Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo II 1.9 TDI AHF dziwne wskazania przepływomierza na vagu

07 Jul 2011 23:16 8509 10
  • Level 13  
    Witam, mam pewien dziwny problem z moim autkiem. gdy pracuje na wolnych obrotach to vag pokazuje to co widać poniżej

    Seat Toledo II 1.9 TDI AHF dziwne wskazania przepływomierza na vagu

    W grupie 003 jak widać jest wszystko ok ale nie pokoi mnie grupa 013 czy wtryski wyglądają na zużyte ?

    Na drugim zdjęciu widać że w grupie 003 wartość rzeczywista przepływomierza zmieniła się dosyć znacznie, a EGR chyba się zamknął ? czy to jest uszkodzony EGR czy przepływomierz ?

    Seat Toledo II 1.9 TDI AHF dziwne wskazania przepływomierza na vagu

    Jak przepływomierz zmienia swoją wartość ewidentnie słychać jak silnik zmienia swoją prace na bardziej twardą, EGR i dolot wyczyściłem (był zapchany kompletnie) poprawiła się dynamika auta ale problem dalej pozostał, dodatkowo trochę przydymia na siwo z lekkim niebieskim zabarwieniem, działo się tak przed i po czyszczeniu egr tylko przed było tego dymu więcej. Czy mógł by mi ktoś pomóc w rozwiązaniu tego problemu ?
  • Level 13  
    T5 wrote:
    Jak Ci się zrobi tak jak na drugim zdjęciu to przegazuj auto (dodaj gazu)i sprawdz.
    Po za tym było już-uzyj opcji szukaj.


    Jak przygazuje to wraca do normy i za ok minuty pracy znowu pokazuje to samo co na 2 zdjęciu
  • Level 21  
    wszystko jest ok, nie szukaj dziury w doopie ...
  • Level 13  
    Dziękuje za odpowiedzi, a już myślałem że coś jest nie tak, ale jak tak ma być to jeszcze lepiej bo nie trzeba nic wymieniać :) , a powiedzcie mi jeszcze dlaczego przydymia ? jak zaślepiłem EGR to puszczał małego dymka przy 4 tys obrotów a jak jest od ślepiony to dymi mocniej na szaro przy lekkim przygazowaniu, oleju nie ubywa a pali trochę sporo do 8-9 w mieście. EGR od ślepiłem ponieważ podczas gaszenia strasznie telepało budą.
  • Level 39  
    tiesto851 twoim głównym problemem jest posiadanie VAG-a.
  • Level 34  
    tiesto851 wrote:
    EGR od ślepiłem ponieważ podczas gaszenia strasznie telepało budą


    To co ty tam zaślepiałeś, że telepało budą bo z pewnością nie EGR ;)
  • Level 13  
    trans-serwis wrote:
    tiesto851 twoim głównym problemem jest posiadanie VAG-a.


    Hehehe, ja po prostu lubię jak w aucie wszystko działa jak trzeba, robię sporo km i chciałbym dalej jeździć bez problemów

    Dodano po 7 [minuty]:

    Sztomel wrote:
    tiesto851 wrote:
    EGR od ślepiłem ponieważ podczas gaszenia strasznie telepało budą


    To co ty tam zaślepiałeś, że telepało budą bo z pewnością nie EGR ;)


    Zaślepiłem tą rurę co idzie od turbo do EGR zaślepką z blachy tak jak na zdjęciu


    Seat Toledo II 1.9 TDI AHF dziwne wskazania przepływomierza na vagu

    zaślepkę wstawiłem miedzy tą rurkę a EGR wszystko ładnie poskręcałem i tak jak pisałem dynamika spoko dymienia prawie nie ma wiec też spoko ale te gaszenie to trochę dziwnie wygląda bo mam jeszcze audi 80 1.9 tdi i tam tak nie telepie przy gaszeniu.
  • Level 34  
    W takim razie nie działa Ci klapa gasząca, że telepie silnikiem - albo nieszczelny wężyk podciśnieniowy idący do siłowniczka poruszającego dźwignią obrotu klapy gaszącej albo niesprawny elektrozawór N239, albo nieszczelna membrana siłowniczka lub złamana jego dźwigienka.
  • Level 13  
    Sztomel wrote:
    W takim razie nie działa Ci klapa gasząca, że telepie silnikiem - albo nieszczelny wężyk podciśnieniowy idący do siłowniczka poruszającego dźwignią obrotu klapy gaszącej albo niesprawny elektrozawór N239, albo nieszczelna membrana siłowniczka lub złamana jego dźwigienka.


    Jeśli chodzi o tą klapę to chodzi dobrze EGR wyczyszczony, jak EGR nie jest zaślepiony to nic nie telepie, ta membrana też chodzi bo sprawdzałem ją jak zdejmowałem kolektor, ten zaworek wygląda jak by ktoś już do niego lazł może to jego wina, na początek posprawdzam wężyki bo wyglądają na oryginały jeszcze.