Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy 6kW mocy wystarczy, by działał przepływacz?

piotrex31 04 Lip 2011 17:05 1120 3
  • #1 04 Lip 2011 17:05
    piotrex31
    Poziom 2  

Jak w temacie. Konkretniej: mam przyznane 6 kW mocy umownej, 15kW mocy przyłączeniowej odpowiadającej zastosowanym zabezpieczeniom przedlicznikowym 25A. Grupa bodajże VI
    Zamierzam zamontować przepływowy podgrzewacz wody o mocy 24, ewentualnie 21 kW. Mam gniazdo siłowe w kuchni 380v. Czy mam wystarczającą "moc", siłę, ilość (czy jak to się nazywa) prądu, by podgrzewacz działał bezproblemowo?
    Mam w skrzynce bezpieccznikowej Różnicówkę EF14 40A 0,004A 400v IP40 oraz trzy bezpieczniki "na siłę" - ETIMAT B20 400V.
    Czy muszę ewentualnie podnosić ilość kW czy zmieniać coś w skrzynce?
    Proszę o wyrozumiałość, jestem laikiem jeśli chodzi o kwestie związane z prądem/elektryką.
    Proszę o pomoc.

Moderowany przez mrhari:

Aby skorzystać z pomocy forum to należy posiadać minimum wiedzy w danym temacie. Ponieważ autor tematu tego minimum wiedzy nie posiada, to nie spełnia wymogów, i dlatego temat zostaje zamknięty.

0 3
  • #2 04 Lip 2011 17:37
    jannaszek
    Poziom 39  

Podgrzewacz bierze tyle, na ile jest skonstruowany i nie ma jakichś regulacji.
    Więc sam sobie odpowiesz, że jeśli masz 15 kW przyłączeniowej, to żadnym sposobem nie możesz jej przekroczyć, montując 21kW podgrzewacz.
    Pomijam moc umowną i to, że nie można tak żyłować, aby wszystko inne było wyłączone w czasie pracy podgrzewacza, bo wybije bezpiecznik.
    Masz za mało mocy na takie rzeczy, chyba że jakiś gadżecik 5.5-7kW.
    A taka moc w przepływie, to dla mnie żarty, a nie grzanie.

0
  • #3 04 Lip 2011 17:48
    piotrex31
    Poziom 2  

jannaszek napisał:
    Podgrzewacz bierze tyle, na ile jest skonstruowany i nie ma jakichś regulacji.