Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Podłączenie pieca kondensacyjnego

jannaszek 02 Lip 2011 15:41 20414 50
  • Podłączenie pieca kondensacyjnego

    #1
    Poziom 39  

    Witam.
    Jest piec jakiś tam (Junkers) z zamknietą komorą spalania, te piece instaluje się przy ścianie, a spaliny i zasys powietrza odprowadza się przez ścianę na zewnątrz, specjalną rurą.
    Jakie są możliwości podłączenia go do istniejącego komina w kuchni, który ma 5 metrów długości.
    Słyszałem, że wpuszcza sie rurę do kanału, ale są ponoć bardzo drogie.
    Czy ta rura może być z PVC?
    Produktem spalania jest woda i spaliny niskiej temperatury.
    Przyszło dwóch fachowców i widzę, ze wiedzą mniej o de mnie, ich zdania są podzielone.
    Nie znam sie na tym, i nie ja to bedę robił, chodzi tylko o pomoc w rozwiązaniu lokalizacji i tego komina.

    0 29
  • Pomocny post
    #2
    Poziom 34  

    "Specjalna rura" to również wymiennik ciepła , który ogrzewa wylatującymi spalinami powietrze zasysane z zewnątrz, zużywane do spalania gazu - rozwiązanie to ma też wpływ na sprawność całości. Sprawny kocioł ( bo piec nie ogrzewa wody !) faktycznie nie uszkodzi rury PCV, ale zdarza się po pewnym czasie że wymiennik ciepła nieco się zanieczyści i spaliny osiągną wyższą temperaturę , niszczącą pcv.
    Nie szukaj tu oszczędności , a i z gazem nie ma żartów .
    Przyłączenie do komina jest oczywiście możliwe o ile zgodzisz się z faktem , że powietrze podmuchowe nie będzie dochładzało spalin , oraz zapewnisz stały dopływ powietrza do pomieszczenie z zainstalowanym kotłem ( rura na zewnątrz ) aby nie dopuścić do powstania podciśnienia i ryzyka zatrucia czadem. Regulują to stosowne przepisy budowlane .

    1
  • #3
    Poziom 39  

    Fajno coś już wiem, w między czasie doczytałem, że są dedykowane specjalne adaptery spalin i powietrze świeże, jest doprowadzone inną drogą, pytanie, czy ono jednak musi być z zewnątrz?.

    0
  • Pomocny post
    #4
    Poziom 26  

    Powietrze do kotła zasysasz przez komin, zewnętrzna stroną rury kominowej odprowadzającej spaliny. Nie trzeba dwóch rura typu rura w rurze tylko wystarczy rur 80mm do spalin a powietrze do spalania pójdzie zewnętrzna stroną tejże rury w kominie.

    -1
  • Pomocny post
    #5
    Poziom 34  

    nie musi być z zewnątrz, może być z pomieszczenia w którym zainstalowano kocioł, ale do tego pomieszczenia należy doprowadzić powietrze z zewnątrz. W przeciwnym razie najpierw zaburzy to działanie wentylacji grawitacyjnej ( smrodek) , a zimą przy dłuższej pracy wprost zagraża zaczadzeniem.

    1
  • #6
    Poziom 39  

    Z tą rurą, to wyczytałem, że nie najlepiej, bo w starym kanale jest dużo pyłów i sadzy , a tego nie lubią te piece, co do zasysania oddzielnym otworem, to spodziewam się dość intensywnej wymiany- tam jest chyba wentylator wyrzucający spaliny, i w efekcie zimą będą wpadać całe metry sześcienne mroźnego powietrza, które to wychłodzi owo pomieszczenie.
    Już sam nie wiem, czy nie lepiej będzie zamontować przy ścianie zewnętrznej, chociaż mi to nie pasuje.
    A z kolei 1 metr tej dwuściennej rury, kosztuje ponoć 1000zł?

    2
  • #7
    Poziom 34  

    powietrza tyle wpływa ile potrzebuje kocioł , a wykonanie rury w rurze nie jest jakimś cudem techniki - wystarczy podpatrzeć i skopiować

    0
  • #8
    Poziom 39  

    Piec będzie o mocy 14 kW, czy można wypuścić spaliny poziomo rurą, ok. 4,5m dł?

    1
  • Pomocny post
    #9
    Poziom 35  

    Raczej ok 100 zł niż 1000. Przynajmniej tak było 2 lata temu jak instalowałem komin u siebie.

    1
  • Pomocny post
    #10
    VIP Zasłużony dla elektroda

    I w zasadzie cena się niezmieniła. A dla poprawnej i taniej eksploatacji kotła, najlepiej stosować dedykowane rozwiązania.

    1
  • #11
    Poziom 39  

    Tak, 100zŁ.

    1
  • Pomocny post
    #12
    Poziom 18  

    Jeśli to jeszcze aktualne to radziłbym ci wezwać jakiegoś autoryzowanego serwisanta junkersa albo przynajmniej dobrego instalatora ( serwisanta do odpalenia będziesz w przypadku Junkersa musiał wezwać jeśli chcesz mieć gwarancję - inaczej nici!!!). Pamiętaj, że według prawa budowlanego instalację musi Ci odebrać kominiarz. Niby drobiazg i pie...szenie ale jeśli ci się w chałupie coś spali to ubezpieczenie ( jeśli masz dom ubezpieczony ) pierwsze co sprawdzi to to czy miałeś odbiór instalacji i 'kominiarza - jak nie .... to nie będzie pieniążków...
    A propos wszelkich wynalazków plastikowych - nie piszesz czy to piec kondensacyjny ( u Junkersa Cerapur'y - te mają temperaturę spalin poniżej 100C czy np. klasyczny kocioł z zamkniętą komorą spalania ( u Junkersa Ceraclass'y i Ceranormy- bo te miewają już dużo więcej zwłaszcza w sezonie grzewczym....i tu może coś 'popłynąć' np rura z pvc..
    Radzę nie kombinować...wszystko można zrobić taniej ale nie wszystko się opłaca..
    P.S.
    Odnośnie pieca gazowego w kuchni to według przepisów budowlanych nie może on zasysać powietrza z pomieszczenia jeśli w tym samym pomieszczeniu masz kuchnię ( kuchenkę gazową )!!!! - no chyba, ze kominiarz odbierze, wtedy to on odpowiada...( ale raczej wątpię czy będzie chciał - chyba że się nie zna - co się zdarza albo ...jakoś inaczej go przekonasz...)

    1
  • #13
    Poziom 25  

    Witam
    Jeśli mogę wtrącę się w dyskusję. Również jestem przed podłączeniem kotła kondensacyjnego ale w piwnicy. W pomieszczeniu gdzie będzie zawieszony kocioł jest wolny jeden przewód kominowy (dł komina około8m) natomiast aby wyjść przez ścianę poziomo na zewnątrz około 3m. Teraz pytanie jak najlepiej i najtaniej rozwiązać podłączenie tego kotła. Dodam że piwnica znajduje się pod całym budynkiem obok praktycznie przez drzwi znajduje się następny nieużywany przewód kominowy może można by w nim wstawić kratkę tak aby kocioł pobierał sobie powietrze z wewnątrz a powietrze napływałoby tym przewodem kominowym. Czy takie rozwiązanie jest możliwe

    0
  • #14
    Poziom 18  

    To wszystko będziesz miał w instrukcji montażowej pieca, który chcesz kupić. Tam podane będą parametry techniczne. Ważna jest moc pieca,jego typ i producent. (Różni producenci - różne typy wentylatorów - bo to głównie kotły z wymuszonym obiegiem powietrza-spalin). Można to ściągnąć ze strony danego producenta. Trzeba sprawdzić między innymi maksymalną dopuszczalna długość przewodów kominowych i sposób korekcji obliczeniowej długości przewodu kominowego w zależności od ilości i rodzaju złączek ( straty ciśnień na ew. kolankach ). Dość ważna jest powierzchnia przekroju szachtu kominowego ( czyli powierzchnia przekroju komina).
    Jeśli chcesz rozdzielić przewody (powietrzny od spalinowego) to ważna jest suma oporów przepływu po stronie ssawnej i tłocznej (spalinowej) - jak będziesz miał opory na zasysie powietrza to spada wydajność ( tj. dopuszczalna długość) przewodów tłocznych( spalinowych) .
    Tradycyjne kanały wentylacyjne mają tę powierzchnię mniejszą niż przewody spalinowe. Jeśli myślisz o samoistnym 'zaciąganiu' powietrza przez przewód wentylacji grawitacyjnej o dł.8 m to odradzam z dwu powodów:
    1/ kominiarz się nie zgodzi
    2/ powietrze nie jest 'głupie' i będzie się dostawać stąd, skąd mu łatwiej. Nie tak łatwo pokonać różnicę ciśnień 8m przewodu wentylacji grawitacyjnej o małym przekroju.
    Przy czym ten pierwszy argument jest ważniejszy.
    Pamiętaj, że w przypadku pieców kondensacyjnych wymagana jest szczelność przewodów ( przynajmniej spalinowych) na całej ich długości!!! Jeśli myślisz o wykonaniu przewodu koncentrycznego ( tj. rura w rurze) dotyczy to ich obu!!!
    Jesli podasz więcej danych to można to oszacować ( nic nie zastąpi wizji lokalnej przeprowadzonej przez potencjalnego instalatora - ponieważ czasem szczegóły burzą najlepsze założenia)

    3
  • #15
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mówiąc prosto, na systemie powietrzno -spalinowym lepiej nie oszczędzać. Zalecenia producentów kotłów są w tej materii ze wszech miar zasadne i poparte doświadczeniami praktycznymi.

    -1
  • #16
    Poziom 39  

    Ma to być waillant, komora zamknięta, ciągle jeszcze nie kupiony.
    Wypytuję w imieniu siostry, która jest "nemo" w tej materii.
    Sprawa gwarancji, jest dość ważna, w trakcie zakupu wszystko się dowiemy co z instalacją, odbiorami itp.
    Na razie szukamy dobrej lokalizacji, i nie ma takiej, która była by prosta, jest dobry instalator, ale on proponuje zupełnie niewygodne miejsce.
    Jest jeszcze piwnica, ale tam nie ma 2 m. wysokości, a to może być ważne.

    0
  • Pomocny post
    #17
    Poziom 26  

    Jak stara buda to może być 1,9m. Instalator nie ma nic do gadania tu tylko kominiarz.

    1
  • #18
    Poziom 39  

    Buda ma ze 30 lat.

    0
  • #19
    Poziom 18  

    Ważne, żeby to była modernizacja kotłowni a nie nowa instalacja. Wtedy 1,9 m wysokości wystarczy i kubatura minimum 6,5 m3 dla kotła o zamkniętej komorze spalania ( czyli także kondensacyjne)

    2
  • #20
    Poziom 39  

    Kotłownia była na paliwo stałe, teraz ma być na gaz, lub to i to, więc modernizacja.
    Kubatura jest wystarczająca.

    0
  • Pomocny post
    #21
    Poziom 18  

    Tak mówią przepisy - jak jest więcej to lepiej! Nikt nie ma prawa się przyczepić!

    1
  • #22
    Poziom 39  

    Czy jeśli będzie 1.85, to też będzie?

    -1
  • #23
    Poziom 26  

    1,85 to za mało, minimum to 1,90m.

    Nieważne czy modernizacja czy bóg wie co i tak żeby podłączyć gaz musisz mieć pozwolenie na budowę.

    2
  • #24
    Poziom 18  

    Kiedyś to robili tak, że się ściągało 10 cm podłogi...ale ja nic nie mówiłem..

    Cytat:
    Nieważne czy modernizacja czy bóg wie co


    Czy modernizacja to raczej ważne bo w nowych budynkach wymagane jest 2,2 m!

    0
  • #25
    Poziom 39  

    Gaz jest, ale na górze.

    0
  • Pomocny post
    #26
    Poziom 18  

    To czy aktualnie jest gaz nie ma znaczenia - ustawodawcy chodziło o to, ze jeśli było pomieszczenie przeznaczone na kotłownie w starym budownictwie ( a kiedyś to nawet się piece zagłebiało w ziemi - ale to z innych powodów) to nie bardzo jest możliwość zwiększania ich wysokości(tych kotłowni) - trzeba było obniżyć wymagania wysokości. Natomiast w nowo projektowanych domach musi być spełniony warunek 2,2 m wysokość i 8m3 kubatury - chyba, ze piec z zamkniętą komorą spalania - wtedy wymaganie minimalnej kubatury obniżone jest do 6,5 m3. Przy dużych kotłowniach - ale ciebie to nie dotyczy np. wysokość minimalna musi być min 2,5 m!

    1
  • #27

    Poziom 24  

    gayetan napisał:
    Kiedyś to robili tak, że się ściągało 10 cm podłogi...ale ja nic nie mówiłem..


    Do dzisiaj tak się robi.....

    Jeśli coś jest technicznie możliwe do wykonania, a instalator próbuje iść na łatwiznę i wciska inne rozwiązanie - zmieniłbym instalatora. To Twój dom i Twoje pieniądze.

    Chcieć to móc.

    0
  • #28
    Poziom 25  

    Witam
    Mam pytanie jak w takim pomieszczeniu rozwiązać podłączenie kotła gazowego Immergasa Victrix X 2 v.2011 24KW z zamkniętą komorą spalania. Tak aby było prawidłowo i ekonomicznie. Można wykorzystać wkład który służy teraz kotłu olejowemu. Może ktoś poda również przybliżony koszt ?
    Pozdrawiam
    Podłączenie pieca kondensacyjnego

    0
  • #29

    Poziom 24  

    Prawidłowo będzie zgodnie z instrukcją montażu. Masz w niej przykładowe rozwiązania odprowadzenia spalin.
    Najprawdopodobniej będziesz musiał w wolny przewód wpuścić wkład fi80 na uszczelkach i podłączyć się w systemie koncentrycznym 80/125 (pobór powietrza z szachtu)
    Nikt Ci przybliżonych kosztów nie poda jeśli nie wiadomo ile metrów komina i gdzie będzie wisiał kocioł... Średnio wychodzi od 700zł do 1300zł za wkład ze stali kwasoodpornej.

    0
  • #30
    Poziom 18  

    Ale po co przewód koncentryczny: Przeca możesz sobie wyrzucać spaliny istniejącym kominem a powietrze zaciągnąć z pomieszczenia
    możesz tak typ C typ C
    a możesz tak:

    2