Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 TDCI 90km - niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny

qbara 07 Lip 2011 22:09 16922 5
  • #1 07 Lip 2011 22:09
    qbara
    Poziom 8  

    Witam, mam focusa 1.6 tdci 90km 2005 rok i od niedawna niestety problem. Sporadycznie auto - zwłaszcza podczas dynamicznego przyspieszania wchodzi w tryb awaryjny. Po diagnostyce komputerowej wyskoczył błąd - za niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny - każdy z mechaników u którego byłem od razu proponuje wymianę turbiny - rzekomo "kończy się". Auto ani nie kopci, oleju nie ubywa, nie słychać też świstu turbiny. Problem pojawia się sporadycznie - po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy - bywa, że jest dobrze kilka dni, przyspieszam po redukcji biegu i nic się nie dzieje, a przychodzi taka chwila że małe depnięcie w pedał gazu i foka wchodzi w tryb awaryjny. Zauważyłem niewielki ubytek mocy przy większych prędkościach - powyżej stówki nie rozpędza się tak jak kiedyś. Proszę o radę.

    0 5
  • Pomocny post
    #2 08 Lip 2011 00:02
    toku74
    Poziom 31  

    Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i sitko z przewodu smarowania turbiny. Dopiero wtedy zakładaj nowe turbo.

    0
  • #3 08 Lip 2011 00:28
    qbara
    Poziom 8  

    zapominałem dodać, że auto miało badane parametry tryb pracy zaworu egr, ciśnienie turbiny itp podczas ciągłej pracy - też przy dużych obrotach silnika (na podłączonym komputerze) - wszystko wyszło w porządku - parametry OK - dziwi mnie więc fakt skąd wziął się ten błąd. Jutro zabiorę się za przegląd turbiny.

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Lip 2011 09:04
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny.
    Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył jak ta dźwignia chodzi - ma chodzić płynnie, lekko, bez przycięć. To jest częsta przypadłość...
    Może też czujnik ciśnienia/temperatury przy IC być uszkodzony/zawalony brudem i niestabilnie czytać parametry. Warto go (delikatnie benz. ekstrakcyjną miękkim pendzeleczkiem) wyjąć i przemyć.
    Ale znając tdci - przyczyn może być 100 i jedna...

    1
  • #5 08 Lip 2011 09:42
    qbara
    Poziom 8  

    wieczorkiem dam znać - też obstawiam IC - kiedyś miałem przypadek, że zalałem auto w burzę - spaliłem wówczas pompę wspomagania - dopiero później się dowiedziałem, że kostki od czujnika kąta skrętu kierownicy do pompy wspomagania mają powiedzmy fabryczny błąd konstrukcyjny - ukręcały się przewody, trochę wody na dworze i zwora gotowa - w peugeocie robili na to akcję serwisową. Nie wiem czemu w fordzie nie - a to ten sam silnik. Ogólnie słabo dopracowane detale, ukręcający się wałek od otwierania maski, elektrozamek od klapy - ten nowy który wymienialem zalałem już silikonem żeby go uszczelnić - zdarzał się, że w trakcie jazdy w deszcz tylna klapa potrafiła sama się otworzyć ;-). No cóż - chciało się forda - to mam. Lecę szukać przyczyn przy turbinie. pozdrawiam

    0
  • #6 08 Lip 2011 19:41
    qbara
    Poziom 8  

    Wyszło szydło z worka - nieszczelny dolot - pęknięcia w miejscu fabrycznych spawów mocowania dolotu - załączam zdjęcia sprzed i po robocie. Samochód dużo dynamiczniej reaguje na gaz niż jeszcze przed czasem gdy komputer pokazał usterkę - widocznie nieszczelność musiała pojawić się dużo wcześniej. Dzięki koledzy. Pozdrawiam

    a>

    Dodano po 4 [minuty]:

    [img]Ford Focus 1.6 TDCI 90km - niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny Ford Focus 1.6 TDCI 90km - niskie ciśnienie w układzie dolotowym turbiny [/img]

    2