Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP Color LJ CM2320nf MFP - komunikat częste czyszczenie drukarki.

07 Lip 2011 13:10 11915 9
  • Poziom 17  
    Witam

    Drukarka jak w temacie tonery jakich używamy to i oryginalne i zamienniki (BlackPoint) zależy co jest dostępne w hurtowni ale zazwyczaj zamienniki.

    Drukarka jest jeszcze na gwarancji ma niecały rok i objawy są takie że co kilka kartek czasami co 2 włącza się czyszczenie, po którym pojawia się komunikat "BŁĄD" który trzeba zatwierdzić, przy drukowaniu większych ilości staję się to uciążliwe.

    Co może być przyczyna takiego zachowania się drukarki podejrzewam że to wina zamienników które mogę negatywnie wpływać na pracę drukarki, jeśli tak to jakiej firmy polecacie zamienniki ?
    Na chwile obecną tonery z kolorami są oryginalne ale czarny jest zamiennikiem.

    Drukarka jest sporo eksploatowana, sporo drukujemy kolorowych stron jak i czarno tekstu.

    Wydrukowałem raport zużycia drukarki:

    Silnik drukarki (w sumie) 12174 strony
    8418 kolor
    3756 jednobarwne
    inne

    Co ile wydrukowanych stron należy konserwować drukarkę ?

    I co drukarka sobie czyści podczas komunikatu czyszczenie ?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Dołączam się do pytania, u mnie praktycznie co 2 kartkę włącza się czyszczenie, następnie błąd wydruku i drukowana jest jeszcze raz ostatnia wydrukowana strona....
  • Poziom 25  
    nie miałem osobiscie takiego przypadku, stawiam na tonery. Ogólnie żadne zamienniki nie są godne polecenia i jesli używałeś zamienników to nikt nie uzna gwarancji. co do konserwacji to najlepiej robić ją co dwa trzy miesiące w zależności od eksploatacji
  • Poziom 21  
    To o czym piszecie spowodowane jest najczęściej stosowaniem różnych tonerów. Od 3 miesięcy obserwowałem drukarkę klienta przy wymianie tonerów.

    Jeśli były 4 oryginały - było OK.
    Jeśli były 4 zamienniki, takie które pokazywały stan wydajności tonera - było OK.
    Jeśli były 2 zamienniki firmy X i 2 firmy Y to 2 z nich przestały pokazywać stan tonera i co kilka kartek zaczęło włączać się czyszczenie.
    Jeśli były 3 dobre zamienniki i zamontowałem 1 oryginał - to wszystko się znowu zaczęło "sypać" - co kilka kartek czyszczenie drukarki.
  • Poziom 1  
    Czeste czyszczenie sie drukarki laserowej, przewaznie po 2 stronach z komunikatem na displayu "blad wydruku" jest spowodowane albo nieodpowiednim papierem badz tez nieodpowiednia temperatura. Mozliwe jest rowniez to ze odpowiednie rolki ktore sa odpowiedzialne za pobranie papieru sa juz starte i nalezaloby je wymienic. Tonery nie maja z tym problemem nic do rzeczy.
  • Poziom 25  
    Tonery nie mają tu żadnego związku. Mam urządzenie na serwisie, które ma wydrukowane 16 tyś. arkuszy, komplet oryginalnych tonerów, papier HP oraz wszelkie ustawienia jak trzeba, zaktualizowany firmware i sterowniki, temperatura otoczenia pokojowa lub nieco wyższa, urządzenie nagrzane jak trzeba, a mimo to błąd się pojawia. Coś mi się wydaje, że wina może leżeć po stronie formatera...
  • Poziom 30  
    Wina leży po stronie papieru. Problem stary jak stare są te drukarki. Ich następcy (M451/M475) mają tak samo.

    CM1312/CM2320/CP2025/M351/M375/M451/M475 - to są niemalże tak samo działające drukarki. One wszystkie szybko reagują na podły papier komunikatami "Czyszczenie" i "Błąd druku".


    Jeżeli papier jest do drukarek atramentowych (klasyczna uniwersalna 80g, 95% papieru na rynku) to jest on po prostu za szorstki i zbyt pylący. Powoduje on stopniowe, ale i przedwczesne, zużycie Pickup Roller.


    Pierwszym krokiem powinna być zmiana papieru na papier dobrej jakości, o gramaturze typowej dla papieru dla drukarek kolorowych laserowych czyli 90g i aby nie był to papier dla drukarek atramentowych. To jest śliski i błyszczący papier, w dotyku czuć od razu, że jest inny, tak samo pod światło - jest jednolity, a nie plamiasty jak te wszystkie tanie imitacje celulozy.

    Prócz zmiany papieru należy też przeczyść rolki, bo są zapylone przez zwykły papier (podły papier jest lepszym określeniem).

    Jeżeli przebieg jest większy niż 3-5 tys. stron to na czyszczenie rolek i zmianę papieru może być już za późno.

    Wtedy można tak skonfigurować drukarkę aby drukowała wolniej i miała większą tolerancję czasową dla podania drugiej kartki.

    Ustawiamy podajniki tak:

    T1: Dowolny / Dowolny
    T2/T3: A4 / Heavy 111-130g
    Gdy brak papieru: Wymuś (Zastąp), opóźnienie 0s.

    Do tego trzeba zsynchronizować sterownik, czyli ustawić w preferencjach drukowania A4 / Gruby 111-130g.

    I oczywiście zapomnieć o papierze 80g, bo spowoduje on powstanie nowego problemu jakim będzie "fuser ghosting" ze względu na przypalanie zbyt lekkiego papieru na ustawieniach dla papieru nieco grubszego.


    Jeżeli to wszystko dalej nie pomaga to trzeba wymienić rolkę na nową i zaprzestać stosowania papieru uniwersalnego 80g.

    Najlepsze jest to, że na stronie producenta jest skojarzony do tych drukarek papier, który jest tak samo podły jak inne popularne w naszych sklepach rodzaje papieru uniwersalnego. Jeśli papier HP to tylko Color Laser 90g, papier HP Office 80g jest nieodpowiedni.

  • Poziom 31  
    Witam
    Do wymiany jest rolka pobierająca z podajnika drugiego. Nawet po kilku tysiącach wymieniam w tych drukarkach rolki, bo czyszczenie pomaga na krótki czas.
  • Poziom 11  
    Witam. U mnie pomogło czyszczenie rolek. Dostęp do rolek jest od tylnej strony drukarki. Trzeba odsunąć w dół blaszkę maskującą rolki. Rolki idzie obracać bez rozbierania w jedną stronę.