Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nokia E51 - bateria wytrzymuje 1 dzień.

06 Lip 2011 21:48 3789 14
  • Poziom 8  
    Witam,

    Posiadam nokie e51 którą kupiłem parę dni temu. Bateria w niej trzyma niecały dzień (bateria sprawna bo podmieniałem baterie), Zrobiłem test programem nokia energy profiler i na wyłączonym wyświetlaczu pobór prądu to ok 0.35W, a na włączonym prawie 1W. wyświetlacz i taśma jest sprawna bo podmieniałem z drugiej takiej samej nokii w której test wyszedł ok. Zrobiłem hard reset telefonu chociaż nic to nie dało. Jeszcze jedna rzecz, a mianowicie gdy padnie bateria to za każdym razem po włączeniu muszę ustawiać datę i godzinę. Na nokii nie mam zainstalowanej żadnej aplikacji prócz programu, którym sprawdzałem pobór prądu.Co to może być za usterka i jak ja najlepiej naprawić? Z góry dzięki za pomoc

    pozdrawiam,
    junior94
  • Poziom 8  
    dzięki za pomoc ale 3G mam wyłączone a wyświetlacz na pewno oryginalny a choćby nie był to jak podmieniałem z drugiej e51 na 100% oryginalny bo mam ją od nowości i tak samo pobierało prąd. Jak sprawdzić czy była podtopiona bo na płycie głównej nic, nie widać żadnych śladów przepaleń ani nic. A poprzedni właściciel mówił ze tel przez rok leżał w szafce i od jego odpalenia bateria trzyma niecały jeden dzień.
  • Poziom 8  
    podmienialem baterie z tego co mam od nowosci i trzymie ona w nim ok 5 dni a gdy wlozylem do tego nowego to tak samo ok 1 dnia
  • Poziom 15  
    Uruchom menadżera zadań np. Jbaktaskman i napisz jakie procesy widnieją. Opisz także jakie programy instalowałeś i wyłącz wszystkie narzedzia, które mogą się łączyć z internetem np lifeblog, e-mail itd...
  • Poziom 8  
    Programy jakie mam zainstalowane to tylko nokia energy profiler. Narzędzia które mogą się łączyć z internetem są wyłączone. A Jbaktaskman nie zainstalowałem bo nie mam złamanego symbiana, a wyskakuje błąd certyfikatu przy instalacji. Mój soft to 400.34.011 .
  • Poziom 38  
    Mało prawdopodobne, że to wina softu. Zmierz prąd pobierany przez wyłączony telefon. Powinien być zerowy. Jeżeli nie jest, to znaczy, że gdzieś może być zwarcie. Sprawdź czy działa WLAN, Bluetooth, radio.

    Jeżeli masz możliwość, to wrzuć zdjęcia płyty w dobrej jakości (usuń z nich IMEI).
  • Poziom 8  
    Ok ale jak zmierzyć prąd na wyłączonym tel ??
  • Poziom 38  
    Podłączasz miliamperomierz szeregowo z baterią. Jeżeli nie wiesz jak zmierzyć prąd (najbardziej podstawowe podstawy elektroniki) to nie wiem czy jest sens zabierać się za naprawę.
  • Poziom 8  
    nie moglem sprawdzic poboru pradu miliamperomierzem wiec zrobilem maly test. naladowalem baterie do pelna wieczorem i wylaczylem tel na noc. rano sie okazalo ze zostaly tylko 2 kreski baterii. (test na baterii z tego tel ktory normalnie trzymie ok 5 dni)
  • Poziom 15  
    junior94 napisał:
    nie moglem sprawdzic poboru pradu miliamperomierzem wiec zrobilem maly test.
    oddaj telefon do zaprzyjaźnionego serwisu, bo jak już wspominaliśmy jest w nim zwarcie. Serwis dysponuje odpowiednim sprzętem, bo zwykłą domową lutownicą nic nie zdziałasz. Trzeba sprawdzić kilkanaście elementów i bez schematu się nie obejdzie.
  • Poziom 8  
    no tak zrobie. dzieki za pomoc i pozdrawiam :)
  • Poziom 8  
    Witam znowu,

    nie miałem narazie czasu, ani okazji zawieźć tego telefonu do serwisu gdyż mieszkam w małej wiosce, ale porobiłem zdjęcia tej płytki głównej, gdy się przyjrzałem dokładniej, to widać (zaznaczone na zdjęciu czerwona strzałka) tak jakby to miejsce było zaśniedziałe albo przepalone coś w tym stylu, po prostu jest dużo ciemniejsze niż reszta styków. tu link do zdjęć : http://imageshack.us/g/192/kopiadsc01429.jpg/

    pozdrawiam.
    Proszę poprawić wiadomość - zdjęcia należy zamieścić zgodnie z instrukcją - https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic595877.html
    jever 23