Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

programowanie pilota honda accord 1999, 1.8 v-tec

aptos1 06 Lip 2011 13:05 17491 18
  • #1 06 Lip 2011 13:05
    aptos1
    Poziom 6  

    Witam, szukam odpowiedzi na pytanie w jaki sposób zaprogramować pilot oryginalny od hondy accord z roku 1999, silnik 1.8 wersja europejska. Przeprowadziłem proponowane przez różne fora sposoby programowania pilota..oto jeden z nich:

    Accord 1998-2003
    Jak:
    - niezbędne są wszystkie piloty zdalnego sterowania,
    - maksymalnie można zaprogramować 3 piloty zdalnego sterowania.
    - włączyć zapłon
    - następujące czynności powtórzyć trzykrotnie:
    *w ciągu 4 sekund: naciśnij przycisk zablokowania lub odblokowania.
    *w ciągu 4 sekund: wyłączyć zapłon.
    *w ciągu 4 sekund: włączyć zapłon.
    *w ciągu 4 sekund: naciśnij przycisk zablokowania lub odblokowania.
    - Samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    - w ciągu 9 sekund:
    * Naciśnij przycisk zablokowania lub odblokowania pierwszego pilota
    * Samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    * Naciśnij przycisk zablokowania lub odblokowania drugiego pilota
    * Samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    * Naciśnij przycisk zablokowania lub odblokowania trzeciego pilota
    * Samochód zostanie zablokowany i odblokowany
    - wyłączyć zapłon
    - wyciągnąć kluczyk
    - sprawdzić działanie wszystkich pilotów zdalnego sterowania
    w/w czynności nic nie pomogły więc następnie zrobiłem tak:

    - zamknąłem drzwi od środka przyciskiem na drzwiach
    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "otwieranie"
    - przekręcenie kluczyka na "0"
    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "otwieranie"
    - przekręcenie kluczyka na "0"
    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "otwieranie"
    ODBLOKOWANIE/OTWARCIE DRZWI PRZY POMOCY PILOTA PO NACIŚNIĘCIU PRZYCISKU "OTWIERANIA"
    - przekręcenie kluczyka na "0"

    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "zamykanie"
    - przekręcenie kluczyka na "0"
    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "zamykanie"
    - przekręcenie kluczyka na "0"
    - kluczyk na pozycję II i nacisnąłem na pilocie przycisk "zamykanie"
    ZAMKNIĘCIE DRZWI PRZY POMOCY PILOTA PO NACIŚNIĘCIU PRZYCISKU "ZAMYKANIA" - tylko tutaj jest problem bo po naciśnięciu przycisku zamykania słychać jakąś reakcję we wszystkich drzwiach lecz drzwi pozostają nie zamknięte...
    - przekręcenie kluczyka na "0"
    ...i wszystko byłoby ok, tylko że następnie zrobiłem tak - po przekręceniu kluczyka na "0" na przemian nacisnąłem zamykanie,otwieranie,zamykanie. odczekałem minutę i próbowałem otworzyć/zamknąć i ani rusz... w/w operację przeprowadzałem 3 krotnie i nic tak jakby mogę dokonać tylko 3 naciśnięć...a później już nie działa. nie wiem co z tym zrobić...może są jeszcze jakieś inne sposoby? aha no i co do tego zamykania drzwi o czym napisałem wyżej - dlaczego drzwi się nie zamykają podczas gdy coś tam słychać w drzwiach. czekam na pomoc.

    dla pomocy zdjęcie wymienionego pilota:
    http://imageshack.us/phot.../dsc01028i.jpg/

    z góry dziękuję za wsparcie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    programowanie pilota honda accord 1999, 1.8 v-tec

    3 18
  • #3 07 Lip 2011 05:02
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Bo tu nie problem w zaprogramowaniu pilota.

    0
  • #4 08 Lip 2011 11:36
    aptos1
    Poziom 6  

    a w czym w takim razie jest problem?? próbowałem w/w czynność powtarzać około 5 razy i nic...a wzór w/w postępowania zaczerpnąłem z forum HONDA - osoby którym nie chciał działać pilot stosowały ten sposób i im pomagało a u mnie nic....i na forum już nie wiedzą jak mi pomóc więc zgłaszam się do WAS - speców od elektroniki:D

    Dodano po 2 [minuty]:

    mam tylko 1 pilot i robiłem tak j.w

    0
  • #5 08 Lip 2011 12:03
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Trzeba się przyglądnąć zamkom w drzwiach, zasilanie na sterowniki czy jest pełne. Mechanicznie czy wszystko działa bez znacznych oporów. Krańcówki, itd.

    0
  • #6 08 Lip 2011 19:07
    aptos1
    Poziom 6  

    zamki działają...centeralny z klucza normalnie działa...i pilot po przeprowadzeniu "programowania" otwiera zamknięte od środka drzwi...ale do trzech razy sztuka - znaczy po zaprogramowaniu tylko 3 razy da się otworzyć zamknięte od środka drzwi...później już pilot nie działą. gdy próbuję programować to zamykanie drzwi nie działa - coś tam słychać w drzwiach że zamki jakby chodzą ale drzwi można normalnie otworzyć..i tak samo jak wyżej - da rady tylko 3 razy nacisnąć/3 razy działa przycisk, a raczej może nie 3 razy a taki czas że tylko 3 razy da radę nacisnąc przycisk otwierania/zamykania (jest to około 10 sekund) bo jak w tym czasie nacisnę 2 razy przycisk i odczekam np. minutę to i tak nie działa.

    0
  • #7 08 Lip 2011 19:33
    milejow
    Poziom 42  

    To nie wina pilota tylko siłownika w drzwiach kierowcy, jeśli po naciśnięciu, jak piszesz ,,coś tam działa,, to pilot wysyła sygnał a centralka go odbiera. Najprędzej kończy się siłownik w zamku

    0
  • #8 08 Lip 2011 20:25
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A gadaj do ściany....

    0
  • #9 08 Lip 2011 22:27
    aptos1
    Poziom 6  

    no ok, jeżeli to siłownik, to przecież działaby przez cały czas po zaprogramowaniu pilota, a tak nie jest. W takim razie co polecacie? wymienić siłownik? czy jakoś go skontrolować?

    0
  • #10 08 Lip 2011 22:32
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nie pozwoli na dokończenie procedury. Zacznij od sprawdzenia jak pisałem, może przelotki w drzwiach i połamane kable, może sam siłownik, może... To Ty masz auto.

    0
  • #11 23 Lip 2011 22:11
    aptos1
    Poziom 6  

    sprawdzone: krancówki -ok, zamki + siłowniki -ok, pilot-ok, wszystko ładnie pięknie tylko przy programowaniu/kodowaniu centralny zamek pamięta ustawienia na około 10 sekund ( w tym że czasie możliwe jest otwarcie/zamknięcie auta) jednak po upływie 10 sekund po naciśnięciu pilota nie ma żadnej reakcji...i tak w koło Macieju można...kodowanie,10 s działa, kodowanie, 10 s działa.....nie wiem, czy jest możliwość zresetowania np. centralki która odbiera sygnał od pilota - może to by coś pomogło...tylko jest problem, że nie wiadomo gdzie ona jest - na forum hondy było już kilka strzałów ale niecelnych, mianowicie: w drzwiach, pod schowkiem pasażera, pod maską...żadne nie trafione. Może ktoś z was wie dlaczego nie zapamiętuje tych ustawień co polecacie?? bo od strony technicznej jest ok, tylko teraz ta elektronika..

    0
  • #12 23 Lip 2011 22:27
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A ja Ci kolego mówię, nie kończy procedury programowania, jak z niej wyjdzie to znowu pilot nie działa.

    0
  • #13 23 Lip 2011 23:35
    aptos1
    Poziom 6  

    Paweł wawa - więc co byś mi polecił? bo to co wyżej zaleciłeś to wykonałem...nie wiem teraz sam co zrobić..bo jeżeli jest tak jak mówisz z tym niedokończeniem procedury, to co tu zrobić, wymienić siłownik ze strony kierowcy??

    Dodano po 3 [minuty]:

    Paweł wawa - używasz bardzo precyzyjnego języka dot. zagadnień elektroniki itp. mógłbyś mi "łopatologicznie" napisać gdzie/jak mam kierować swoje dalsze poczynania z tą nurtującą mnie usterką?

    0
  • #14 24 Lip 2011 14:11
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Nie skończy tej procedury jeśli napotka błąd. Może być od krańcówki, może być od niedomknięcia mechanicznego któryś drzwi, nie mając auta, nie jestem w stanie więcej pomóc.

    0
  • #15 27 Lip 2011 23:19
    aptos1
    Poziom 6  

    sprawdzałem krańcówki, te przelotki, nawet silniczek wymieniłem w siłowniku i sprawdziłem sprężynę odbijającą w siłowniku - wszystko ok. Chyba podjadę na czasie do ASO Hondy i jak coś to dam znać co tam jest nie tak - bo mam nadzieję że tam będą wiedzieli, bo ja już jak to się mówi- ręce rozkładam, to co mogłem samodzielnie sprawdzić to wykonałem. Dam znać jak już będzie zrobione.

    0
  • #16 29 Lip 2011 17:52
    aptos1
    Poziom 6  

    Witam ponownie. Paweł wawa - powiem tak: jeszcze się nie poddaję i to chyba nie dobrze bo sytuacja stała jeszcze gorsza, mianowicie: miałem auto z centralnym z klucza i nie działało z pilota, teraz po tych wszystkich poradach nie mam ani centralnego z pilota ani z klucza... zrobiłem tak jak proponowałeś: sprawdzić siłowniki - części mechaniczne siłowników wszystkich drzwi są niezużyte,całe i sprawne. Wymieniono: wszystkie silniki siłowników drzwi ( tutaj zaznaczę, że po wymianie silniczków wszystkich drzwi, poza tymi od kierowcy z przodu,nic nie zmieniło - drzwi wcześniej zamykały się i otwierały podczas przekręcenia kluczykiem w drzwiach kierowcy. Po wymianie działo się tak samo,także zbędny wydatek - tyle że mam nowe silniczki i długo pochodzą:D) Po wymianie silniczka w siłowniku w drzwiach kierowcy zaczęły się cyrki i ostatecznie mam taki "centralny" że palcem muszę zamykać wszystkie drzwi...:cry: Zrobiłem tak: ściągnąłem boczek, odłączyłem wszystkie kostki, tj.:
    - kostka od el. sterowania szyb,
    - kostka od el. sterowania lusterek,
    - kostka od siłownika #1 - steruje silniczkiem w siłowniku,
    - kostka od siłownika #2 - czym steruje to nie wiem, ale myślę że ma to coś wspólnego z funkcją Master tegoż zamka ze strony kierowcy, gdyż w siłownikach innych drzwi nie było takiego podłączenia/kostki ( załączę niżej zdjęcie rozebranego siłownika oraz tego co jest w środku to zerkniecie)

    Następnie:
    - odczepiłem siłownik, wyciągnąłem stary silniczek, po czym sprawdziłem go pod 12V czy działa i było ok,działał jak nowy, ale pomimo wszystko zastąpiłem go nowym silniczkiem.
    - wszystko zamontowałem do drzwi, jednak nie założyłem boczku w razie jakby coś miało być nie tak...No i było nie tak...

    Najpierw chciałem zobaczyć czy zamykanie drzwi będzie działało z klucza ( zamykam drzwi) przekręcam kluczyk, a tam zamykają się tylko drzwi kierowcy...
    :|:cry:
    Następnie otwieram drzwi kierowcy i zamykam je a tam w drzwiach słychać ( nie wiadomo czemu) działanie zamka..nigdy wcześniej tak nie było - wysyła 2 sygnały w odstępach około 2 sekund.Co dziwne sygnały te nie powodują zamknięcia auta, natomiast gdy wziąłem i zamknąłem wszystkie drzwi prócz tych od kierowcy przyciskiem od środka to przy trzaśnięciu drzwiami tych od kierowcy wszystkie te w których zamknąłem przyciskiem od środka otwierają się...Następnie wkładam klucz i próbuję zamknąć drzwi, to zamykają się tylko te od kierowcy a reszta pozostaje otwarta...:|

    W wielości prób i kombinacji doszedłem do tego, że to krańcówka w drzwiach - po jej naciśnięciu wysyłane są 2 sygnały do zamków. Wcześniej nigdy tak nie było - a zaznaczam że wymieniłem tylko silniczek. Próbowałem tak, że odkręciłem ją i odłączyłem - myślałem, że to coś pomoże, ale nic z tego...dalej taka sama reakcja - centralny z kluczyka nie działa. Nadmieniam, że krańcówka sprawna.

    Próbowałem również programować/ kodować pilota, jednak nic z tego - brak reakcji dokładnie tak jak opisałem we wcześniejszych postach - pamięta ustawienia na 10 sekund a później kaplica..Przy kodowaniu pilot potrafi otworzyć zamknięte od środka drzwi lecz otwartych nie potrafi zamknąć...Wszyscy mi polecali - "wymieniaj siłownik", "wymieniaj silniki na nowe", tak też zrobiłem we wszystkich drzwiach i nic...

    Jak było tak nadal jest w kwestii pilota, natomiast w ogóle jest jeszcze gorzej, gdyż teraz auto stoi i nawet nim nigdzie nie pojadę, bo podczas gdy chciałbym opuścić auto, to ok: zamykam ręcznie wszystkie drzwi przyciskiem od środka, a następnie zamykam drzwi kierowcy i wszystkie drzwi się otwierają....Po prostu masakra:cry::cry:

    Aha - jeszcze jedno - próbowałem jeszcze zrobić w taki sposób: odłączyłem obie wtyczki prowadzące do siłownika w drzwiach kierowcy i zamykając drzwi nadal była reakcja zamków w reszcie drzwi gdy naciskała się krańcówka..Przedziwna akcja, co ma krańcówka do uruchamiania zamków?? rozumiem, że wskazuje ona że drzwi są otwarte/zamknięte, ale wcześniej(przed wymianą tego silniczka w drzwiach kierowcy) nigdy nie było żadnych dzikich akcji z zamkami podczas zamykania drzwi...do tego jak wcześniej od środka zamykałem drzwi przyciskiem w drzwiach kierowcy to reszta też się zamykała, teraz nie ma żądnej reakcji - nawet nic nie słychać żeby inne zamki chodziły.


    Oto zdjęcia siłownika oraz jego elementów:

    http://imageshack.us/photo/my-images/856/dsc01064t.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/12/dsc01065za.jpg/

    http://imageshack.us/photo/my-images/233/dsc01066do.jpg/


    całość z nowym silniczkiem przed złożeniem - obok tego koła widać to małe "urządzonko" o którym pisałem wyżej - to właśnie to jest podłączone do wtyczki/kostki #2:
    http://imageshack.us/photo/my-images/31/dsc01067tf.jpg/

    Proszę wszystkich o pomoc.

    0