Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Derbi Senda po rozgrzaniu gaśnie i ciężko ja odpalić

kubers80 03 Jul 2011 01:29 8035 8
lampy.pl
  • #1
    kubers80
    Level 10  
    Witam jak w temacie ale po krótce opiszę całą historię,

    Derbi Senda SM wymieniony tłok+cylinder na nowy 70cm
    moto zachowuje się w następujący sposób, jadę około 10-15KM to jakieś 20-30 minut (xc) motorek gaśnie i na początku odpala z kopniaka, można trzymać około 1000-1500 obrotów powyżej moto się dławi i gaśnie, po przejechaniu w taki sposób kilkuset metrów moto pali tylko z pychu ale dalej max 1500 obr.
    Gdy trochę przestygnie sytuacja wraca do normy ale tylko na chwilę.

    Lampy kierunki pozdejmowane końcówki pozabezpieczane,
    Ostatnio wymieniony zawór podciśnieniowy bo przelewał paliwo i nie odcinał po zgaszeniu motot stało się to po takiej właśnie jeździe (jakis związek?)

    Domysły ślę w stronę:
    - starego aku ale sprawdzę to jutro (jazda z aku i bez)
    - świeca przebicie po wystygnięciu jego brak
    - zapchany odpowietrznik od baku
    - ewentulanie stary wężyk paliwowy

    Te powyżej sprawdzę jutro ale proszę o inne sugestie.
  • lampy.pl
  • #2
    TM85
    Level 27  
    Sprawdź ustawienia gaźnika z serwisówką i załóż nową świece. Podejrzewam za duży poziom paliwa w gaźniku.
    Stara świeca dużo powie o warunkach pracy silnika.
  • #3
    jack63
    Level 43  
    Napisz jaki silnik? 2T czy 4T. Nie każdy zna wszystkie będące na rynku i jest zmuszony szukać. Po co jak ty wiesz i możesz napisać. Z resztą takie są zasady.
    Sprawdź sprawność układu zapłonowego przez pomiar na jaką odległość skacze iskra od kabla WN do masy na zimnym i po nieudanej próbie odpalenia.
    Jakie ssanie ma ten motorek? Czy jest OK?
    Co z regulacjami gaźnika? Co zrobiłeś z króćcem od zaworu podciśnieniowego (co masz na myśli) ?
  • lampy.pl
  • #4
    kubers80
    Level 10  
    Dzięki za szybką odpowiedź,
    Silnik 2T, ssanie manualne, gaźnik, po przelaniu, zdemontowany wyczyszczony i regulowany (zresztą przy złym ustawieniu praca powinna być taka sama i po rozgrzaniu nie powinno nic się zmienić, tak mi się wydaje)
    Co kolega jack63 ma na myśli, cyt "Co zrobiłeś z króćcem od zaworu podciśnieniowego"
    Zawór wymieniony jest na nowy.

    Do czego doszedłem dziś:

    wymieniłem wężyk paliwowy ponieważ stary był pęknięty w kilku miejscach (bardzo niewidoczne i brak wycieków paliwa stąd nie weryfikowałem go wcześniej) sprawność silnika bardzo się poprawiła, ale czuć w pewnych momentach spadek mocy (wymienię świecę na nową ponieważ ta już swoje przeszła) i poinformuję o wynikach.
  • #5
    Afcht
    Level 30  
    Według mnie to się powoli zaciera.

    Gaśnie bo go łapie.

    Jak wymieniłeś cylinder + tłok to czy dolewasz olej do paliwa?

    W czasie docierania olej z dozownika to za mało.

    Podczas docierania trzeba dodać ok 60ml oleju do 5L paliwa. (Unikaj z daleka mixoli i tym podobnych olei, takie oleje nie nadają się do smarowania silników)

    Ten model powinien normalnie palić i jeździć bez akumulatora.

    Nie wykluczam że może być świeca zużyta, jeśli będziesz kupować to kupuj odpowiednią ciepłotę świecy taką jaką producent zaleca.

    Czy dobrze odpowietrzyłeś układ chodzenia?
  • #6
    jack63
    Level 43  
    Miałem na myśli króciec od podciśnienia dla kranika podciśnieniowego, bo tak zrozumiałem twja informację z pierwszego postu. Teraz piszesz że kranik jest manualny, więc co to za zawór podciśnieniowy? Wytłumacz to proszę.
    Czy chodzi ci o typowy zawór membranowy między gaźnikiem a skrzynia korbową?
    Jeżeli tak, to jak on mógł "przelewać" ??? Dziwne.
    Przyczyny spowolnienia mogą być trzy:

    1. Zaciera się - jak napisał Afcht . Po twoich kombinacjach bardzo możliwe.
    2. Zbyt bogata mieszanka, która jest dobra dla zimnego silnika a po nagrzaniu układu staje się niepalna. Poziom paliwa, nie wyłączone ssanie. To łatwo sprawdzić sztucznie wymuszając jeszcze większe wzbogacenie lub zakręcając kranik - zubożenie.
    3. Problemy z cewką zasilającą układ zapłonowy. Jaka iskra gdy zgaśnie, ale na samym kablu ! Przy okazji dowiesz się czy się nie zaciera.

    No chyba że coś wyrzeźbiłeś o czym nawet ty nie wiesz że jest istotne.

    Osobiście odradzam takie przeróbki. Z reguły prowadzą do efektów odwrotnych od zamierzonych.
  • #7
    kubers80
    Level 10  
    A więc prostuję temat:

    zawór który był zainstalowany był zaworem membranowym i na taki go wymieniłem (żadnych kombinacji i kraników zamiennych),

    wiem że do paliwa dolewa się oleju i tak właśnie uczyniłem nie lałem mixolu ani podobnych (dobry olej do 2T)

    moto działa bez akumulatora tak samo jak i z(więc temat aku wykluczam)

    Podejrzewam że może być to wina:
    - świecy bo jest już stara i nie wiem kiedy była zmieniana poza tym przy docieraniu mógł zebrać się nagar z oleju oraz pozostałości docierania

    - gaźnika a z tym umówiłem się już w serwisie aby to dokładnie go przejrzeli

    Niestety moto stoi na działce, a ja mam czas tylko w weekendy więc zweryfikowanie tematu świecy muszę pozostawić do soboty.

    Co do zacierania to chyba też bym wykluczył ponieważ motocykl nie wykazuje spadku mocy związanego z rozgrzewaniem się silnika,
    tylko przy dodawaniu gazu powyżej pewnych obrotów poprostu gaśnie (jakby miał brak iskry lub paliwa) przy powrocie do niższych obr. silnik normalnie pracuje.
  • #8
    Afcht
    Level 30  
    kubers80 wrote:
    ylko przy dodawaniu gazu powyżej pewnych obrotów poprostu gaśnie (jakby miał brak iskry lub paliwa) przy powrocie do niższych obr. silnik normalnie pracuje.


    Takie objawy wskazują na uszkodzony cewko-moduł.