Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat Simson SR50 - zwarcie?

Chrusta 07 Jul 2011 22:03 7921 6
  • #1
    Chrusta
    Level 22  
    Witam.

    Naprawiam instalację w simsonie SR50, niepokoi mnie jedna rzecz.
    Schemat:
    Schemat Simson SR50 - zwarcie?

    W momencie, gdy stacyjka jest na drugiej pozycji, to przewód o kolorze rtws (wychodzący z cewki od świateł pin 59, idzie do "drugiego segmentu" stacyjki na schemacie) łączy się z masą, czyli cewka pracuje na zwarciu. Czy tak powinno być?

    Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź.
  • #2
    Zico63
    Level 37  
    A gdzie to Kolega zobaczył?
    W/g mnie idzie pięknie na zasilanie przełącznika wyboru rodzaju świateł (mijania/drogowe) kolor przewodu biało-czarny - jak to w Niemczech. Po prostu, przechodzi na listwie z oznaczenia 59 na 56 i takiego trzeba śledzić. Dodatkowo, zasila pozycyjne (58).
  • #3
    Chrusta
    Level 22  
    Do pinu 59 podłączoną mam cewkę od świateł, jak na schemacie. Sprawdziłem jeszcze raz stacyjkę i jest coś takiego: po przekręceniu kluczyka w prawo na środkową pozycję, pin 59 jest zwarty do masy, po przekręceniu kluczyka do końca i spowrotem na drugą pozycję nie ma już zwarcia... Uszkodzona stacyjka, czy tak ma być? Prosiłbym o w miarę szybką odpowiedź, bo nie wiem czy mam rozbierać tą stacyjkę, czy nie.
  • #4
    Zico63
    Level 37  
    Sprawdzić instalację, stacyjkę, przełącznik - czy nie wysunęły się druciki ze źle zamontowanego przewodu i robią Koledze zwarcie.
    Druga sprawa: co to znaczy zwarcie, czym sprawdzane? Gubi się światło reflektora, czy co?
    Jeśli miernikiem, to miernik Kolega odstawi na bok a sprawdza żarówką - miernik trzeba umieć czytać. Żarówka główna ma minimalną oporność, prawie zwarcie.
  • #5
    Chrusta
    Level 22  
    Bez przesady, elektroniką interesuję się prawie od urodzenia, więc "trochę" się znam ;).

    Zwarcie? Do testów podłączyłem zamiast cewki akumulator. Masa jest wspólna, do pinu 59 podłączone było zasilanie, a w środkowej pozycji pin 59 zwarty jest do masy, czyli + aku łączy się z - aku...

    To jest o tyle dziwne, że po przekręceniu kluczyka na 3 pozycję i spowrotem na drugą, zwarcia już nie ma...

    EDIT

    Udało mi się rozebrać stacyjkę. Fragment blaszki, który trzyma ją (blaszkę) na miejscu z jednej strony był odgięty, co mogło powodować, że blaszka "zostawała w tyle" po przekręceniu kluczyka w jedną stronę. Mierzyłem miernikiem i niby jest dobrze. Jutro podłączę stacyjkę i zobaczę czy problem zniknął.
  • Helpful post
    #6
    Zico63
    Level 37  
    :spoko: Nie zamierzałem Kolegi urazić: nigdy nie wiemy dokładnie, jaki jest stopień wiedzy Autora tematu.
    A co do sprawy; tak to zapewne było przyczyną - ta przegięta blaszka, gdyż fabrycznie nie może być zwarcia na drugiej pozycji w sekcji "reflektor" (59). W krótkim czasie zniszyłoby cewkę, myślę.