Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

system alarmowy a ubezpieczenie

acco17 04 Lip 2011 16:42 1625 5
  • #1 04 Lip 2011 16:42
    acco17
    Poziom 1  

    Witam

    planuje w najbliższych dniach montaż systemu alarmowego, już to to robiłem wcześniej u znajomych i jak na razie wszystko działa bez problemów :D wiec nie będzie problemu, tylko chodzi mi głównie o to czy zakładając sam sobie alarm i później chcą ubezpieczyć dom firma ubezpieczająca będzie wymagać jakiś dokumentów odnośnie montażu alarmu, czy musi to zrobić osoba posiadająca odpowiednie do tego uprawnienia, czy mogę sam to wykonać, alarm będzie podłączony do firmy ochroniarskiej.

    z góry dziękuje za informację.

    Pzdr.

    0 5
  • #2 04 Lip 2011 17:29
    bulba1
    Poziom 24  

    Z mojego doświadczenia firma nie będzie nic wymagać.
    Tak na prawdę to uprawnienia w postaci licencji II stopnia dla pracowników ochrony technicznej nic nie wnoszą. W sumie taka licencję można dostać niemal z automatu - wystarczy mieć odpowiednie wykształcenie i zapłacić 300 zł. Ach zapomniałem trzeba mieć dwuletnie doświadczenie (ale ... ).
    Solidne firmy ochroniarskie sprawdzą ustawienia centrali i odpowiednio oprogramują wyjścia do podłączenia swoich urządzeń, zrobią testy w tym naruszeń i to wystarczy.
    Co do ubezpieczalni to zależy, ogólnie zawsze podpiszą polisę bez żadnych zastrzeżeń, a później próbują okantować.
    Polecam przeczytać umowę i regulamin i jeżeli nie będzie wzmianki o konieczności przedstawienia odpowiedniego świadectwa montażu przez osobę z licencją podpisać np. z dopiskiem nie wniesiono uwag do instalacji alarmu. Wtedy albo agent podrze polisę albo później nie mogą się czepiać do tego, że instalację dokonał ktoś bez licencji.

    0
  • #3 05 Lip 2011 21:24
    Ison
    Poziom 11  

    Z reguły ubezpiecza agent ubezpieczeniowy który walczy przede wszystkim o swoją prowizję. Więc mało prawdopodobne że zapyta o jakiekolwiek dokumenty. Problem zaczyna się w momencie zgłaszania szkody. Wtedy już nie przychodzi agent ubezpieczeniowy a pracownik firmy który ma uprawnienia likwidatora. Przy małych stratach ubezpieczalnie załatwiają odszkodowania raczej bezproblemowo. Schody zaczynają się jeśli straty okażą się nieco większe. Likwidator kiedy ma wątpliwości powoła biegłego rzeczoznawcę a tem napewno sprawdzi wszystko certyfikaty urządzeń uprawnienia instalatora oraz to czy instalacja była kiedykolwiek sprawdzana. Firma ubezpieczeniowa jeżeli już wynajmuje eksperta to nie poto żeby wydać dodatkową kasę.
    Kwestia montażu alarmu bez jakich kolwiek uprawnień. Nie piszesz czy prowadzisz działalność gospodarczą. Dopóki robisz sobie to twój problem co najwyżej z ubezpieczycielem, ale jak robisz u kogoś bez działalności dochodzą problemy skarbowe.

    0
  • #4 05 Lip 2011 21:29
    humek
    Poziom 32  

    Możesz śmiało sam zmontować sobie system.Firma ochrony podesle Ci człowieka (technika -to brzmi dumnie !)ale chyba dla firmy który zazwyczaj za duzo nie umie w zakresie oprogramowania (porządnego) centrali i lepiej byłoby jakbyś sam sobie wszystko oprogramował sprawdził działanie 9dokładnie0 i wyprowadził kabelek do nadajnika .Zazwyczaj wymagane sa sygnały włamania,napadu ,usterki,sabotazu ,pożaru (jak masz czujniki) sygnałów z czujników zewnetrznych (jak są takowe) zanik napięcia zazwyczaj nadajnik sam z siebie generuje.Co do ubezpieczenia to podpisze agent z tobą wszystko co zechcesz (i jak napisał kolega powyzej) mozesz później miec (przy szkodzie)problem z wypłacalnoscią gdy coś w twoim systemie nie będzie miało norm.Dla zaoszczedzenia chyba 10% taniej na składce lepiej niech ubezpieczyciel ubezpieczy dom ,mieszkanie tak jakby alarmu nie było.Alarm jest dla Ciebie nie ubezpieczyciela a zazwyczxaj wiedza agenta z zakresu poprawnosci systemów alarmowych = ZERO wiec podpisze z toba kazda umowę (w końcu jakiś procent z niej trafi do jego kieszeni. Ostatnio u pewnego optyka byłem swiadkiem rozmowy z agentką w rezultacie której podpisała ona umowe ubezpieczenia na podstawie urzadzenia zamontowanego przez konkurencje (moja oferta była za droga!?) czyli czujnika PIR na baterie z wyjcem piezo załaczanym pilotem a zawieszonym nad wejsciem na wysokosci ok 2m. i co tu wiecej pisac!??

    0
  • #5 07 Lip 2011 23:41
    autoscout
    Poziom 1  

    Witam,
    biorąc pod uwagę, że zapewne chodzi o ubezpieczenie dobrowolne to ZAWSZE istotne jest to co znajduje się w ogólnych warunkach ubezpieczenia. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają zapisy Kodeksu Cywilnego. W przypadku wystąpienia szkody może być istotny art. 6 KC mówiący o tym, że: "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne." Jeśli w owu nie ma wzmianki o sposobie udokumentowania posiadania alarmu to uważam, że można sobie darować zaświadczenia. W mojej ocenie wystarczy dobrze wypełniony wniosek do ubezpieczenia podpisany zarówno przez Ubezpieczającego jak również przez agenta Ubezpieczyciela.
    pzdr

    0
  • #6 08 Lip 2011 16:13
    irkor
    Poziom 27  

    acco17 napisał:
    .....czy zakładając sam sobie alarm i później chcą ubezpieczyć dom firma ubezpieczająca będzie wymagać jakiś dokumentów odnośnie montażu alarmu, czy musi to zrobić osoba posiadająca odpowiednie do tego uprawnienia, czy mogę sam to wykonać.......


    Firmy ubezpieczeniowe przy zawieraniu umowy nie wymagają żadnych dokumentów.
    Będą ich żądać przy roszczeniach o wypłatę odszkodowania.

    0