo odkąd Clip klon jest w cenie VAG- to coraz więcej głupot ludzie piszą i polegają bezgranicznie temu gów...... .
  • #36
    Michał_Szi
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Kolego zorientuj się czy masz faktycznie ten czujnik i czy jest wpięty.

    Bo odkąd Clip klon jest w cenie VAG- to coraz więcej głupot ludzie piszą i polegają bezgranicznie temu gów...... .



    Witam ponownie, jeśli ten czujnik powinien być w przepływce to jest na 100% wpięty i przepławka wymieniona na nową oryginalną, niestety nadal clip pokazuje -50 stopni temp. powietrza wlotowego.
    Po wymianie przepływki efekt spalania ten sam.
    W międzyczasie jak mechanik przegladał silnik zauwazył zapieczony drążek czy coś od turbo gdzie pod ciśnieniem powinno w turbinie coś się otwierać widać taką gruszkę z popychaczem, mówił że to powinno swobodnie się obracać (ruszać)
    jakimiś to środkami chemicznymi rozruszał i okazuje się że to pomogło że teraz średnie spalanie mam w granicach 5,3L jest lepiej ale nadal problem z osiągnięciem prędkości powyżej 125km/h to sztuka i na odcinku ok 1km nie da się tego zrobić. Auto cięgnie do 120km/h dalej to już tylko bujanie się mimo że pedał gazu ma spory zapas.
    Coś jest jeszcze nie tak bo jak jadę do 4 biegu i nie przekraczam prędkości 80km/h to spalanie jest bardzo dobre i aż cieszy oczy ale jak przekraczam 2,5tyś obrotów to zaczyna ssać i spalanie poniżej 5l to już sztuka, jak przyśpieszam to pokazuje mi nawet 17L.
    Mam przeczucie że turbo w pewnych obrotach nie działa prawidłowo i coś się dzieje.
    Wymiana turbo to jest jakiś koszt i wolał bym uniknąć zbędnego kupowania.
    Zastanawia mnie jeszcze na ile wpływ ma turbo na spalanie i moc a na ile sprawność wtrysków.
  • #37
    Immq
    Level 1  
    Witam,

    mam identyczny przypadek, tyle że laguna II 1.9 DCI 100KM. Nie da się zejść na prostej poniżej 5.5 l/100 na chwilowym. Ogolne spalanie 8.3 na trasie, 9.2 w mieście - normlana w miare jazda. Czasami mam problemy z ruszeniem, tak jak by coś mnie trzymało.

    Sprawdze teze z nasmarowaniem ciegna od turbiny, gdyż ciężko pracuje.

    pozdrawiam i życze happy endu ! :D
  • #39
    pit1976
    Level 15  
    [quote="Im} Czasami mam problemy z ruszeniem, tak jak by coś mnie trzymało :D[/quote]
    sprawdż hamulce,zwłaszcza tył,hamulec awaryjny jeśli trzyma to jakbyś jeżdził z przyczepą
  • #40
    wopor
    Level 32  
    Albo wsiowy tuning, widzi arktyke i wzbogaca, a raz od świeta trzeba go pogonić lubi to niezmiernie .
  • #41
    Michał_Szi
    Level 10  
    Witajcie !
    Częściowo problem został rozwiązany, poprawiło się spalanie.
    Mechanik zauważył że dźwignia od turbo ta od podciśnienia była totalnie zapieczona nie szło nią ruszyć. Po polaniu różnymi środkami zaczęła się ruszać mechanik miał wątpliwości czy rusza się w pełnym zakresie. Zresetował mi również wtryski.
    Po tej operacji zaczęło być po jakimś czasie lepiej, spalanie się poprawiło jadąc np. 4 biegiem do 90km/h spalanie można uzyskać na poziomie 4,3L, niestety jak przełączy się na 5 to spalanie rośnie mimo że obroty spadają o 1000ob/min i spalanie rośnie do 5,4L.
    Ale jest lepiej niż było na początku możliwe że trzeba zregenerować turbinę.