Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 205 - Strasznie dużo spala / wymiana skrzyni z 4 na 5

MANIAK-AMATOR 05 Jul 2011 22:52 3615 15
Bosch
  • #1
    MANIAK-AMATOR
    Level 14  
    Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Peugeota 205 silnik 1.1 60KM. Od pewnego czasu strasznie dużo spala około 15l/100KM a przy tym kopci. Stary olej śmierdzi benzyną. Będę wymieniać w silniku pierścienie tłokowe wszystkie uszczelki i rozrząd. Co może być przyczyną tak wielkiego spalania? Coś z gaźnikiem? Proszę o pomoc.
    Gdy silnik jest zimny ciężko go odpalić, po prostu musi kilka razy zakręcić leczy gdy się zagrzeje zapala na dotyk.
  • Bosch
  • #2
    kindlar
    Level 41  
    Kalkulowałeś koszty takiej naprawy? Ile kosztuje używany kompletny silnik i przekładka?
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    kindlar wrote:
    Kalkulowałeś koszty takiej naprawy? Ile kosztuje używany kompletny silnik i przekładka?

    Wiesz w jakim stanie będzie silnik który kupi?
    Ile taki silnik leżał pod chmurka?
    Jeżeli tam jest gaźnik to zobacz do ssania, może czas na regenerację gaźnika.
    Sprawdź ciśnienie na tłokach bo może silnik kończy swój żywot.
  • #4
    marcpol
    Level 20  
    Nie ma w tym aucie gaźnika, jest wtrysk boscha, proponowałbym sprawdzenie czujnika temperatury silnika (cieczy chłodzącej) poprzez nawet odpięcie (po odpięciu kalkulatora przyjmuje wartość jak dla rozgrzanego silnika) oraz sprawdzenie regulatora ciśnienia paliwa, sondy lambda, jak i samego wtryskiwacza. Zakładam, że auto normalnie się rozgrzewa.

    Wymiana samych pierścieni jest pozbawiona sensu.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #7
    MANIAK-AMATOR
    Level 14  
    Witam. Dziękuję za odpowiedzi. Co do silnika to jest on na gaźniku a nie na wtrysku. Temperatura pracy silnika jest w normie.
    Co do regeneracji gaźnika jak można to zrobić?
  • #8
    marcpol
    Level 20  
    Motronic wrote:
    marcpol wrote:
    jest wtrysk boscha.

    Poważnie? Bo ja wiem, że Marelli G6. I zaczął bym od całkiem innego czujnika.


    Zawsze myślałem, że 1.1 60KM były na jetronicu/ motronicu. Pewnie się mylę, więc proszę o wyjaśnienie.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    MANIAK-AMATOR
    Level 14  
    Ok przepatrzę gaźnik i napiszę co i jak.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MANIAK-AMATOR wrote:

    Co do regeneracji gaźnika jak można to zrobić?

    Popytaj w sklepach motoryzacyjnych, poszukaj w internecie - jest wiele firm trudniących się regeneracją gaźników. Wybij sobie z głowy że dasz radę sam to zrobić.
  • #12
    wars1977
    Level 2  
    Zgadza się TU1 44kW jest na mono wtrysku. Gaźnik z wtryskiem. Oznaczenie silnika to TU1M gdzie M oznacza mono wtrysk. Wtrysk zawieszony pionowa nad przepustnicą.
    Tak jak już ktoś wspomniał , sprawdził bym czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz map.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    wars1977
    Level 2  
    Witam.

    Dziękuję ,że mnie kolega odmłodził. Nie mniej jednak pamiętam doskonale jak PSA wprowadzał na rynek peugeota 205.
    Co do tematu. Niestety kolega się myli co do mocy osiąganej przez TU1. Pozwoliłem sobie posłużyć się cytatem.

    "Silniki TU1 mają pojemność 1124 cm³ (średnica 72 mm, skok 69 mm). Moc pierwotnie wynosiła 40 kW (55 KM). Po zastosowaniu wtrysku jednopunktowego w 1992 r. podniesiono ją do 44 kW (60 KM). Wprowadzenie normy czystości Euro III spowodowało konieczność zastosowania wtrysku wielopunktowego"

    Tak jak wspomniałem TU1(M) 44kW 60KM mono wtrysk w gaźniku.
    Sam gaźnik 40kW 55KM.

    Pozdrawiam.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    MANIAK-AMATOR
    Level 14  
    Witam wszystkich i przepraszam za tak długą przerwę w nie pisaniu. Obecnie silnik w mojej 205-tce jest w remoncie. Zastanawiam się nad wymianą skrzyni biegów. Ta którą posiadam ma 4 biegi i synchronizator pierwszego biegu jest zepsuty co objawia się zgrzytem przy włączaniu pierwszego biegu jeśli auto jest w ruchu. Wpadł mi do głowy pomysł żeby nie remontować tej skrzyni lecz kupić jakąś używaną 5-cio stopniową, tylko jaką? Nie chce nic przerabiać... Może jakaś skrzynia od mocniejszej 205-tki? Proszę o pomoc.