Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xara Picasso 1,8 szarpanie autem, spadek mocy, wzrost zużycia paliwa.

02 Lip 2011 20:34 13976 10
  • Poziom 1  
    Mam problem z citroenem Xara Picasso 1,8 16V polegający na zmniejszonej mocy (auto słabo przyśpiesza), po zmniejszeniu obrotów (tzn. zdjęciu nogi z gazu następuje kilka szarpnięć autem i zmniejszenie prędkości), zaobserwowałem również zwiększone zużycie paliwa. Kilkakrotnie po wymienionych szarpnięciach silnik nagle osłab i zgasł.
    Po podpięciu do komputera w warsztacie mechanicznym ,wykazało problem z sondą lambda i nawiewem chłodnicy, lecz po wykasowaniu błędów problem z sondą nie pojawia się. Okazało się również, że jedna ze świec była zalana olejem, po oczyszczeniu z oleju problem nie ustąpił. Zamierzam wymienić wszystkie świecę i uszczelkę pod klawiaturą, w której umieszczona jest listwa z cewkami zapłonowymi. Jednak nie jestem przekonany czy świece są źródłem problemu. Jeśli ktoś miał podobny problem lub ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
  • Poziom 2  
    Stawiał bym jednak na sondę. Po wykasowaniu błędu sondy czasem od razu nie powraca. Pojawia sie dopiero po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów. Sonda zaczyna pracować dopiero gdy osiągnie odpowiednia temperaturę. Możesz spróbować odłączyć sondę na początek i sprawdzić czy jest jakaś różnica. Jeśli nie będzie to sonda raczej do wymiany.
  • Poziom 35  
    mati110887 napisał:
    Możesz spróbować odłączyć sondę na początek i sprawdzić czy jest jakaś różnica. Jeśli nie będzie to sonda raczej do wymiany.


    Do tego służy np.PP,a nie metoda :"wypnij wtyczkę",która nie sprawdzała się nawet w Polonezach.
  • Poziom 9  
    mariasz72 napisał:
    Mam problem z citroenem Xara Picasso 1,8 polegający na zmniejszonej mocy (auto słabo przyśpiesza), po zmniejszeniu obrotów (tzn. zdjęciu nogi z gazu następuje kilka szarpnięć autem i zmniejszenie prędkości).
    Kilkakrotnie po wymienionych szarpnięciach silnik nagle osłab i zgasł.


    Mam analogiczny problem. Po łagodnym zdjęciu nogi z pedała gazu auto szarpie kilka razy.
    Kilkakrotnie auto gasiło również na "dohamowaniu" np przed skrzyżowaniem lub przy hamowaniu przed światłami. Ten problem występuje zarówno przy jeździe na LPG jak i benzynie.

    Auto było podpięte i przetestowane na komputerze. Nie wykrył komputer żadnych problemów - wszystko działało idealnie.

    W moim przypadku również pojawia się problem w drugą stronę. Tj. Auto zostanie mi na wysokich obrotach i samo przyspiesza mimo puszczenia pedału gazu. Ten problem występuje u mnie tylko przy dużych mrozach.
    Charakteryzuje się następującymi elementami:
    - Rano po włączeniu silnika nie ma możliwości wciśnięcia pedału gazu nie rusza się tak jak by "zamarzło" po kilku minutach pracy silnika ( od 7 do 15 min ) Pedał zaczyna działać normalnie
    - Podczas jazdy autem np po godzinie drogi na trasie auto nagle zostaje na wysokich obrotach i prędkość nie chce spać, a auto samoistnie przyspiesza, Aby opanować je muszę redukować biegi albo hamować bardzo mocno:(

    Nie wiem co mogę z tym problem zrobić.

    Proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    Witam mam identyczny problem z tym szarpaniem i sondą ???
    przy czym sonda na gazie to normalka to to szarpanie zaczyna mnie drażnić
    w warsztacie sprawdzili i też niby wszystko jest ok
    fachura powiedział że to może być cewka zapłonowa - teraz czekam na jakiego pikusia albo peugota żeby podmienić na chwile cewkę i sprawdzić czy to
  • Poziom 39  
    Turysta10 napisał:
    Rano po włączeniu silnika nie ma możliwości wciśnięcia pedału gazu nie rusza się tak jak by "zamarzło" po kilku minutach pracy silnika ( od 7 do 15 min ) Pedał zaczyna działać normalnie


    Zamarza Ci przepustnica, należy sprawdzić i ew. oczyścić odmę i rurę dolotową do przepustnicy z wody/lodu i mazi olejowej, sprawdzić kapilarę odmy czy jest drożna i podgrzewacz przepustnicy (o ile masz zamontowany).
  • Poziom 10  
    może kolega jakie foty podesle tych rur i przepustnic to na weeckendzie poczsyciłbym u siebie :-) może pomoże na moje bolączki
  • Poziom 39  
    GregP, ten problem z zamarzającą przepustnicą dotyczy sytuacji kiedy woda z odmy zamarza na klapie i blokuje w skrajnych przypadkach pedał gazu - a występuje tylko przy temperaturach ujemnych. Z Twojego opisu nie wynika abyś miał tego typu problemy. Przepustnicę zawsze możesz oczyścić, czemu nie - tylko że raczej nic Ci to nie pomoże.
  • Poziom 10  
    Witam
    udało się wymieniłem cewkę zapłonową skasowałem błąd sądy i wszystkie problemy jak ręką odjął autko śmiga nie szarpie kontrolka nie razi w oczy.
    Jedyne 150 zł używana cewka a tyle nerwów i czasu zmarnowałem szkoda gadać
  • Poziom 9  
    kybernetes napisał:
    Turysta10 napisał:
    Rano po włączeniu silnika nie ma możliwości wciśnięcia pedału gazu nie rusza się tak jak by "zamarzło" po kilku minutach pracy silnika ( od 7 do 15 min ) Pedał zaczyna działać normalnie


    Zamarza Ci przepustnica, należy sprawdzić i ew. oczyścić odmę i rurę dolotową do przepustnicy z wody/lodu i mazi olejowej, sprawdzić kapilarę odmy czy jest drożna i podgrzewacz przepustnicy (o ile masz zamontowany).


    Niewiele zrozumiałem :(
    Ale problem wyeliminowałem w następujący sposób.

    Poczekałem do wiosny wtedy pojechałem na kanał z autem. Oczyściliśmy wszystko co się dało, a następnie pomalowaliśmy Miniom (czy jak to się pisze) i jakąś farbą bitumiczną.

    Od tamtej pory nie pojawia się ten problem.