Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 1.7D szarpie silnikiem Pomocy

orion85 07 Lip 2011 21:44 4047 15
  • #1 07 Lip 2011 21:44
    orion85
    Poziom 12  

    Witam
    Posiadam Opla Vectrę A 1.7d (silnik opla)
    Mój problem polega na tym że od jakiegoś czasu szarpie mi silnikiem tzn: dymi na niebiesko i szarpie nim całym, lecz gdy na pompie podkręcę obroty trochę to przestaje. Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa a w zeszłym tygodniu wężyk od paliwa i dalej to samo. Co dziwne na zimnym silniku tak się nie dzieje tylko gdy jest ciepły ma takie objawy (lecz nie zawsze)
    Naprawdę nie wiem co już może by.
    Koledzy pomóżcie !
    Dziękuję za odpowiedz
    Pozdrawiam

    0 15
  • #2 07 Lip 2011 22:17
    KamiJas
    Poziom 13  

    Podejrzewam że silnik jest na skonczeniu. Oddaj samochód mechanikowi bedziesz wiedział więcej gdyż na forum ci nie pomożemy bo nie jesteśmy jasnowidzami. Pozdrawiam kamil

    0
  • #3 07 Lip 2011 22:29
    MARR
    Poziom 16  

    Niebieski dym za dobrze nie wróży, prawdopodobnie kończący się silnik. A oleju dużo Ci bierze ?
    Prawdopodobnie kolega ma słabe ciśnienie na cylindrach, jak się silnik nagrzewa to to ciśnienie jeszcze bardziej spawa i stąd szarpanie silnika. Ewentualną przyczyną może być jeszcze pęknięta głowica, w której to pęknięcie poszerza się pod wpływem ciepła. Najlepiej zacząć badanie silnika od sprawdzenia kompresji na cylindrach.

    0
  • #4 07 Lip 2011 22:52
    polonez15
    Poziom 32  

    MARR napisał:
    Niebieski dym za dobrze nie wróży, prawdopodobnie kończący się silnik. A oleju dużo Ci bierze ?
    Prawdopodobnie kolega ma słabe ciśnienie na cylindrach, jak się silnik nagrzewa to to ciśnienie jeszcze bardziej spawa i stąd szarpanie silnika. Ewentualną przyczyną może być jeszcze pęknięta głowica, w której to pęknięcie poszerza się pod wpływem ciepła. Najlepiej zacząć badanie silnika od sprawdzenia kompresji na cylindrach.


    Żartujesz sobie? Rozszerzalność temperaturowa mówi o ROZSZERZENIU się metalu wraz ze wzrostem temperatury a nie skurczeniu!

    0
  • #5 08 Lip 2011 23:11
    MARR
    Poziom 16  

    Drogi kolego nie pisałem nic o skurczeniu metalu, miałem przypadek w Astrze 1.7 silnik isuzu pęknięcie w głowicy pomiędzy zaworami. Na zimnym chodziła idealnie a jak się nagrzała Astra to strasznie przebierała aż w końcu gasła.

    0
  • #6 08 Lip 2011 23:38
    orion85
    Poziom 12  

    Co do oleju: silnik go nie bierze sprawdzam regularnie stan i wszystko jest w porządku, oleju nie bierze. To szarpanie nie zawsze się pojawia, jest okres w którym będzie chodził silnik idealnie

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Lip 2011 23:48
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Wtryski do sprawdzenia, pewnie któryś się wiesza albo leje na maxa.

    0
  • #8 08 Lip 2011 23:52
    orion85
    Poziom 12  

    a co do wtrysków to nie orjentujecie sie ile kosztuje ich naprawa?

    0
  • #9 09 Lip 2011 11:47
    tomek5497
    Poziom 9  

    Tak jak koledzy już wcześniej powiedzieli musisz zacząć od podstawowego pomiaru jakim jest pomiar kompresji.Niebieski dym oznacza spalanie oleju.Mogą być uszkodzone pierścienie,wydmuchana uszczelka pod głowicą lub uszczelniacze na zaworach .Jeśli autko by miało turbo to opisane przez ciebie objawy by pasowały do jego uszkodzenia (wycieku oleju do IC przez uszczelniacz).Wtedy mogło by szrpać. Moja rada to udać się do mechanika na pomiary

    0
  • #10 09 Lip 2011 14:20
    orion85
    Poziom 12  

    W tygodniu udam sie do mechanika, niech on tam sprawdzi to wszystko.
    Uszczelkę pod głowicą robiłem 2 lata temu czy juz bym musiał ją zmieniac?

    0
  • #11 11 Lip 2011 10:39
    MARR
    Poziom 16  

    Kolego sprawdzenie kompresji wykaże czy uszczelka jest do wymiany, jak jest ok to nie ma co jej ruszać. No chyba że uszkodzona okaże się głowica lub pierścienie to dla remontu wtedy nieuniknione jest zdjęcie głowicy, co wiąże się z zniszczeniem starej uszczelki.

    0
  • #12 24 Lip 2011 22:42
    orion85
    Poziom 12  

    Auto oddałem do mechanika. Kompresja jest dobra tak powiedział a przyczyną tego szarpania były lejące wtryski. Teraz już jest wszystko ok. Dziekuję za zainteresowanie
    Pozdrawiam

    0
  • #13 24 Lip 2011 23:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A co napisałem w 7 poście?

    0
  • #14 25 Lip 2011 21:52
    orion85
    Poziom 12  

    Kolego miałes racje co do tych wtrysków. A mam jeszcze jedno pytanie czy do tej mojej vectry dało by radę zamontowac silnik 1.7 td Isuzu?

    0
  • Pomocny post
    #15 25 Lip 2011 21:54
    robokop
    Moderator Samochody

    Dało by radę, tylko po co?

    0
  • #16 26 Lip 2011 23:41
    orion85
    Poziom 12  

    Bo posiadam drugą vectre mojego brata tylko po wypadku i silnik miał bym taki

    0