Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Zwarcie w instalacji elektrycznej - Vectra B

pi3lgrzym 06 Jul 2011 08:12 4584 10
Wago
  • #1
    pi3lgrzym
    Level 2  
    Witam

    Miałem zwarcie w instalacji elektrycznej, przewód zasilający ECU (zacisk 15 ze stacyjki) do masy. Gdzieś z lewej strony kokpitu (obok bezpieczników) uniusł się dym.
    Teraz mam ciągłe zasilanie na przewodzie po stacyjce (jak odpale samochód i wyciągne kluczyk to silnik dalej pracuje i świecą się kontrolki).

    Stacyjkę sprawdziłem.

    Zauważyłem że jak wyciągne bezieczniki główne koło akumlatora (FV 2 i FV 3) to auto pracuje prawidłowo, prąd na obiornikach z FV2 i FV 3 również pracują.

    Czyli mam zwarte prawdopodobnie Przewody zacisku 30 (prad bezpośrednio z akumlatora) z przewodem z zacisku 15 (prąd po stacyjce).

    Moje pytanie: czy może to być zwarcie w jakimś przekaźniku? to znaczy czy przekażnik mógł pod wpływem przeciążenia zewrzeć wejście z bateri z przewodem sterującym po stacyjce?

    Dodam że przy włożonych bezpiecznikach FV2 i FV3 mam cały czas zasilnie na bezpiecznikach:

    F 22 - przyrządy, lampki, wyświetlacz, klimatyzacja, radio, telefon
    F 29 - zegar, przyrządy, wyświetlacz, światła wewnętrzne, szyba(y), obrotomierz, telefon, dach
  • Wago
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Wago
  • #3
    wojtek2812
    Level 22  
    A jakież to specjalistyczne mierniki powinien mieć taki elektryk samochodowy żeby naprawić taką usterkę?
  • #4
    miler80
    Level 34  
    Może kolega multimek się pochwali swoimi specjalistycznymi miernikami? Przy radiu sprawdź instalację.
  • #5
    przem27
    Level 30  
    Gasi pewnie "na biegu"
    Zamiast doradzić czepiacie się chłopaka...
    Kontrolka i schemat w rękę i po nitce do kłębka... bez praktyki trochę czasu zajmie.
    pozdr
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    pi3lgrzym
    Level 2  
    Koledzy miernik posiadam i od poczatku go używam :) a przyczyne znalazłem, stopiło 1 kabel zasialania po stacyjce i pewnie przylutowalo do przewodu z akumlatora. Wie ktoś jak zdemontować pulpit żeby dobrać się do wiązki zaraz za skrzynką bezpiezników ?
  • #8
    wojtek2812
    Level 22  
    Multimek wrote:
    On ma wszystkie mierniki,

    Już jaśniej? Nie sądzę by zachodziła potrzeba użycia np oscyloskopu. Na dobrą sprawę tani marketowy multimetr da radę, albo nawet żarówka 21W. Z mojej strony koniec offtopu
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    pi3lgrzym
    Level 2  
    posty wnosza czy nie dobrałem się do instalacji elektrycznej, 5 przewodów zgrzało się razem podpiętych pod 3 różne bezpieczniki, cięzko było zlokalizować. Dzięki za odpowiedzi.

    Temat zamknięty :)
  • #11
    DariuszKlimek
    Level 3  
    Witam kolego czy mógłbyś opisać dokładnie miejsce swojego uszkodzenia pozdrawiam.