Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

07 Jul 2011 16:52 13014 7
  • Level 10  
    Witam

    Znajoma kupiła Golfa 4 TDI 110 (ASV, 2000r), będę jej robił odcięcie, ale nie w tym problem.

    W skrzynce bezpieczników wewnątrz kabiny założony jest bezpiecznik nr32 30A. Po założeniu 15A w czasie jazdy się przepala. Według schematu dla silników AGR/AHP powinien być tam bezpiecznik 15A.

    Moje brzmi: czy dla tego silnika ASV, powinien być bezpiecznik 30A czy 15A ?

    Zamierzam sprawdzić połączenie do N146, jednocześnie proszę o sugestie jeżeli powinien być tam bezpiecznik 15A.

    Auto będę miał jutro na dwa dni, więc będę miał ograniczony czas na naprawę ewentualnej usterki.

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    Pragnę dodać że auto ma chip CarPower Limited VeBox 1.0 basic 1.0

    Odczytałem również błąd 17965.

    Czy błąd 17965 i ewentualne palenie bezpiecznika 15A (bo nie wiem dokładnie jaki powinien być przy tym silniku) można obarczyć ten chip tuning ?

    Wyczytałem że błąd 17965 może również powodować zapieczona kierownica turbiny. Próbowałem ją rozruszać przez krótkie gwałtowne dodanie gazu na 3 biegu, dwa razy w okolicach 4000 obrotów samochód osłab, po wyłączeniu i włączeniu silnika wracał do normy.

    Czekam na odpowiedź bądź sugestie .
  • Level 34  
    Jeśli chodzi o silnik ASV (TDI 110 KM) to na tej pozycji powinien siedzieć bezpiecznik 15A a jeśli wyskakuje błąd 17965 to musi czyścić turbosprężarkę lub siłownik podciśnienia przy niej, który steruje zmienną geometrią a nierzadko bywa tak, że obydwa elementy nadają się do reanimacji. Błąd tego bezpiecznika z pewnością nie jest powodem cziptuningu.
    Gdzieś miałem opis elementów sterowanych z bezpieczników opisanych jako (sterowanie silnika TDI) ale gdzieś go zapodziałem ale co za problem skoro masz vaga to wypnij ten bezpiecznik i sprawdź kody błędów jakie się pojawią a już będziesz wiedział za co on odpowiada.
    Skąd wziąłeś oznaczenie silnika AHP skoro to jest Jetta z silnikiem 1.6 w benzynie gdzie ma się to nijak do AGR a tam bezpiecznik powinien siedzieć 10A ?
  • Level 10  
    Dziękuję za zainteresowanie

    Schemat instalacji znalazłem w tym pliku www.dubi.net/auto/Instalacja_GOLF_IV.pdf str39 (może jest błąd w symbolach silników)
    Bez tego bezpiecznika auto nie odpali i sam brak bezpiecznika (przepalenie) nie spowoduje błędu.
    Głównie mi chodzi o to czy chiptuning może powodować błąd 17965 i palenie bezpiecznika 15A. Auto zostało sprzedane z bezpiecznikiem 30A.
    Jeżeli to nie jest problem chipu, to będę szukał przyczyny tak jak pisałeś turbosprężarka, N75 itp. (na forum było sporo o tym).
    Możliwe że będę miał dostęp do auta w najbliższy weekend, odepnę chip i zobaczę jak będzie się zachowywał.

    Będę wdzięczny za sugestie i jeszcze raz dziękuję.
  • Level 18  
    Uszkodzony box tuning może powodować błąd ciśnienia doładowania,miałem kilka takich przypadków.
  • Level 10  
    Witam po przerwie. Zrobiłem następujące czynności wymieniłem wszystkie węże, odłączyłem chipbox, podstawiłem drugi N75 i rozruszałem sztangę. Sztanga pierwotnie nie chciała się ruszać, psikałem w gruszkę wd40 (może macie inny pomysł bez demontażu ?), obecnie się rusza. Skrzypi jak robię to ręcznie – trzonkiem młotka. Sztanga jest spięta z turbiną, lekko palcem nie da się ruszyć – młotkiem owszem :) Wydaje mi się że jak jest rozgrzany silnik to sztango gorzej chodzi.


    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32


    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Wykonałem również dodatkowe logi, proszę o przyjrzeniu się. Nie podoba mi się 3 pozycja z 003 (ostatniego zdjęcia) . 008 pozycja 04 czujnik do czyszczenia ?


    zdjęcie gruszki:
    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Proszę o opinię.

    Bezpiecznik 15A (pozycja 32 w skrzynce) na razie się nie przepala.

    Postaram się wykonać log dynamiczny 001 004. Coś mi nie wyszło i muszę powtórzyć.
  • Helpful post
    Level 34  
    Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne jest zdjęcie sztangi z dźwigni kierownic spalin a następnie sprawdzenie zakresu i płynności ruchu osobno samej dźwigni kierownic spalin jak i sztangi. W zależności od efektu sprawdzenia będzie albo turbo do czyszczenia albo siłownik podciśnienia do regeneracji lub wymiany albo i jedno i drugie.
    Bodziu wrote:
    008 pozycja 04 czujnik do czyszczenia ?

    Nie wiem o jaki czujnik Ci tutaj chodzi gdyż w grupie 008 nie ma wskazań z żadnego czujnika a jeśli miałeś na myśli przepływomierz to wiadomo, że dawka paliwa w 4 polu jest ograniczona z powodu trybu awaryjnego ale ona i tak jest już bliska zgonu bo maksymalne wskazanie MAF na poziomie raptem 1000 mg/skok przy takim przeładowaniu turbo na to właśnie wskazuje. O kondycji przepływki przekonamy się jak doprowadzisz ciśnienie doładowania do prawidłowej regulacji.
    Pozostałych logów, których wykonanie zapowiedziałeś, nie musisz robić.
  • Level 10  
    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ponieważ logi zrobiłem, to już je dodam dla uzupełnienia.

    Dynamiczny 001 004 010 ( trzy osoby + pod górkę)
    Golf 4 TDI ASV bezpiecznik nr32

    Gdzieś zapodziałem loga dynamicznego z 000, wartości z pozycji 2 w nim były 100 do około 180, wrastały z RPM silnika

    Rozrząd był wymieniany jakieś dwa-trzy tygodnie temu (niestety jeszcze z chipbox), w związku z tym można reklamować ustawienie kąta wtrysku? Jeżeli tak, dać dziewczynie wydrukowane logi ? - auto już pojechało dziś, ja osobiście nie będę mógł tego załatwić.

    Co do czujnika chodziło mi o czujnik G70, zasugerowałem się http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 , no cóż człowiek się uczy. edit: wczoraj byłem zmęczony i pomyliłem pomiar dynamiczny ze statycznym dla 008

    Też tak pomyślałem że turbina przeładowana – w wolnym czasie czytałem i szukałem.
    Co do sztagi jak ją ciągnę do góry to następnie ciężej się chowa, stawia wyraźny opór.
    Z rozpięciem będę miał problem, możliwe że pozostanie tylko warsztat.

    Jeszcze raz bardzo dziękuję. Pozdrawiam

    Proszę natychmiast wstawić wszystkie zdjęcia według tej instrukcji : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic997258.html