Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia - Wymiana pompy wspomagania kierownicy.

05 Lip 2011 12:01 10466 2
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc.
    W czasie jazdy zapaliła się kontrolka i przestało działać wspomaganie w mojej Fabii 1,9 SDI r. 2001. Wiązka wporządku, czujnik skrętu również - prawdopodobnie pompa do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie pompy na sprawną wszystko powinno zadziałać czy też będzie konieczne ustawianie parametrów na kompie oraz wykasowywanie błędów.
    Krótko mówiąc czy zakładając nową sprawną pompę przy sprawnej całej instalacji powinna zgasnąć kontrolka wspomagania czy też wymaga bodźca z zewnątrz?
  • Poziom 17  
    Przy założeniu że wszystko inne jest sprawne i wciśniesz sprawną pompę lampka powinna zgasnąć ale sadze że i tak warto sprawdzić i wykasować błędy po awarii pompy.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Marko121
    Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy sprzedawcy ze szrotu mówili, że po zakupie pompy trzeba wgrywać odpowiednie sterowniki - ale podejrzewam, że poprostu chcieli sprzedać uszkodzoną pompę i w ten sposób się asekurowali. Podpięcie pompy zajmuje pół godziny po zdjęciu lewego nadkola i osłony silnika.