Witam
Problem dotyczy:
1. Obrotomierz sterowany cyfrowo (1000 obr/min = 16.6 Hz).Sygnał sterujący, impulsowy + 12V.
2. Motocykl Honda VTX 1800 S 2005 rok
Po podpięciu pod sterowanie jednej cewki (w motocyklu mam 2) obrotomierz pięknie, płynnie reaguje, ale pokazuje dokładnie połowę rzeczywistych obrotów,
więc
podłączyłem się pod dwie cewki: zrobiłem diodowy sumator (założyłem dwie diody od sygnałów sterujących cewki) ale obrotomierz wtedy wskazywał zero.
Kupiłem sumator impulsów zapłonowych (stosowany w instalacjach gazowych) i po podpięciu wskazania obrotomierza są dziwnie, nieproporcjonalne zmiany na tarczy obrotomierza do zmian obrotów silnika(jakby sam sobie dodawał albo odejmował 1000 obr).
Mój silnik jest w układzie V2 i po zsumowaniu czas odstępu miedzy zapłonem cewki 1 a 2 nie równa się odstępowi w czasie między zapłonem 2 a 1. Może te 2 sygnały są tak blisko siebie w czasie, że po zsumowaniu odstęp w czasie miedzy nimi jest za mały, albo wynosi 0.
Znalazłem sygnał z czujnika położenia wału korbowego, ale na obwodzie wału jest 10 "wypustek" i obrotomierz pokazuje 10 razy za dużo (na wolnych obrotach 8 tys obr.).
Czy są mnożniki częstotliwości impulsów sygnału w czasie (x2) zachowując ich kształt i czas trwania?
Czy są dzielniki częstotliwości impulsów sygnału w czasie (/10) zachowując ich kształt i czas trwania?
Proszę o pomoc
Wojtek
Problem dotyczy:
1. Obrotomierz sterowany cyfrowo (1000 obr/min = 16.6 Hz).Sygnał sterujący, impulsowy + 12V.
2. Motocykl Honda VTX 1800 S 2005 rok
Po podpięciu pod sterowanie jednej cewki (w motocyklu mam 2) obrotomierz pięknie, płynnie reaguje, ale pokazuje dokładnie połowę rzeczywistych obrotów,
więc
podłączyłem się pod dwie cewki: zrobiłem diodowy sumator (założyłem dwie diody od sygnałów sterujących cewki) ale obrotomierz wtedy wskazywał zero.
Kupiłem sumator impulsów zapłonowych (stosowany w instalacjach gazowych) i po podpięciu wskazania obrotomierza są dziwnie, nieproporcjonalne zmiany na tarczy obrotomierza do zmian obrotów silnika(jakby sam sobie dodawał albo odejmował 1000 obr).
Mój silnik jest w układzie V2 i po zsumowaniu czas odstępu miedzy zapłonem cewki 1 a 2 nie równa się odstępowi w czasie między zapłonem 2 a 1. Może te 2 sygnały są tak blisko siebie w czasie, że po zsumowaniu odstęp w czasie miedzy nimi jest za mały, albo wynosi 0.
Znalazłem sygnał z czujnika położenia wału korbowego, ale na obwodzie wału jest 10 "wypustek" i obrotomierz pokazuje 10 razy za dużo (na wolnych obrotach 8 tys obr.).
Czy są mnożniki częstotliwości impulsów sygnału w czasie (x2) zachowując ich kształt i czas trwania?
Czy są dzielniki częstotliwości impulsów sygnału w czasie (/10) zachowując ich kształt i czas trwania?
Proszę o pomoc

Wojtek