Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie kąta zapłonu lampą stroboskopową Polonez 1600

Domin902 02 Jul 2011 22:06 15458 9
  • #1
    Domin902
    Level 10  
    Hej tak jak w temacie wiem tyle że trzeba rozgrzać auto następnie podłączyć lampę pod akumulator i czujnik pod przewód wysokiego napięcia od pierwszego cylindra od strony rozrządu i następnie zapalić silnik i tu moja widza się kończy!!!!
    Proszę opiszcie mi szczegółowo co dalej i jak sprawdzić czy kąt wyprzedzenia jest
    dobrze według wartości 5_+1 (0). Jeżeli nie będzie dobrze to wiem że luzujemy aparat zapłonowy i przekręcamy w lewo lub w prawo tylko nie wiem jak trafić na tą wartość tak za pierwszym razem??????
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    Nie da się za pierwszym razem. Błyskasz lampą na znaki i delikatnie kręcisz aparatem. Po ustawieniu i dokręceniu aparatu należy skontrolować ustawienie.
  • #3
    Gmedza
    Level 15  
    Świecisz stroboskopem na koło od wału korbowego od strony chłodnicy. Są tam takie znaczki dlatego trzeba je czasami oczyścić szczoteczką. Jak lampka będzie błyskać będziesz miał wrażenie że znaczki na kole i bloku się nie poruszają. Ustawiasz kręcąc aparatem.
  • #4
    Domin902
    Level 10  
    ok rozumiem to poco te parametry 5_+1(0) jak ustawia się to tak manualnie i według znaków jak je sprawdzić????????????
    Czy te podłączenie lampy które opisałem mam dobre??

    Dodano po 27 [minuty]:

    panowie proszę o odpowiedzi bo informacje są mi potrzebne jak najszybciej
    będe pierwszy raz ustawiał więc jeszcze jedno pytanie trzeba włączyć zapłon i przekręcać kołem pasowym wału korbowego czy aparatem zapłonowym prawo w lewo żeby lampa błyskała
    i prośba może macie zdjęcie tych znaków na aparacie zapłonowym i na kole pasowym???
  • #5
    sobiepanmirek
    Conditionally unlocked
    Generalnie przedmówcy wszystko b,dobrze opisali/ze szczegółami/no może tylko tyle trzeba Tobie dodać ,że to wszystko robi się w czasie gdy silnik normalnie pracuje na wolnych obrotach.Potem/po ustawieniu/należy lekko przy gazować i sprawdzić sobie czy zapłon się przesuwa /działanie regulatora odśrodkowego/który ma korygować zapłon.Lata całe tego nie robiłem,ale tak kiedyś było.
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra.
    2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy.
    3. Odpalasz silnik.
    4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest).
    5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon by właściwe znaki na kole i obudowie się pokryły tak jak trzeba.
    6. Dociągasz śrubę by aparat się nie przestawił.
    7. Kończysz proces ustawiania.
    8 Jedziesz na jazdę próbną.
  • #7
    Domin902
    Level 10  
    ok już wszystko wiem pytanie ostatnie czy te znaki na obudowie rozrządu tak samo odpowiadają właściwością tak jak w maluchu czyli od lewej strony wyprzedzenie zapłonu 10 stopni po środku pięć a na końcu z prawej zero????
  • #8
    sobiepanmirek
    Conditionally unlocked
    Tu sory nie wiem dokładnie takich szczegółów wszystko to pisałem ci z głowy-musisz zajrzeć gdzieś do literatury.W necie napewno znajdziesz.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Domin902
    Level 10  
    Dziękuje wam chłopaki za odpowiedzi mam jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawości
    czy zapłon lampą stroboskopową można ustawić bez zapalania silnika to znaczy włączyć zapłon i przekręcać wałem korbowym wydaje mi się że wtedy też lampa się zaświeci(kiedy pójdzie iskra) a znaki będę widział co wy na to????