Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 gaśnie po ostrym hamowaniu

AndrewElektroda 02 Lip 2011 17:28 8038 40
  • #1 02 Lip 2011 17:28
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Witam

    Golf 3 1.6 benzyna, 94r. 55kW
    Historia moje problemu z samochodem jest dość długa, więc nie będę wszystkiego opisywał, a skupię się na obecnym problemie.
    Do dnia dzisiejszego, samochód gasł mi podczas jazdy. Niekiedy zaczynał pracować po chwili normalnie, niekiedy musiałem się zatrzymać odczekać z 30 sekund i wtedy odpalał normalnie i jechałem dalej. Próba odpalenia na siłę zawsze kończyła się niepowodzeniem. Były również dni, gdzie powyższa sytuacja nie miała miejsca. Na postoju również gaśnie. Mechanicy rozkładają ręce gdyż nie mają pojęcia co to może być. Wymieniona została w ostatnim czasie: kostka stacyjki i przekaźnik (dzięki temu zniknął wcześniejszy problem z gasnącymi kontrolkami), kable zapłonowe, cewka, czujnik halla, rozmontowany został niefabryczny alarm i teraz na końcu wymieniona została pompa paliwa.
    Dzisiaj zorientowałem się, że problem zawsze występuje kiedy jadę np. 100 km/h i gwałtownie zahamuje. Po zwolnieniu ze 100km/h do 20 km/h, włączam 2 bieg rozpędzam się 10-20km/h więcej i gaśnie. Kiedy po wyhamowaniu chce prze gazować samochód również po chwili gaśnie, tak jak by brakło paliwa. W baku mam w tej chwili 1/6 zbiornika. Wydaje mi się, że im mniej paliwa, tym problem pojawia się częściej (mam na myśli gaśnięcie w różnych sytuacjach).

    Proszę o Was o pomoc. Co może być nie tak.

    0 29
  • #2 02 Lip 2011 17:38
    sonne2
    Poziom 21  

    Na moje oko masz jakiś problem z silnikiem? Może być potrzebny pełny remont silnika.

    0
  • #3 02 Lip 2011 17:50
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Jak samochód nie gaśnie silnik pracuje idealnie tak jak zawsze. Równo, nie muli itd. więc z silnikiem problemów nie ma. U nie jednego mechanika już był i nikt nic o silniku nie mówił. Bardziej wszyscy obstawiają że to coś z prądem lub ostatnio jeden obstawiał, czy nie mam baku brudnego.

    0
  • #4 02 Lip 2011 17:56
    T5
    Admin grupy Samochody

    AndrewElektroda napisał:
    Bardziej wszyscy obstawiają że to coś z prądem lub ostatnio jeden obstawiał, czy nie mam baku brudnego.

    I to tak u mechanika obstawiają?Prawie jak hazard.
    A może tak do prawdziwego mechanika zaprowadzić?

    0
  • #5 02 Lip 2011 18:08
    robokop
    Moderator Samochody

    A w momencie zgaśnięcia brakuje czego? Iskry czy paliwa?

    0
  • #7 02 Lip 2011 19:04
    kidu22
    Poziom 35  

    To łatwo sprawdzić jak sie jedzie na biegu i gubi iskre to obrotomierz leci na 0.

    0
  • #8 02 Lip 2011 19:10
    alfredo88
    Poziom 11  

    A jak się tylko gubi ciśnienie paliwa to co?

    0
  • #9 02 Lip 2011 19:11
    robokop
    Moderator Samochody

    Zależy Romuś od którego miejsca tej iskry brakuje. To AEA będzie?

    0
  • #10 02 Lip 2011 19:14
    T5
    Admin grupy Samochody

    robokop napisał:
    Zależy Romuś od którego miejsca tej iskry brakuje.
    To jak pomiędzy cewką a aparatem to będzie inaczej niż pomiędzy aparatem a świecą:D:D:D:D :silly: :silly:

    0
  • #11 02 Lip 2011 19:24
    robokop
    Moderator Samochody

    Pisząc iskra, miałem na myśli impuls. który wychodzi z generatora hallotronowego, pędzi do ecu, gdzie jest hamowany w zależności od potrzeb, potem pędzi znowu do modułu wzmocnienia i w końcu do cewki. A sygnał obrotomierza brany jest chyba z ECM. Tak że możliwości jest kilka - od zanikającego zasilania ECM-a czy komponentów, poprzez ubity ECM, do uszkodzonego modułu wzmocnienia. Dowcipnisiu.

    0
  • #13 02 Lip 2011 20:02
    kwok
    Poziom 39  

    a czy pompa jest w "koszu"? Może inaczej: Czy powrót paliwa trafia do "kosza" czy może leci obok? A może "kosz" ma wielką dziurę z dołu?

    0
  • #14 02 Lip 2011 20:06
    alfredo88
    Poziom 11  

    Otóż to, ale jakoś nikt nie zwrócił uwagi na moją sugestię. Wyhamował prawie do zera i znowu mu w rurę od 2 ciągnie. Jeszcze ta magiczna 1/6 zbiornika...Ale tak to już jest na tym forum.;)

    0
  • #15 02 Lip 2011 20:13
    kwok
    Poziom 39  

    No... Zawsze można nalać do pełna i sprawdzić czy problem wystąpi.

    0
  • #16 02 Lip 2011 20:25
    robokop
    Moderator Samochody

    Ale dziura w koszu sama z reguły się nie robi - albo kosz wyrwany siłą z mocowań przy wymianie pompki, albo uderzony bak.

    0
  • #17 02 Lip 2011 20:49
    alfredo88
    Poziom 11  

    robokop napisał:
    Ale dziura w koszu sama z reguły się nie robi - albo kosz wyrwany siłą z mocowań przy wymianie pompki, albo uderzony bak.

    Dlaczego wciąż jesteś idealistą? Mało na tym marnym świecie widziałeś? Bo to co ja widziałem akurat odpowiada temu, co napisał Kwok.
    Przecież z samej zapowiedzi autora to przestrzał jakich mało.
    Pompę wiszącą na opaskach plastykowych widziałeś? Bo ja widziałem.

    Tak już na koniec, co chcesz diagnozować jak sam autor niezbyt skory do dyskusji. Możesz robić to co ja, ewentualnie ewentualne wyszydzać bzdury. Takie życie Robert, tak to w Polsce często wygląda. I nie ma się co spinać. Tyle razy pisałem: dzień dobry, gaśnie mi. Mam pełen zbiornik i sobie jedźta, za tydzień mam nadzieję odebrać sprawne auto.
    Kto tak w tym kraju robi? Pierwsze co, to że na jutro. Drugie co, że mi obok w garażu zrobią 100 PLN taniej. No to niech zrobią, a kto im broni.
    Mentalność to podstawa, Polakowi się wszystko należy za 30 złotych.

    0
  • #18 02 Lip 2011 20:55
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Panowie, a wiec po kolei :)
    Byłem u bardzo dobrego elektryka, to mi powiedział, że nie ma już programu diagnostycznego od golfa to raz i dwa to nie opłaca mu się zabierać za taki samochód, bo woli w to miejsce zrobić np. golfa V. Niedaleko mnie jest np. Bosch Service, na 100% by go naprawili, ale zapłaciłbym za tą naprawę tyle, że lepiej samochód na złom wywieź. Mechanicy do których jeżdżę nie posiadają specjalistycznego sprzętu do sprawdzenia, więc stąd faktycznie wygląda to jak zabawa w hazard.

    Iskra czy paliwo ?
    Jak jadę i zgaśnie to jak mam na biegu to pomału wskazówka prędkościomierza i obrotomierza opada w dół. Po wciśnięciu sprzęgła obrotomierz spada od razu w dół i zapalają się kontrolki. Jak wrzucę bieg to wskazówka obrotomierza podnosi się. Niekiedy uda się, że jadąc np. 80km/h pomału redukuje biegi i zanim się zatrzymam samochód zaczyna jechać normalnie. Jak się zatrzymam, to kręcąc na siłę nie da się odpalić, trzeba poczekać 15-30 sekund odpala na dotyk i jedzie dalej.

    Pompa nie wiem, czy jest w koszu, czy powrót paliwa trafia do kosza, ja tego nie rozbierałem. Mogę powiedzieć tylko tyle, że pompa była wymieniana właśnie z powodu tego gaśnięcia.

    Ilość paliwa. Przypadek, że jest go tak mało, ponieważ ostatnio samochód więcej jeździ po mechanikach niż ja nim jeżdżę. Wczoraj i dzisiaj po prostu sam zacząłem czytam w internecie na ten temat, dzisiaj trochę po testowałem go i zauważyłem taką sytuacje. Jutro jadę zatankować do pełna i zobaczę jeszcze raz. Nie trzeba robić zrzuty, wystarczą porady :)

    Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że im mniej paliwa, tym częściej gaśnie tak niby bez powodu. I co mogę powiedzieć, to w tej chwili jest 1/6, może nawet 1/5 zbiornika (wolałem zaniżyć, żeby w błąd nie wprowadzać czasami) a pamiętam, że miałem dwa razy tak, że wskazówka paliwa w ogóle się nie podnosiła a jechało się bez najmniejszych problemów.

    alfredo88
    Do takich osób się nie zaliczam. Nie szukam rozwiązania najtańszego i nie wymagam od kogoś, żeby mi naprawił samochód za 30zł, ale pamiętajmy, że jest to samochód wart ok. 3500zł, więc nie jest opłacalne pojechać do profesjonalnego serwisu np. ten o którym pisałem wyżej Bosch Service z takim samochodem. Musiałbym go tam zostawić w rozliczeniu.
    Sam nie wszedłem tutaj żeby ktoś mi powiedział co mam zrobić i będę mógł sobie sam naprawić i zaoszczędzić kasę. Jak ktoś mieszka niedaleko Ostrowa Wielkopolskiego i wie jak tą usterkę naprawić z chęcią bym do niego pojechał, bo Ci mechanicy których znam i u nich byłem nie wiedzą co może być, dlatego zwracam się o pomoc do Was.

    0
  • #19 02 Lip 2011 21:18
    kidu22
    Poziom 35  

    Dobra roboczogodzina - czyli coś naprawione a nie popatrzone i ''zabawa we wróżkę''' musi swoje kosztowac kolego.

    AndrewElektroda napisał:
    bo Ci mechanicy których znam i u nich byłem nie wiedzą co może być


    Bez urazy ale to nie Dodge viper ani żadki silnik ferrari , żeby było co podziwiać i pisać elaboraty.

    0
  • #20 02 Lip 2011 22:12
    alfredo88
    Poziom 11  

    AndrewElektroda napisał:
    alfredo88
    Do takich osób się nie zaliczam. Nie szukam rozwiązania najtańszego i nie wymagam od kogoś, żeby mi naprawił samochód za 30zł, ale pamiętajmy, że jest to samochód wart ok. 3500zł, więc nie jest opłacalne pojechać do profesjonalnego serwisu np. ten o którym pisałem wyżej Bosch Service z takim samochodem. Musiałbym go tam zostawić w rozliczeniu.
    Sam nie wszedłem tutaj żeby ktoś mi powiedział co mam zrobić i będę mógł sobie sam naprawić i zaoszczędzić kasę. Jak ktoś mieszka niedaleko Ostrowa Wielkopolskiego i wie jak tą usterkę naprawić z chęcią bym do niego pojechał, bo Ci mechanicy których znam i u nich byłem nie wiedzą co może być, dlatego zwracam się o pomoc do Was.

    Po pierwsze nie pisałem tego do ciebie ale z twoich wyjaśnień wychodzi na moje. Bo nie zdajesz sobie sprawy ile kosztuje Rbh fachowca. A jak masz przestrzał totalny i liczysz tu na cudowną receptę - tak się nie da.
    Po pierwsze, gdybyś był skłonny zauważyć, większosć fachowców od VW nawet nie zabrała głosu. Po drugie, ten wątek już dawno powinien być przeniesiony lub skasowany.
    Niestety, często tak jest, że profesjonalna diagnoza kosztuje sporo. Jakąś część wartości auta. Często 1/5 czy jak tam chcesz. Proszę ciebie bardzo, masz tam skaner, vacuometr, sprawdzian ciśnienia sprężania, blokady...ble ble.
    A tak to ble ble ble robisz na własne zyczenie i wierz mi, żaden normalny mechanik by tak nie wypuścił, raczej by dopłacił, żebyś tu takich bzdur nie pisał.

    0
  • #21 03 Lip 2011 11:49
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Po napełnieniu baku do pełna samochód nie gaśnie przy ostrym hamowaniu, ale gaśniecie niby bez powodu nadal występuje. Co może być z tym samochodem, albo chociaż Waszym zdaniem, czy to problem z paliwem, czy prądem?

    0
  • #22 03 Lip 2011 12:14
    1640214
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 03 Lip 2011 12:26
    alfredo88
    Poziom 11  

    Tak, tak. To muł może być, manometr na szybę i jazda. To muł na bank.;)

    0
  • #24 03 Lip 2011 15:51
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    AndrewElektroda_ Czy potrafisz założyć rozgałęźnik (trójnik) albo w inny sposob podłączyć manometr do układu paliwowego? Przecież taki rodzaj diagnozy tego problemu powinien wykonać średnio rozgarnięty mechanik, a nie ,,obstawiać". Poza tym w zbiorniku mogła po zimie zgromadzić się woda na dnie, albo inne zanieczyszczenia.
    Dziwna ta dyskusja, fakt.....

    0
  • #25 03 Lip 2011 19:03
    jerry1960
    Poziom 33  

    Na Dzień Dobry wymień filtr paliwa jak już koledzy pisali,oraz zmierz ciśnienie podawane przez pompkę . Popryskaj przewody elektryczne wodą(spryskiwaczem ) zobaczysz czy będzie różnica .

    0
  • #27 19 Lip 2011 23:31
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Panowie, samochód tak jak radziliście trafił do mechanika z prawdziwego zdarzenia, czyli do "Bosch Service". Diagnostyka samochodu nic nie wykazała, między innymi został podłączony manometr, który pokazywał cały czas prawidłowe ciśnienie paliwa. Pech, bo mechanik kilka razy przejechał się samochodem i nic się nie działo. Mimo wszystko wymieniony został filtr paliwa i wyczyszczone wszystkie kostki związane z elektryką. Mechanik powiedział, że nie znalazł bezpośredniej przyczyny gaśnięcia, ale mam pojeździć, bo może problem zniknął. Po odebraniu pojazdu przez 5 dni nic się nie działo, po czym zaczął znowu gasnąć. W pewnym momencie zaczęły się takie problemy (paliwa wchodziło na rezerwę), że zastanawiałem się, czy dojadę do domu, więc wjechałem na stacje i zatankowałem do pełna z nadzieją, że coś się polepszy. Wróciłem do domu bez problemu.
    Mechanik mówił, że kiedyś się spotkał z przypadkiem, że mono wtrysk się zawieszał chwilami i w taki sposób samochód gasnął, ale z racji, że jak samochód był u mechanika to nic się nie działa, trudno stwierdzić, czy to może być to.

    Panowie, co to może jeszcze być?

    0
  • #28 19 Lip 2011 23:45
    ociz
    Moderator Samochody

    Prześledź przewód elektryczny idący od skrzynki do pompy paliwa. Miałem kiedyś przypadek że gdzieś był uszkodzony ale nie chciało mi się już wykładzin wyciągać to pociągnąłem drugi.

    0
  • #29 19 Lip 2011 23:50
    sonne2
    Poziom 21  

    Kolego mam bardzo ważne pytanie.
    Immobilizer działa? Moja siostra miała taki problem w Golfie, że na benzynie nie odpalał, a tylko na gazie. Do tego auto miało 2 klucze: 1 do odpalania auta i drzwi, a drugi do bagażnika (długa historia). Mechanicy kombinowali przy pompce paliwa, silniku, a okazało się na koniec, że to wina immo.

    0
  • #30 19 Lip 2011 23:52
    AndrewElektroda
    Poziom 11  

    Mój samochód nie ma immobilizera, ale dzięki za zainteresowanie :)

    0