Witam serdecznie
Kilka dni temu nabyłem interfejs VAG tacho 3,01 usb. Chciałem uaktywnić funkcję "ile km na baku" w samochodzie Ford Glaxy 1,9 TDi MK2 z 2000r. Razem z kablem otrzymałem program wraz z sterownikami.
Po próbie instalacji na kompie z systemem Win XP kabel jest wykrywany w Menadżerze Urządzeń, lecz program Vag Tacho wyświetla : "USB to K line not found".
Przeszukałem sieć i próbowałem różne sterowniki, ale ciągle ten sam problem.
Przy okazji natknąłem się na zagranicznym forum na sterowniki do Win 7 64b. Po ich instalacji okazało się , że interfejs jest widoczny w Menadżerze Urz. jako "USB serial port na Com1 i USB Serial Converter". I tu miła niespodzianka program (ale w wersji 2,5) ruszył i pokazał , że połączył się tzn "USB to K line interface connected".
Pobiegłem więc czym prędzej do samochodu i tu "pupa". Przy próbie połączenia z VDO i czymkolwiek inny wyświetla: "Warning: No 12 volts power supply from OBD connector! Warning: K-Line Fault - Short circuit to Ground!"
Trochę się we mnie zagotowało ale sprawdziłem miernikiem piny w gnieździe i wszystko wygląda ok, a konkretnie tak:
pin 4 masa- ok
pin 5 masa- ok
pin 7 linia k- na wył zapłonie 0 więc ok, na włączonym 10,17 V (podobno ok)
pin 16 +12V- wł\wył zapłon 11,83 V.
Zaznaczam, że sprawdzałem również złącze innym kablem VAG HEX CAN 704 i wszystko śmigało bez zarzutu. Wszystkie funkcje programu działają w porządku a i test połączenia wychodzi ok.
Rozkręciłem więc ten fejs i obejrzałem, lecz nie znalazłem żadnych widocznych uszkodzeń. Gdzieś wyczytałem, żeby zrobić mostek pomiędzy 4 i 5 pinem (oba to masa).
Zrobiłem tak i dalej kaszanka.
Nie wiem co dalej, kupować kolejny? trochę się boję . Pomóżcie proszę . Gdzie leży problem?
Dziękuję i pozdrawiam:
slavobos
Kilka dni temu nabyłem interfejs VAG tacho 3,01 usb. Chciałem uaktywnić funkcję "ile km na baku" w samochodzie Ford Glaxy 1,9 TDi MK2 z 2000r. Razem z kablem otrzymałem program wraz z sterownikami.
Po próbie instalacji na kompie z systemem Win XP kabel jest wykrywany w Menadżerze Urządzeń, lecz program Vag Tacho wyświetla : "USB to K line not found".
Przeszukałem sieć i próbowałem różne sterowniki, ale ciągle ten sam problem.
Przy okazji natknąłem się na zagranicznym forum na sterowniki do Win 7 64b. Po ich instalacji okazało się , że interfejs jest widoczny w Menadżerze Urz. jako "USB serial port na Com1 i USB Serial Converter". I tu miła niespodzianka program (ale w wersji 2,5) ruszył i pokazał , że połączył się tzn "USB to K line interface connected".
Pobiegłem więc czym prędzej do samochodu i tu "pupa". Przy próbie połączenia z VDO i czymkolwiek inny wyświetla: "Warning: No 12 volts power supply from OBD connector! Warning: K-Line Fault - Short circuit to Ground!"
Trochę się we mnie zagotowało ale sprawdziłem miernikiem piny w gnieździe i wszystko wygląda ok, a konkretnie tak:
pin 4 masa- ok
pin 5 masa- ok
pin 7 linia k- na wył zapłonie 0 więc ok, na włączonym 10,17 V (podobno ok)
pin 16 +12V- wł\wył zapłon 11,83 V.
Zaznaczam, że sprawdzałem również złącze innym kablem VAG HEX CAN 704 i wszystko śmigało bez zarzutu. Wszystkie funkcje programu działają w porządku a i test połączenia wychodzi ok.
Rozkręciłem więc ten fejs i obejrzałem, lecz nie znalazłem żadnych widocznych uszkodzeń. Gdzieś wyczytałem, żeby zrobić mostek pomiędzy 4 i 5 pinem (oba to masa).
Zrobiłem tak i dalej kaszanka.
Nie wiem co dalej, kupować kolejny? trochę się boję . Pomóżcie proszę . Gdzie leży problem?
Dziękuję i pozdrawiam:
slavobos