Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z benzyną w UNO

17 Lis 2004 17:14 2393 20
  • Poziom 11  
    witam.
    moje UNO 1.4 nie chce chodzić na benzynie, taka sytuacja powtarza sie raz na jakiś czas, tzn.dwa tygodnie jest wszystko w porządku i nagle ni z tego ni z owego wsiadam do samochodu a on mi nie chce zapalić(właściwie to pali ale od razu gaśnie tak jak by miał odcięcie zapłonu)następnego dnia jest już wszystko w porządku.na gazie ten problem nie występuje ale zbliża się zima i jak przyjdą duże mrozy to na gazie też nie będzie chciał palić.w serwisie podejrzewają pompkę paliwową ale mogą mi wymienić na moją odpowiedzialność i nie gwarantują że będzie dobrze.może ktoś się już spotkał z czymś takim i potrafi mi pomóc?
  • Poziom 13  
    Witam!!Podejrzewam pompe zanurzeniowa w zbiorniku,pewnie pare razy jezdziło sie na rezerwie paliwowej bo jest,powstaja puzniej problemy z zacieraniem sie i naet całowitym spaleniem pompy,od braku paliwa gdyz paliwo chłodzi pompe w zbiorniku.To moze byc początek konca pompy.Powodzenia!!!
  • Poziom 26  
    No to najpierw (zanim wymienisz pompkę za 300) sprawdźmy: jak działa emulacja sondy lambda (tu zgaduję, że silnik jest na wtrysku). Odłączasz na noc aku i podchodzisz rano odpalając na benzynce. Komp od motoru (wprowadzony w błąd przez instalację LPG podaje za dużo paliwka, zresetuje się przrz noc).


    Jeśli winę może ponosić LPG o lepiej podaj inne szczegóły: jaki masz motor, jaka LPG a szczególnie jaki komp od LPG.

    Wyjaśnienie: jeśli jest tak, że nie masz emulacji sondy, albo sonda jest emulowana złym sygnałem w czasie pracy na gazie, to zostaje rozkalibrowany komp od motoru i dlatego rano zalewa świeczki.
  • Spec od samochodów
    Uno mają stalowe zbiorniki rdzewieją wewnątrz,rdza hamuje pompę paliwa.Sprawdż jak wygląda wnętrze zbiornika.
  • Poziom 17  
    Ja stawiam na opcje Stanisława Chwalisz, bo sam się wygłupiłem w podobnej sytuacji (autko sto razy paliło a sto pierwszy nie) i odciąłem imo na pompkę i myślałem, że wszystko będzie OK. za tydzień facet przyjechał z mordą, bo auto z holował. Teraz sytuacja była jasna pompka zatarła się. Wyjąłem pompkę daje napięcie nie chodzi, odwróciłem bieguny ruszyła, więc zanurzyłem w czystej benzynie i pohulałem raz w jedną raz w drugą nie uwierzylibyście ile w takiej małej pompce może być syfu. Facet śmiga już chyba czwarty miesiąc.(Ciekawe czy zbiornik wypłukał)
  • Poziom 39  
    Jeśli silnik na benzynie rozwija moc nie stawiał bym na pompke paliwa a raczej na awarie zasilania, określ z jakich przyczyn silnik nie daje się uruchomić czy nie dostaje paliwa czy dostaje go za dużo ,możesz to określić po wyglądzie świecy w czasie nieudanego rozruchu,napisz więcej na temat rodzaju instalacji zasilania.
  • Poziom 14  
    Uniak jest na wtrysku czy na Gazniku? Przypomnij sobiegdzie tankowales, moze masz wode w paliwie, sprawdz filtr paliwa.
    Aby sprawdzic pompe paliwowa jest jeden prosty manewr.

    - Zdejmij przewod paliwowy z pompy ale ten za pompa prowadzacy do silnika, jesli pompa ma naped elektryczny przekrec zaplon i niech twoj kumpel sobaczy czy z przewodu nie tryska paliwo.

    - Jesli pompa ma naped mechaniczny np. od walka w takim przypadku musisz zakrecic silnikiem (przelaczony na bezyne) i tez niech kumpel sprawdzi ci podaje paliwo. Poprubuj pare razy jesli paliwo sika tzn ze pompa jest ok.

    Daj znac jak poszlo
  • Poziom 11  
    jest na wtrysku jednopunktowym.filtr paliwa już wymieniłem paliwo też jest dobre bo czy tankuję na shelu orlenie czy w każdym innym miejscu to jest to samo, jak będę miał chwilę wolnego czasu to sprawdze Twój sposób.dzięki.

    pompa ma napęd elektryczny

    silnik 1.4 na wtrysku jednopunktowym.na rezerwie to raczej nie zdarzyło mi się jeździć bo raczej starałem się tego pilnować. komputer też jest sprawnya LPG nie ma kompa.jeśli nie chce palić to nie dlatego że dostaje za duż paliwa lecz wogóle(to wygląda tak jak np.próba uruchomienia samochodu gdy włączony jest alarm/po prostu odcięty jest dopływ paliwa).myślę że to jednak pompka się zasyfiła i trzeba ją przeczyścić. dzięki.
    pozdrawiam
    Scalono 3 posty.[h]
  • Poziom 13  
    Proponuję sprawdzić przełącznik stacyjki. Miałem okazję naprawiać Uno, coprawda bez gazu i z silnikiem 1.1, z podobnym problemem.
    W dwóch przypadkach objawami, były trudnośći w uruchomieniu silnika, występujące raczej losowo.
    W obu przypadkach do wymiany były przełączniki stacyjki, które miały bardzo przypalone i utlenione styki.
  • Poziom 17  
    naped elektryczny przekrec zaplon i niech twoj kumpel sobaczy czy z przewodu nie tryska paliwo.”
    I to nie jest na sto procent pewne, bo jak pisałem wyżej pompka może się przycierać i jak da radę wystartować zaraz po dostaniu impulsu elektrycznego to chodzi bez zarzutu. Ale w uno pompkę wyraźnie słychać, więc jak nie chce odpalić można podczas przekręcenia stacyjki trochę ucha nastawić. :sm29:
  • Poziom 11  
    stacyjka to napewno nie to bo ostatnio też ją wymieniałem na nową oryginalną(ten problem pojawiał się i przed wymianą)a pompkę też zawsze słychać jeśli przekręcę kluczyk w stacyjce.
  • Poziom 17  
    Zrob tak jak radzi "kgflanela", ja u siebie niedawno jak mi pompa walnela, rowniez zdjalem waz ktory dochodzi do ukladu wtrysku i sie okazalo ze ni ma benzyny. Jeszcze pozostaje uklad zaplonu: swiece, rozdzielacz, wtryskiwacz , obwod WN. Proponowałbym to sprawdzic, prosty sposob to podac mu paliwo z zewnatrz poprzez dolot powietrza do gaznika, zdjac rure powietrzna i takim plynem w sprayu prysnac kilka razy, jednoczesnie uruchamiajac rozrusznik. Nie wiem co to jest to "coś" w plynie (pewnie cos latwopalnego) ale widzialem jak gosc u mnie odpalal i poszlo za pierwszym razem :D
    Moze koledzy podpowiedza.
  • Poziom 13  
    Ten sprytny preparat w zależności od producenta może mieć różny skład, ale głównymi składnikami są: eter etylowy i chloroform, obie substancje są super łatwopalne i z powietrzem tworzą mieszaninę wybuchową.
  • Poziom 17  
    dzięki za podpowiedz, a nie wiesz jak sie nazywa?
  • Poziom 13  
    Znam go pod nazwą: Engine starter, Super start, Starter, powinien być do kupienia w sklepach z chemią samochodową lub na stacjach benzynowych.
  • Spec od samochodów
    Na lewym błotniku koło lampy jest opornik wtryskiwacza i tam następuje spadek napięcia. Należy oczyścić styki na złączach tego opornika i problemy znikną.


    Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    Małe sprostowanie - oprnik wtryskiwacza znajduje się na prawym nadkolu blisko lampy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Mam właśnie takie objawy - jak zimny to pali bez problemu, jak gorący to też, jak postoi 20 min to lipa.

    - pompka po przekręceniu stacyjki pracuje ok 2-3 sek.
    - ściągałem przewód paliwowy za filtrem paliwa i paliwo leci
    - iskra jest
    - jak podniosę maske i poczekam 3-5 min to odpali

    Poprostu wtryskiwacz nie podaje paliwa. I teraz pytania:

    1. Czy może być walnięty regulator ciśnienia paliwa i jak go wymienić?
    2. Jaką rezystancję powinien mieć rezystor wtryskiwacza i czy może ona zależeć od temperatury?
    3. Jak wymontować wtrysk w celu przemycia (przepłukania)?

    SILNIK 1.0 Fire z jednopunktowym wtryskiem.

    Dodam, że jak pojechałem do chaty do mechanika (ok. 100km) to po trasie palił bez zarzutu (ciepły, zimny letni) mechanik się zaśmiał i powiedział, że wszystko jest ok (próbował chyba z 50 razy).

    Jak wróciłem to problem wrócił, jak na złość.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    POZDRAWIAM
  • Poziom 25  
    Pomóżcie!!!
    Dzisiaj wydałem kolejne siano i nic. Wymieniłem moduł zapłonowy, zresetowałem komputer, odpaliłem i poczekałem aż się zagrzeje - potem zgasiłem i za 30 min znowu miałem problemy z odpaleniem.

    Powiedzcie proszę jak sprawdzić czy jest sprawny regulator ciśnienia (ten obok wtryskiwacza).

    Zauważyłem też, że teraz po wyłączeniu silnika pompka nie pracuje - przedtem było słychać jak jeszcze chwilkę się pokręciła. Przy starcie pompka włącza się na ok 3s i paliwo leci...
    A ON NIE PALI....
  • Poziom 18  
    a ja sie wtrące i powiem ze tez mam uno i u mnie jak przełączam na gaz to pompa paliwa jest automatycznei odcinane zasilanie co powoduje jej wiekszą zywotność po co ma na próżno chodzić
    pozdr
  • Poziom 10  
    Zajrzyj na forum www.autokacik.pl tam chłopaki na pewno ci pomogą. Sam jeżdze Fiatem Punto i wiele razy mi pomogli juz.