Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pompa wtryskowa opel vectra 2,0 dti 1998 r.

mario4159 03 Jul 2011 16:16 19555 22
Automation24
  • #1
    mario4159
    Level 10  
    Witam serdecznie wszystkich
    Mam taki problem podczas porannego rozruchu moja vectra zapala i gaśnie po 3 krotnym uruchamianiu zaskoczy silnik nie równo pracuje jak by miał za chwilę zgasnąć dodaje gazu by nie zgasł. Za samochodem widać ogromną chmurę dymu białego dodając gazu nie równo wchodzi na obroty ma takie wahnięcia podczas jazdy wchodzi w typ awaryjny i spada mu moc do połowy po uzyskaniu temperatury 85 stopni kontrolka gaśnie a samochód zachowuje się normalnie. Byłem na kompie u mechanika na diagnozie pokazało błąd:P 1220 wadliwe działanie układu krytycznego 1 i P 400 wadliwe działanie układu krytycznego 1 Wyczyścił mi układ dolotu kolektora (mówił że dużo było nagaru) po tym podłączył go do kompa i dalej P 1220 mówi że trzeba pompę regenerować siadła ponoć mechanika pompy koszt 2300 pompa i 400 robocizna co robić czy to rzeczywiście pompa siadła czy może elektronika w niej. gdzie zregenerować swoją pompę? lub gdzie kupić po regeneracji nie zdając swojej, i czy ten błąd to błąd od pompy i to ranne dymienie przy zapalaniu i wchodzenie w tryb awaryjny co to może być, siadła pompa czy nie bo nie wiem co robić
  • Automation24
  • #3
    mario4159
    Level 10  
    Czyli co siadła pompa tak ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    JESZCZE PYTANKO CO TO JEST TEN NASTAWNIK ?
  • Automation24
  • #4
    mikus1982
    User under supervision
    Wlaśnie tak. Naszczeście ja mam Y17DT isuzu i u mnie hula jak nowe wszystko.Przebieg 220tys.Turbo suche i nowe sterowniki pompy i silnika - wymienił poprzedni właściciel.Hehe.
  • #6
    mario4159
    Level 10  
    jeśli mówisz ze pompa jest dobra to co mu dolega

    Dodano po 3 [minuty]:

    jaki to dużo prostszy problem odpisz bo ta jazda w trybie awaryjnym i to kopcenie z ranna mnie przerażają strach jechać nim gdzieś dalej mechanik mówi ze pompa i duży koszt to będzie nie wiem już co robić

    Dodano po 14 [minuty]:

    Co może w końcu dolegać mojej Vectrze co robić bo tak się nie da jeździć błąd 1220 jest od pompy czy inna przyczyna wymieniać pompę czy może to być jakaś błaha przyczyna pomóżcie
  • #9
    mikus1982
    User under supervision
    A może sterownik pompy.Rozebrać i spr . czy nie ma zimnych lutów.
  • #10
    mario4159
    Level 10  
    Czyli co mam robić doradźcie rano po drugim razie trzecim zapali ale dymi strasznie. potem jak zgaszę odpali za pierwszym razem jadąc wchodzi w tryb awaryjny, po uzyskaniu temperatury 85 stopni chodzi normalnie nie włącza się kontrolka awarii silnika no i już nie wiem to pompa do wymiany pomużcie proszę co mam robić.
  • #11
    mikus1982
    User under supervision
    Gdzieś może być układ nieszczelny i przez noc paliwo się cofa do baku z powrotem z pompy pewnie.Sprawdz czy nigdzie nie ma wycieku.
  • #12
    adam7009

    Level 40  
    Znam ludzi którzy przy takim błędzie regenerowali pompy i pomagało może na chwilę.Bo na stole pompa chodziła dwa dni idealnie ,a po zamontowaniu w samochodzie i przejechaniu kilku kilometrów pojawiał się błąd i traciło chwilowo na mocy.Więc załozyli inną i parę dni i to samo.Reszę trzeba samemu wymyślec ,ja już wiem.A swoją drogą nikt jeszcze nie sprawdził jaki jest kąt wtrysku,a wy już skazujecie pompę na śmierc.Po drugie co ten błąd ma do rannego odpalania....
  • #13
    winiary86
    Level 10  
    Witam. Mam podobny problem z swoja vectrą. Tylko że kilka chwil po odpaleniu zapalała się kontrolka awarii i auto wchodziło w tryb awaryjny. Po sprawdzeniu i w eliminowaniu większości możliwych przyczyn z tym związanych wychodzi na to, że zawsze w tych silnikach pada sterowanie pompy. Jeżeli o koszty to nie słuchaj mechanika, jak mówią " masz łep i h... to konbinuj " na allegro znajdziesz kompletny silnik w cenie ok. 1200 zł z gwarancją rozruchową już masz pompę, robisz przekładkę i reszta silnika zostaje ci na części.
  • #15
    mario4159
    Level 10  
    Jak pisałem wcześniej po uzyskaniu temperatury 85 stopni auto chodzi idealnie wchodzi na obroty nie włącza się tryb awaryjny przyśpiesza jest tak jak powinno być. tylko rano ta chmura dymu i jazda w trybie awaryjnym na połowie mocy dopóki się nie rozgrzeje. Sprawdziłem już wszystko cały układ paliwowy, nawet kolektor ssący został wyczyszczony z nagaru nic nie pomogło. Myślę że może to albo elektronika w pompie lub mechanika po rozgrzaniu do temperatury 85 stopni może pompa inaczej wówczas dawkuje paliwo i samochód nie wchodzi w tryb awaryjny już nie wiem chyba za tydzień spróbuje coś z pompą podziałać bo nie widzę już innej przyczyny która mogła by być powodem wchodzenia w tryb awaryjny i porannego obfitego dymienia mojej Vectry. Powiem szczerze ręce opadają jak człowiek nie wie co dolega twej Vectrze
  • #16
    zeusmobil 2
    Level 1  
    odnośnie porannego palenia sprawdz wężyki przelewowe,najlepiej wymień koszt niewielki ,często pękaja pod oplotem i zapowietrza układ.
  • #17
    winiary86
    Level 10  
    W tych pompach siadają te moduły elektryczne które nią sterują. Ja kupiłem pompę cieknącą była dobra ale strasznie lała, zimering był walnięty na wałku ale moduł był sprawny. Wymieniłem wiec moduły i problem się rozwiązał koszt 350 zł. robocizna po mojej stronie.
  • #18
    bladix
    Level 2  
    Witam.
    A ja mam zgoła odwrotny problem bo silnik traci moc dopiero po osiągnięciu 80st. C., zaświeca się kontrolka silnika, przestaje działać obrotomierz (pokazuje 0 obr/min), silnik nie ma mocy, komputer nie pokazuje spalania chwilowego, na wolnych obrotach silnik nie pracuje równo. Niby da się pojechać powyżej 100 km/h, ale rozpędzanie trwa bardzo długo nie mówiąc już o wyprzedzaniu. W serwisie znaleziono błędy:
    P0195 - za mocne wyjście obwodu sensora temp. oleju silnika
    P0725 - brak sygnału obwodu wejścia sensora prędkości silnika
    P1335 - popmpa wtryskowa brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego
    P0400 - wadliwe działanie układu krytycznego 1
    P1635 - błąd ogólny obwodu urządzenia ... (napisano nieczytelnie)
    Serwis powiedział że to początek objawów psucia pompy i należy ją zregenerować.
    Już raz regenerowałem tą pompę (2,5 roku temu padła w momencie i nie dało się uruchomić silnika, koszt 2500, podobno zregenerowano mechanikę i układ elektryczny), od regeneracji przejechałem 53000 km a mechanik mówił że spokojnie zrobię na niej 100 tyś km. Czy to na pewno pompa??? Co jeszcze może być przyczyna usterki i jak ją usunąć???
    Dodam tylko że przejechałem już 1000 km z tą awarią i nic więcej się nie stało.
    Z góry dziękuje za podpowiedź.
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Niech Ci nie gadają,że to pompa, tylko dokładnie pomierzą wiązkę silnika, nie tylko na ciągłość ale i na przywarcie. Możliwe, że sterownik silnika będzie do naprawy. Takich błędów pompa nie wygeneruje.
  • #21
    bladix
    Level 2  
    Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i wszystko wróciło do normy. Pozostałe błędy chyba nie są ważne bo samochód jeździ bez problemu. Niuniu 39 miał rację.
  • #22
    jaromonkey
    Level 11  
    Witam, a ja mam chyba troszke inny problem: jadac dzis do domu silnik nagla stracil mozliwosc dodawania gazu... Moge deptac po sama podloge ale to nic nie daje. Czy moze te być wina samego potencjometru przy pedale gazu? Oby... Silnik pracuje normalnie, daje sie odpalić ale dodawanie gazu nic nie daje. Jutro jade na diagnoze komputerem.