Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnice w budowie silnika 1.9 TDI i SDI

05 Lip 2011 23:16 24826 12
  • Poziom 14  
    Czy ktoś jest wstanie konkretnie podać mi różnice pomiędzy silnikami TDI i SDI,
    chodzi mi o goły słupek, czyli wszystko wewnątrz głowicy i silnika montowanych
    w octavia i golf 1999r?
    Proszę konkrety a nie prawdopodobnie są podobne...
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 31  
    Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze.
    A po co to?
  • Poziom 14  
    Nie tak wiele bo: AGR AHF ASV ALH i AGP i AQM
    A dodając GOŁY słupek nie mam na myśli chłodzenia, układów dolotowych/wylotowych, układu wtryskowego.
    Więc konkrety proszę!
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Moderator Samochody
    toku74 napisał:
    Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze.
    A po co to?

    Jak nie wiesz na pewno, to nie pisz bzdur.
    Blok silnika, wał i korbowody są te same, tak samo jak kadłub głowicy. Różnice są w tłokach - konkretnie denka są inne ( SDI ma wgłębienia), trzonki zaworów silnika SDI mają większą średnicę, inny jest wałek rozrządu - silnik SDI ma dłuższe czasy otwarcia zaworów. Natrysk oleju na denka tłoków mają obydwa.
    Silnik SDI AGP to to słabszy bliźniak silnika TDI AGR. Dalsze różnice to sam osprzęt - inna pompa wtryskowa, inaczej rozwiązany układ dolotu i recyrkulacji spalin i inne wtryskiwacze. Porównanie mniej więcej jak starych silników 1Y i AAZ.
  • Poziom 14  
    Ok to już są konkrety!
    Wiem że to będzie trudne pytanie, ale co się stanie w sdi jak wsadzimy słupek tdi i odwrotnie?
    Czy ktoś przerabiał takie wariacje?
  • Moderator Samochody
    auto-krak.pl napisał:

    co się stanie w sdi jak wsadzimy słupek tdi i odwrotnie?

    A co się ma stać? Nic, trochę słabszy będzie.
  • Poziom 34  
    Nie kombinuj tylko włóż kompletny silnik TDI wraz z wiązką i sterownikiem silnika i będziesz mógł trochę podeptać a nie człapać tym SDI bo już widać, że masz niedosyt mocy z tego wolnossaka.
  • Poziom 14  
    to nie o to chodzi,
    kiedyś miałem golfa IV SDI z zerwanym rozrządem i po założeniu głowicy od TDI auto niby normalnie jeździ ale straszny odgłos z kolektora ssącego dochodzi, przy 100km/h jest głośno jak w traktorze. Dźwięk podobny jak by bez kolektora dolotowego jechał, klient narazie tak jeżdzi ale kiedyś trzeba to zrobić.
    A teraz walczę z octavią agr.
    Auto nie ma mocy...
    od początku:
    Kobita uwaliła miskę i silnik kolano pokazał, wymieniono silnik na niby taki sam ale pewności nie ma. Wymieniał to jakiś Zdzisio w stodole po złożeniu brak mocy auto przejechało jeszcze jeden warsztat i nic nie znaleziono.
    objaw jest taki że brak mu mocy jeździ jak SDI i turbałka niedoładowywuje na niskich a przeładowywuje powyżej 3tyś i wchodzi w tryb awaryjny.
    wszystko sprawdzone:
    przepływka czujnik ciśnienia, zawor sterujący turbiną, gruszka ok, turbina wyciągnięta sprawdzona,
    tłumik odpięty itd itd włącznie z przedzwonieniem całej instalacji. Kąt wtrysku ustawiony dawka ok a auto ani dymka nie puści przy pełnym obciążeniu. Został jeszcze rozrząd ale mało prawdopodobne bo na strzała pali i nienagannie pracuje i wężyki podciśnienia jestem pewien że są dobrze ale może jakiś schemacik ktoś podeśle, to jest ten zaworek sterujący ciśnieniem a nie n75.
    Ręce opadają
  • Moderator Samochody
    Głowica oprócz oczywistych różnic w kolektorach różni się średnicą trzonków zaworów - co raczej jest bez wpływu na pracę i najważniejsze - wałek rozrządu jest inny. W SDI wałek z TDI będzie miał za krótkie krzywki - silnik nie będzie prawidłowo napełniał cylindrów i ich potem przedmuchiwał, odwrotnie - wałek z SDI w TDI - zawory będą otwarte zbyt długo, co będzie powodowało wydmuchiwanie ładunku z cylindra w wydech jak mi się zdaje. NO i SDI ma powiększoną komorę spalania poprzez wgłębienia w tłokach.
  • Poziom 14  
    Poproszę o ten schemacik podciśnień
  • Poziom 34  
    Różnice w budowie silnika 1.9 TDI i SDI

    Tylko to jest schemat ciśnieniowy bo w AGR podciśnienie steruje tylko uchylaniem się zaworu EGR i klapy gaszącej a przecież nie o nie Ci chodzi.
  • Poziom 14  
    Masz rację, ale tak jak przypuszczałem tutaj wszystko jest ok.
    W poniedziałek pompę wymieniamy...
  • Poziom 14  
    wymieniliśmy chyba wszystko co się dało i dalej bez zmian, klient odebrał i sprzedał,
    więc temat zamykam.