Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrofon pojemnościowy + przedwzmacniacz nie działają

Aarrooo 06 Lip 2011 15:58 4882 27
  • #1 06 Lip 2011 15:58
    Aarrooo
    Poziom 8  

    Witam, mam problem.
    Kupiłem mikrofon pojemnościowy Behringer C-1, podlaczylem do przedwmazniacza Behringer Xenyx 502 (Kupiłem go z zasilaniem phantom +48, ale nawet przy podlaczeniu mikrofonu nie zapala sie na nim lampka żadna..)

    Mikrofon xlr-jack do przewzmacniacza, z przewzmacniacza 2xcincha-1jack do line in (output z przedwzmacniacza)
    Pomóżcie proszę :( :cry:

    0 27
  • #2 06 Lip 2011 16:34
    karel21
    Poziom 27  

    Kabel XLR-JACK ta druga końcówka jest mono czy stereo.

    0
  • #3 06 Lip 2011 16:43
    Aarrooo
    Poziom 8  

    wiesz co szczerzenie mam pojęcia bo ten kabel był dołączony do dynamika shure c-608

    0
  • #5 06 Lip 2011 17:01
    Aarrooo
    Poziom 8  

    http://images.maplin.co.uk/300/cc69a.jpg - ja mam coś takiego, z jednym paskiem.. czyli pewnie mono?
    Czyli.. pojemnościówka powinna mieć stereo tak?
    I czy na pewno to zmieni to że nie chwyta dioda majka zasilania ani wogole nic komputer na nagrywanie w zadnym programie nie reaguje?

    0
  • #6 06 Lip 2011 17:10
    karel21
    Poziom 27  

    Nie wystarczy, jak napisałem wyżej, ten mikrofon wymaga dodatkowego zasilania phantom, właśnie te 48V,dlatego jest potrzebny przewód dwużyłowy ekranowany i taki wtyk.

    0
  • #7 06 Lip 2011 17:14
    Aarrooo
    Poziom 8  

    ok, rozumiem. Czyli potrzebuje
    kabla MONO, XLR-JACK, ale dwużyłowego ekranowanego. Tak?
    A Gdzie mogę dostać taki kabel?

    0
  • #9 06 Lip 2011 17:42
    irekr
    Moderator

    Sprawdź czy kabel który do tej pory używałeś do mikrofonu nie jet przypadkiem kablem dwużyłowym w ekranie. Jeżeli tak to albo przy wtyku JACK albo w XLR jest połączony jedne z przewodów sygnałowych z masą.
    Wówczas wystarczy zamienić wtyk jack na jednym z końców na XLR-M.
    Poprzedni mikrofon miał zapewne wtyk XLR, cewka jest podłączona pomiędzy styki 2 i 3 a 1 jest masą.
    Kabel musi być podłączony identycznie na obu stronach. Oplot do końcówki nr 1, plus do końcówki nr 2, minus na końcówkę nr 3.
    Sprawdź omomierzem czy połączenie się zgadza.
    Następnie podłączasz do gniazda XLR wejścia nr 1 w mikserze.

    Uwaga: mikser w modelu 502 nie posiada zasilania fantomowego, przynajmniej w tej wersji która znam. Można podłączyć tylko mikrofony pojemnościowe z własnym zasilaniem.
    Wejście mikrofonowe jest w mikserze wyłącznie na wtyku XLR, gniazdo Jack poniżej to wejście z poziomem liniowym. Mikrofon na nim nie będzie pracował.
    Powodzenia.

    0
  • #10 06 Lip 2011 17:54
    karel21
    Poziom 27  

    Wtyczki są pewnie zalewane, czyli do usunięcia. O ile ten kabel jest rzeczywiście dwu żyłowy z ekranem to można go ponownie wykorzystać.Jeszce jest problem z zasilaniem czy po zwarciu nie padło.
    Rzeczywiście to wyjście pod pod tym XLR w tym mikserze, to wyjście liniowe.Więc o żadnym zwarciu zasilania nie ma mowy.

    0
  • #11 06 Lip 2011 18:00
    irekr
    Moderator

    Jesteś pewny że ten mikser ma zasilanie fantomowe...?
    W specyfikacji technicznej nie ma o tym ani słowa, następny model posiada ale ten najprostszy nie....

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wtyczki nie powinny być zalewane, powinny dać się rozkręcić....

    0
  • #13 06 Lip 2011 18:22
    irekr
    Moderator

    Czytałem.

    Jeżeli napięcie fantomowe jest włączone na stałe to i tak mikrofon trzeba podłączyć kablem XLR/XLR.

    0
  • #14 06 Lip 2011 18:55
    karel21
    Poziom 27  

    Nie miałem styczności z tym modelem,nie wiem czy te wejścia są dublowane, więc najlepiej jest jednak połączyć tak jak napisałeś,czyli XLR/XLR.

    0
  • #16 07 Lip 2011 12:21
    Aarrooo
    Poziom 8  

    tak, dokładnie do tego xenyxa. wiem że w specyfikacjach na internecie 502 niema phantoma tlyko 802, ale wlasnie to miala byc wersja z phantomem i nawet na oryginalnym pudlku pisalo phantom.

    Co do kabla - ja ten kabel od shura podlaczam do tego jacka bo taki ten kabel jesst - MIC - XLR - DUZY JACK - MIKSER (shure działa, c-1 nie)

    Czyli mowicie że jak zalatwie kabel XLR-XLR bedzie chodzić?
    I jaki to ma być kabel jakiś konkretny czy obojetne? (mono/stereo?)

    Dodano po 2 [minuty]:

    irekr napisał:
    Sprawdź czy kabel który do tej pory używałeś do mikrofonu nie jet przypadkiem kablem dwużyłowym w ekranie. Jeżeli tak to albo przy wtyku JACK albo w XLR jest połączony jedne z przewodów sygnałowych z masą.
    Wówczas wystarczy zamienić wtyk jack na jednym z końców na XLR-M.
    Poprzedni mikrofon miał zapewne wtyk XLR, cewka jest podłączona pomiędzy styki 2 i 3 a 1 jest masą.
    Kabel musi być podłączony identycznie na obu stronach. Oplot do końcówki nr 1, plus do końcówki nr 2, minus na końcówkę nr 3.
    Sprawdź omomierzem czy połączenie się zgadza.
    Następnie podłączasz do gniazda XLR wejścia nr 1 w mikserze.

    Uwaga: mikser w modelu 502 nie posiada zasilania fantomowego, przynajmniej w tej wersji która znam. Można podłączyć tylko mikrofony pojemnościowe z własnym zasilaniem.
    Wejście mikrofonowe jest w mikserze wyłącznie na wtyku XLR, gniazdo Jack poniżej to wejście z poziomem liniowym. Mikrofon na nim nie będzie pracował.
    Powodzenia.


    Irekr - ja i tak nie rozumiem o co chodziz tymi masami ekranami etc, akby tak mozna bylo po ludzku.. :)

    0
  • #18 07 Lip 2011 12:55
    Aarrooo
    Poziom 8  

    myślisz że będę umiał to zrobić ? poskładać go potem? :)

    Ale powiedz mi jak możesz - wiem że potrzebuje kabla XLR-XLR ekranowanego dwużyłowego. A jest w tych kablach rozróżnienie mono/stereo jak w jackach?
    Co musze wiedziec przy ew. zakupie takowego kabla?

    0
  • #20 07 Lip 2011 14:32
    irekr
    Moderator

    Jeżeli jest opisany kabel jako mikrofonowy to jest to na pewno kabel dwużyłowy w ekranie i jest tak podłączony jak opisałem.
    Napięcie fantomowe jest potrzebne dla działania mikrofonów pojemnościowych. W przypadku podłączenia do wejścia mikrofonowego standardowego mikrofonu dynamicznego nic się nie stanie, gdyż sam przetwornik w mikrofonie (cewka o oporności od kilkudziesięciu do kilkuset omów) jest połączona zawsze symetrycznie i standardowo dołączona do styków 2 i 3 we wtykach XLR.
    Napięcie fantomowe jest to napięcie stałe, podawana na OBYDWA przewody sygnałowe (biegun dodatni ) i masę kabla (biegun ujemny). napięcie to służy do zasilania samego przetwornika jak i małego przedwzmacniacza umieszczanego zwykle w mikrofonie. Sygnał akustyczny jest podawany pomiędzy przewodami i z elektrycznego punktu wiedzenia masa nie bierze udziału w transmisji.
    Można sprawdzić czy mikser podaje napięcie fantomowe w prosty sposób; należy włączyć woltomierz na zakresie powyżej 50V pomiędzy styk 1 (minus) a 2 lub 3 (plus) gniazda mikrofonowego. Jeżeli jest wszystko ok to powinno tam być napięcie stałe na poziomie powyżej 30V.

    Pojecie "kabel stereo" i "kabel mono" jest dość mylące.
    W profesjonalnej technice nagłośnieniowej - a to już jest sprzęt z grupy profesjonalnej, nie domowej - nie stosuje się w zasadzie "kabli stereofonicznych".
    Podstawowym typem połączenia jest połączenie symetryczne, czyli sygnał akustyczny jest miedzy przewodami umieszczonymi w ekranie, by zapobiec przydźwiękom. Połączenie stereofoniczne polega na połączeniu dwóch takich kabli. Połączeń niesymetrycznych należy unikać z uwagi na łatwe powstawanie przydźwięków przy połączeniach kliku urządzeń ze sobą. Zupełnie bezcelowe jest stosowanie niesymetrycznych połączeń na większe odległości.

    Istnieją stereofoniczne gniazda XLR, zawierają one pięć styków i są bardzo podobne do starych gniazd DIN występujących w Polsce jako GM5.
    Pojecie "Wtyk stereofoniczny Jack" jest to trochę uproszczenie które przyszło z kabli do słuchawek.
    Wtyk słuchawkowy jest podłączony w taki sposób że:
    - końcówka - zwana z angielska tip - to kanał lewy
    - pierścień poniżej - zwany z angielska ring (pierścień) to kanał prawy
    - masa jest na pozostałej części wtyku (ground)

    Stereofoniczny Jack (tzw duży jack) bywa stosowany jako wtyk kabla symetrycznego i wówczas:
    tip - końcówka - to plus kabla
    ring - pireścień - to minus kabla
    ground - to masa - oplot kabla.

    Prawdopodobnie kabel który posiadasz ma układ połączeń:
    we wtyku XLR:
    masa - do styku nr 1
    czarny lub brązowy lub czerwony - do styku 2
    biały lub niebieski - do styku 3.
    We wtyku jack (mono - niesymetryczny) masz prawdopodobnie połączone:
    oplot - do masy
    jeden z przewodów do końcówki - tip
    drugi z przewodów jest połączony do masy.

    To tak w dużym skrócie...

    0
  • #21 07 Lip 2011 15:54
    Aarrooo
    Poziom 8  

    dzieki wielkie za wyczerpujaca wypowiedz.

    A nie wiesz czy dostane taki kabel w czymś typu media markt/saturn?

    0
  • #22 07 Lip 2011 17:43
    irekr
    Moderator

    Nie mam pojęcia, nigdy nie byłem w żadnym markecie w Katowicach.
    Wszelkie kable najczęściej robię sam, chyba że mam do dyspozycji markowe kable będące na wyposażeniu sprzętu. Własnoręcznie zrobiony kabel nie zwiedzie....
    Ja bym raczej poszukał takich kabli w sklepach z instrumentami muzycznymi i sprzętem do nagłośnień. Może jest na forum ktoś ze Śląska lub Zagłębia by coś podpowiedzieć...
    ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mediamarkty, Euro i Saturny to głównie sprzęt domowy, a to jest nieco inna półka.

    0
  • #23 07 Lip 2011 21:53
    Aarrooo
    Poziom 8  

    też racja. Przejdę się do sklepu muzycznego - choć w nich zapewne są te kable o wiele droższe

    0
  • #24 23 Lip 2011 14:40
    Aarrooo
    Poziom 8  

    Witam, kupilem ten kabel nawet w muzycznym mi powiedzieli ze wszystko bedzie ok.
    Fajnie, dioda sie w mikrofonie swieci ale nie nagrywa sie nic ;/ jak podlaczyc to wszystko do behringera xenyx 502 zeby mi chodzilo? albo cos w ustawieniach, nie wiem.. plz help:(

    0
  • #25 24 Lip 2011 09:03
    irekr
    Moderator

    Robimy test sprzętu.
    Podłączamy mikrofon do wejścia. Może to być mikrofon pojemnościowy lub klasyczny dynamiczny, będą działać obydwa.
    Do miksera podłączamy słuchawki - gniazdo PHONES - pierwsze od prawej na górze;
    - pokrętło PHONES ustawiamy na MAX w prawo;
    - pokrętło MAIN MIX na środek;
    - pokrętło wejścia nr 1 ostawiamy na max w prawo.
    - obydwa czarne przyciski nad pokrętłem PHONES w pozycji zwolnionej
    - pokrętło PAN nad pokrętłem wejścia nr 1 ustawiamy na środek
    - pokrętła korektorów EQ ustawiamy na środek
    - stopniowo przekręcamy pokrętło TRIM (pierwsze od góry po lewej) w prawo, powinniśmy usłyszeć swój głos w słuchawkach a lampki kontrolne nad pokrętłem MAIN MIX powinny mrugać.

    Daj znać co zdziałałeś...

    0
  • #26 14 Sty 2012 13:55
    amatorabsolutny
    Poziom 1  

    Witam,

    podepnę się pod ten wątek, ponieważ mam bardzo podobny problem. Który wygląda następująco:

    kupiłem sobie mikrofon pojemnościowy MXL 990 i okazało się, że moja karta dźwiękowa, do którego podpinam sprzęt, nie wspiera jednak tego typu (tzn. jak rozumiem wymagających napięcia fantom).

    Udałem się więc do sklepu, gdzie nabyłem przedwzmacniacz MPR-6 (bo pan sprzedawca go polecił). Nie jestem niestety obeznany w temacie kabli i wzmacniaczy, trochę nie pasowało mi, że wchodzą tam symetryczne jacki, a wychodzą chinche, ale pan sprzedawca zapewnił, że będzie śmigać (kabel, który mi wcisnął, to 2xchinch-1xjack).

    No i po podpięciu całej misternej konstrukcji nie śmiga. Dostaję tylko szum.

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy tego typu przedwzmacniacz w ogóle nadaje się do powierzonego mu zadania? Czy pan sprzedawca, który był średnio rozgarnięty, po prostu zrobił mnie w balona?

    Dla jasności - wszystko podpinam pod kartę E-MU 0202.

    0
  • #27 18 Gru 2012 15:50
    robierap
    Poziom 1  

    Witam. Mam problem otóż kupiłęm sobie za szybkiego Behinger C-1 i Behinger Xenyx 502... Do mikrofonu dokupiłem kabel 3 żyłowy ( XLR na Jack 6.5) okazało się że muszę zaopatrzyć się jednak w przejściówke z 6.5 na XLR więc kupiłem(2 żyłowa)nadal mikrofon nie działa - nie pali się dioda wbudowana w mica...Dioda przy pokrętle PAN - CLIP pyłga po wyregulowaniu czułości.... Powiedzcie co mam zrobić żeby móc zacząć prace nad tworzeniem muzyki.......Xenyx 502 posiada niby fantoma ale majk nie działa..... proszę o pomoc możecie napisać nawet na fb http://www.facebook.com/chamski.sc
    dzięki z góry.

    Pozdrawiam

    0
  • #28 18 Gru 2012 16:13
    irekr
    Moderator

    Mikrofon pojemnościowy podłącza się zawsze kablem XLR/XLR do gniazda XLR - jedynego w tym mikserze.
    Żadnych przejściówek. Gniazdo Jack jest gniazdem liniowym i z poziomem liniowym, żaden mikrofon wpięty w to gniazdo nie będzie działać...

    0