Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza 1,9TDI silnik AGR - notlauf przy ok 3000obr, proszę o analizę logów.

06 Lip 2011 02:18 4216 11
  • Poziom 10  
    Witam. 90 konny AGR ze stałą geometrią turbiny. VAG-COM pokazuje bład:
    17958 - Ciśnienie doładowania - różnica doładowania
    Proszę o analizę załączonych logów:
    http://vaglog.rtnet.pl/lehszeks_50796.html
    Czy możliwe że silnik wchodzi w tym wypadku w tryb awaryjny przez przeładowanie turbiny?. Logi chyba tak sugerują. Jakaś reanimacja zaworu wastegate jest możliwa? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną tego błędu? Czy coś jeszcze sprawdzić?
    Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
  • Computer Controls
  • Poziom 31  
    Sprawdzić wzrokowo czy po odpaleniu dźwignia od gruszki przy turbo się chowa i jakim zakresem.
  • Computer Controls
  • Poziom 35  
    Pisze Ci kolega, że ma zwykłą turbawkę bez zmiennej geometrii a Ty dalej z tym czyszczeniem wyskakujesz.
    Kolego pipestone74 zapewne pierdykła sprężynka w N75 ale też porównując parametry z logu 011 i 003 to masz niskie wskazania masy zasysanego powietrza w 003 jak turbo przeładowuje do ponad 2200 mbar więc i najprawdopodobniej przepływka też już swoje wypracowała. Jak dojdziesz do ładu z ciśnieniem doładowania to wklej tu log dynamiczny grupy 010 i jeszcze raz ocenimy przepływkę.
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedź. N75 wymieniałem rok temu na Pierburga. Możliwe by tak szybko się wytarła ta sprężynka? jakie są jeszcze przyczyny przeładowania oprócz zaworu upustowego? Wężyki?
    Jutro zrobię jeszcze raz logi łącznie z 010.... Hm...Przepływka też roczna i też Pierburg... nie jakiś cudak z chrl... ręce opadają.... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Tylko proszę nie pisać żeby rozbierać turbo i czyścić kierownice. Aż takim laikiem już nie jestem.
  • Poziom 35  
    Tylko te logi mają być na 3 biegu z pedałem całkowicie w podłodze w zakresie obrotów od 1500 do 4200 lub do czasu aktywacji trybu awaryjnego bo wcześniej tak nie logowałeś.
    Maksymalnie rób po dwie grupy jednocześnie.
  • Poziom 10  
    3, 10, 11 ? Czy jeszcze jakaś grupa będzie pomocna?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Najlepiej w takiej konfiguracji :
    003 z 011 a potem 008 z 010. Logi będą wtedy najlepiej zestawione. Oraz jeden krótki (kilkanaście sekund) log statyczny grupy 010.
  • Poziom 10  
    Wrzucam logi wg instrukcji. Utworzone na 3 i 4 biegu. Na 3 biegu tryb awaryjny łapie przy ok 36600-3900RPM. Na 4 biegu przeładowanie i notlauf już przy ok 2800 obr. Wężyki wyglądają na szczelne... :/ W dynamicznych zrobiłem kilka prób w jednym pliku.

    Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/lehszeks_52046.html
    (najpierw na 3 później na 4 biegu) :)
    Grupy: 003,011,003,011,003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/lehszeks_52047.html
    Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/lehszeks_52048.html
  • Poziom 10  
    Mr. Sztomel, pomożesz?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Masz ciągłe przeładowanie więc nie sugeruj się tym, że wężyki "wyglądają" na szczelne tylko najlepiej je wymień. Czujnik ciśnienia doładowania mierzy prawidłowo więc on odpada. Dodatkowo wejdź sobie w vagu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks. a następnie wybierz grupę 002 i na włączonym tylko zapłonie sprawdź sobie zakres (w %) wskazań wciśnięcia pedału gazu - na zwolnionym ma pokazywać 0% a przy pełnym wciśnięciu 100%.
  • Poziom 10  
    ...N75 - półroczny Pierburg a już padła sprężynka. Zawór został rozcięty, wymieniona została owa sprężynka, następnie uszczelniony po czym sklejony kropelką... Od momentu zakupu i założenia zachowywał się dziwnie... po przełączeniu zapłonu bez przerwy tykał, znaczy pracował. Nie wiem czy w innych tak samo ale u mnie rozleciał się pewnie od tego ciągłego tykania. Nowa sprężynka z nieco grubszego drutu...i już nie tyka :) za to kręci do 5 tys. obrotów...dalej się bałem :) Wężyki wymienione profilaktycznie na nowe. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.