Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto I '97 podświetlenie tablicy, kontrolka ręcznego, szelest w nawiewie,

03 Lip 2011 10:58 3458 8
  • Poziom 9  
    Witam.
    Może ktoś kiedyś próbował się dostać do zegarów w Punto z tyłu
    Moje autowe dolegliwości to:
    1. przy przejeżdżaniu przez progi, podjeżdżaniu pod górkę, intensywnym przyspieszeniu (jak na Punto 1,1 oczywiście;p) itp. zapala się kontrolka ręcznego - przy równej prędkości gaśnie; płyn w zbiorniczku jest w odpowiedniej ilości, zastanawiam się czy to wina pływaka i czy da się coś z tym zrobić?

    2. spaliły mi się żarówka podświetlająca, chyba tylko jedna - z lewej strony liczników (stan paliwa i temp wody), dodatkowo dziś padło podświetlenie świateł mijania (znaczek świateł mijania) - obok migacz zapala się normalnie - zastanawiam się, czy dostanie się tam jest proste - po prostu zdjąć szybkę i liczniki same wylezą, czy też trzeba całą deskę rozdzielczą zdejmować - ktoś jam już niegdyś prawdopodobnie grzebał, bo plastikowa szybka na górze lekko odstaje, chyba odłamany uchwyt.

    3. przy dużej prędkości i uchylonej szybie nawet delikatnie, słychać jakby w środku deski rozdzielczej utknął jakiś suchy liść mniej więcej na środkowej szerokości przedniej szyby i wiatr nim telepie - gdyż tylko przy uchylonej szybie jest ten efekt, czasem również gdy nadmuch na full ustawie - chciałbym się tam jakoś dostać i go wyciągnąć, odpływy od strony silnika oczyściłem; zastanawiam się czy wystarczy wyjąć kratki i tam pogrzebać, da rade tam ręką się dostać, czy jakoś inaczej to szeleszczenie spróbować wyeliminować

    4. jeszcze jeden problem dotyczy rdzy w środkowym tłumiku - na wolnych obrotach słychać jakby drobne blaszki obijały się w środkowym tłumiku lub katalizatorze, myślę, że coś pordzewiało i poodpadało, teraz "dzwoni".
    Czy trzeba wymieniać cały czy da się to jakoś wysypać?
    Pozdrawiam serdecznie.:D
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił.

    2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej
    zegara nie ruszaj, bo to w niczym nie pomoże a jedynie możesz ją połamać.

    3 - Z liściem to musisz sam wiedzieć, ja robiłem tak lokalizowałem gdzie takie coś się znajduje. Następnie albo starałem się go przedmuchać np. kompresorem lub pokruszyć go aby dmuchawa samochodu sama dała radę go wypchnąć.
    Powinieneś założyć filtr kabinowy, bo skoro masz liście w nawiewie to przypuszczam
    że tego filtra nie posiadasz.

    4 - Z tłumikiem to najlepiej ocenić wzrokowo jak duża jest dziura (czy jest mocno tłumik przepalony czy nie ) i potem albo wymiana albo zaspawać dziurę. Słyszałem kiedyś o takim specjalnym silikonie wytrzymującym duże temperatury którym można niewielką dziurę zakleić, ale nigdy tego nie stosowałem (możesz popytać po sklepach)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Oki, dzieki za pomoc z 123 :) Filtr sprobuje dokupić w takim razie

    4 Jeśli chodzi o tłumik to z zewnatrz wygląda ladnie, nie jest pordzewiały, tylko w środku coś dzwoni, byłem ostatnio u tłumikarza, powiedzia, ze katalizator jest ok i jedynie pozostaje tłumiki obydwa wymienic, a chcialbym to moze nieco tanszym kosztem zrobic tym bardziej, ze srodkowy jest jeszcze ok - przynajmniej z zewnatrz - mam zainstalowany gaz, w ktorym chyba czesto jest woda i kapie z rury - choc tankuje na bp, moze dlatego przerdzewialo od srodka ?:/ czyli tylko wymiana..
  • Poziom 16  
    Kiedyś próbowałem takie cuda robić jak tłumik dzwonił, rozciąłem go wysypałem syf i zaspawałem. Rozwiązanie krótkoterminowe, po pewnym czasie znowu w środku dzwoniło.Gra nie warta świeczki. Lepiej kupić nowy i mieć spokój na dłuższy czas.

    Jeszcze jedno jeżeli chodzi o kontrolkę ręcznego, to raz się spotkałem z przypadkiem że kabelek od ręcznego znajdujący się pod dźwignią hamulca ręcznego się przetarł i wówczas też kontrolka się zapalała i gasła (zwłaszcza podczas jazdy po dziurach )
  • Poziom 9  
    Podziekował - wlasnie myslalem o tym rozcieciu i spawaniu, ale zastosuje sie do Twojej rady - co do kontrolki sprawdzę co i jak w najblizszy weekend - dam znac o efektach :] pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    1 faktycznie było mało płynu - musi być niemal na full, pod zakrętkę - pomoglo dolanie "dot4" - juz sie nie zapala
    2. opis zarówek dodalem w rozwiązaniach problemu - dzieki za pomoc - teraz te wymienione swiecą jasniej niz reszta :)
    3. jakiś lisc wyjalem, przy wyjętych zegarach, ale chyba to nie byl ten bo dalej szelesci :/

    4. tlumiki trzeba wymienic 2 na raz bo sa zespolone niestety - koszt z tego co sie dowiadywałem 250-280 zl w krk - poczekam z tym jeszcze az calkiem sie rozpadnie - obecnie mozna smigac, tylko efekt dzwiekowy jest dośc "złamano-blaszany" :] - przy zamknietych szybach nie slychac dzwonienia :]


    pozdrawiam i dzieki jeszcze raz!

    Dodam jeszcze, ze w weekend polerowałem auto - tzn. pozyczyłem od kumpla maszynę polerską nabytą niskim kosztem w Biedrze - zakupilem pastę polerską G3, efekt widoczny po pierwszym polerwowaniu - zostalo mi pasty także planuję powtorzyc akcję :]
  • Moderator Samochody
    Tłumiki fabryczne są zespolone ale można kupić zamienniki, które są oddzielne, choć są tak tanie że nie ma sensu wymiana jednego, cięcie i spawanie rury.

    Zwróć uwagę na moc i użytych żaróweczek - jak dasz za mocne (np. 2W zamiast 1.2W) to Ci wytopi obsadki.

    Ten czerwony lakier rzeczywiście mocno się utleniał i płowiał - polerka i wosk dobrze mu zrobią. Ogólnie FIAT nie miał dobrych lakierów pastelowych, tylko metaliki były w miarę odporne.
  • Poziom 9  
    o tlumiki spytam po sklepach w takim razie
    zarowki wzrowilem uwage - dokupilem 1,2 czyli takie same jak byly spalone, ale jasniej swieca :/

    Auto ogolnie mam w dobrym stanie, zakupione od sąsiada - sędziwego ,ktory kupil je w salonie - ale maska i klapa bagaznika zwiedly troche, pomimo garazowania :[ no coz, teraz barwy sie wyrownaly. jeszcze raz sie upewnie co do zarowek, ale nie chce odkrecac zegarow bo srobki wygladaja jak po przejsciach i przebieg na nieautentyczny, choc jest 106 tys aktualnie wiec wole juz tam nie grzebac :) pozdrawiam, Man!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Z tą pastą i polerką nie przesadzaj, bo jak przytrzesz za bardzo lakier to na wiosnę masz brązowe auto!