Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały kompresor warsztatowy

consulixx 06 Lip 2011 21:29 18481 11
  • Mały kompresor warsztatowy
    Witam
    Chciałem pochwalić się swoją konstrukcją wiem , że podobnych jest tu wiele. Kompresor powstał w grudniu 2010r. ale dopiero teraz znalazłem czas aby go pokazać .
    Sprężarka - jest od ciągnika Ursus C-330 była w częściach ,została zregenerowana i poskładana
    Zbiornik - pochodzi od wagonu kolejowego i ma pojemność około 20l .
    Silnik - 1.1 kw 3 x 380 V kupiony na giełdzie w Rzeszowie za 180zł
    Wyłącznik ciśnieniowy - LCA3 nowy 120zł
    Wyłącznik główny - 3 x 400V nowy 40zł
    Zawór bezpieczeństwa - taki jak w C-330 z którym pracuje sprężarka nowy 60zł
    Manometr , siatka na osłonę ,koła ,wtyka ,kabel -z odzysku
    Profil i płaskownik na ramę - nowy 35zł
    Pas klinowy - nowy 16zł
    Zawory ,szybkozłączka ,kolanka, złączki i inne drobiazgi - około 100zł
    Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy Mały kompresor warsztatowy

    Celem budowy było: zbudować mały ,mobilny kompresor. Sprężarka ma jakieś 1200 obr/min ,ciśnienie 0,55 MPa osiąga 1,5 min, sprawność powinna się zwiększy po dotarciu pierścieni.
    Czekam na opinie i komentaże.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    consulixx
    Poziom 10  
    Offline 
    consulixx napisał 10 postów o ocenie 88, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście nowa dęba. Jest z nami od 2009 roku.
  • TermopastyTermopasty
  • #2
    consulixx
    Poziom 10  
    Te zawory są kulowe i nie ma w nich gumy tylko teflon, a max ciśnienie w butli to 0,55 MPa. Wąż jest gumowy, zbrojony siatką metalową, nie nagrzewa się zbyt mocno.
  • #3
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Pomijając brak zabezpieczenia termicznego silnika reszta wzorowa, a jeszcze bardziej wzorowa by była, gdyby przewód elastyczny połączony by był za pomocą zaprasowanych króćców a nie opasek zaciskowych. Troszkę razi ten wystający z pod spodu zawór odwadniający, są specjalne do tego celu. Reasumując, po serii , potwornych machin, bezlitośnie przeze mnie krytykowanych, zaczyna się wreszcie era profesjonalizmu w temacie ,,Kompresor".

    Gratuluje, tak powinno wyglądać prawdziwe DYI.
  • TermopastyTermopasty
  • #4
    vergil50
    Poziom 12  
    Popieram przedmówce a woli dopytania osłonę kolega miał gotowa czy sam konstruował jeśli tak to czym były wycinane kształty.
  • #5
    consulixx
    Poziom 10  
    Osłona została zrobiona ze starego sita od młocarni do zboża i paska blachy stalowej 2mm. Wszystko cięte nożycami do blachy i szlifierką kontową, spawane migomatem.
  • #6
    kmr
    Poziom 16  
    Czy prędkość obrotowa wału sprężarki nie jest zbyt niska? C330 pracował ok 2400 obr/min ale chyba nawet przełożenie nie zwalniało do takich obrotów jam masz u Ciebie.
    Czy zawór spustowy skroplin nie należało by zabezpieczyć mechanicznie przed urwaniem lub przekręceniem po najechaniu na przeszkodę?
    Dużo inwestowałeś może lepiej było by to robić na armaturze pneumatycznej?
    Fajnie jest też mieć inny wynalazek od ciągnika - "odolejacz" bo z niego można ciągnąć powietrze od razu ze sprężarki - ale jest to tylko uwaga do kompresorów z dużymi butlami.
  • #7
    edenlubawa
    Poziom 15  
    Skąd zakupiłeś filtr powietrza to sprężarki, bo sam takiego potrzebuje, a za bardzo nie wiem gdzie taki zaleźć.
  • #8
    tmb85
    Poziom 13  
    Fajna konstrukcja.
    Mam pytanie, czym regulujesz naciąg pasa klinowego?

    edenlubawa napisał:
    Skąd zakupiłeś filtr powietrza to sprężarki, bo sam takiego potrzebuje, a za bardzo nie wiem gdzie taki zaleźć.


    Jest to typowy filtr przewidziany do sprężarki w C330
    np. http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/20912
    tak wiec zakup w sklepie z częściami do ciągników rolniczych.
  • #9
    edenlubawa
    Poziom 15  
    Nie wpadłem na to, może dlatego że we wszystkich c330 które widziałem sprężarki pobierały powietrze z filtra powietrza silnika;)
  • #10
    lewy456
    Poziom 13  
    kmr napisał:
    Czy prędkość obrotowa wału sprężarki nie jest zbyt niska? C330 pracował ok 2400 obr/min ale chyba nawet przełożenie nie zwalniało do takich obrotów jam masz u Ciebie.


    Silnik w C-330 2400 obr/min to uzyskiwał maksymalnie, a jak wiemy to raczej nie zalecane... Sprężarka tego typu uzyskuje rozsądną wydajność przy 1400-1600 obr/min.
    Mając na uwadze fakt, że kolega nie zastosował ŻADNEGO CHŁODZENIA nie szalał bym z obrotami jak również z ciśnieniem maksymalnym. W silniku sprężarka znajdowała się za wentylatorem chłodnicy, co zapewniało jej chłodzenie.
    Chociaż projekt wygląda schludnie i oceniam go wysoko, to pokusił bym się chyba o większy zbiornik i jakieś chłodzenie ( nie wykluczam, że w praktyce sprężarka się nie grzeje mocno, jednak wszystkie znane mi kompresory chłodzenie posiadają )
    Pozdrawiam.

    Mam jeszcze pytanie jak realizowana jest zmiana naciągu paska klinowego?
  • #12
    carot
    Poziom 26  
    lewy456 napisał:
    Mając na uwadze fakt, że kolega nie zastosował ŻADNEGO CHŁODZENIA nie szalał bym z obrotami jak również z ciśnieniem maksymalnym.

    Kolega wybaczy, ale mam kompresor ze sprężarką HS-18 zrobiony przez dziadka i jak Tato malował barierki do domu, to chodził po pare godzin bez chłodzenia, jak konserwowałem auto dziadka, też chodziła pare godzin bez chłodzenia i absolutnie nic jej nie jest. Zbiornik 80L napełnia w minute, niezmiennie od lat :D