Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C8 2005r 2.0 HDi zerwany pasek rozrządu.

08 Lip 2011 10:00 16633 25
  • Moderator Samochody
    Mogę mieć to auto za dobre pieniądze tylko ma zerwany pasek rozrządu i nie wiem czy pakować się w jego naprawę. Może się ktoś orientuje jak poważne mogą być uszkodzenia?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Witam, kolego ociz do wymiany silnika włącznie, to manual jest? zerwał sie w czasie jazdy? ,powodzenia.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    w xantii 110 konnej HDi po zerwaniu paska wymienilem dzwigienki popychaczy auto chodzi bez problemu pomimo sceptycyzmu wielu forumowiczow tutaj
  • Moderator Samochody
    Tylko że w Xantii masz chyba 8V a tu będzie 16V. Te też mają jakieś pękate dźwigienki? Oczywiście zawory bym na pewno wymienił nawet jakby tylko dźwigienki popękały bo to miał by być samochód dla siebie a konkretnie dla ojca na długie trasy, więc robota musi być zrobiona porządnie.
    Skrzynia manual, zerwany w czasie jazdy i to możliwe że nawet na autobahn-ie.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz - ceny na Allegro głowic jeszcze nie takie straszne.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Citroen C8 2005r 2.0 HDi zerwany pasek rozrządu.
    nie ma znaczenia czy 8V czy 16V w kazej sa dzwigienki zawodowe musisz byc przygotowany na najgorsze ale moze tez skonczyc sie na dzwigienkach moze kolaga odrazu poda Ci linka Swojego silnika na pewnym portalu skoro tak sie przy tym upiera??
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie chcę straszyć ale aby zdjąć pokrywe zaworów trzeba wyjąć wtryskiwacze, a to raczej najczęściej jest nie możliwe......
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To w 2,2 - w 2,0 wychodzą bez problemów.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    No to nie widzę przeszkód aby kupować
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    A tu to już bym polemizował. Jak na sprzedaż, zrobić silnik i pogonić - to może, ale dla siebie?
    Jak widzę C8 w bramie warsztatu to coś mnie trzepie..
  • Moderator Samochody
    robokop napisał:
    Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział.

    Tego nie widziałem. :) Głowica głowicą, gorzej jakby tłoki uszkodziło.
    kybernetes napisał:
    Jak widzę C8 w bramie warsztatu to coś mnie trzepie.

    Coś w nich odstraszającego?

    Najbardziej to cena kusi (3.5k euro plus 1kkm na lawecie) no i dla ojca się podoba a to najważniejsze w doborze samochodu. :)
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    odstrzaszająca jest konstrukcja i rozwiązania rodem z ....
    jak sie za coś bierzesz w nim to ciągle niespodzianki
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Jak naprawiam silniki 2,0HDI to jeszcze nie zdarzyło mi się aby poszły chociażby zawory. Zawsze kończyło się na wymianie rozrządu i tzw. przez serwisy "koników" czyli dźwigienek po między zaworami a wałkiem rozrządu. Kupuj śmiało, naprawiaj i niech ojczulek pomyka w trasy a napewno będzie zadowolony.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Trudno się naprawia, ciasno tam przy silniku i ciężki dostęp do czegokolwiek, pod deską też nie lepiej, tajemnicze usterki elektryczne, walka z odłażącymi tapicerkami... itd. Generalnie pierdoły ale z rodzaju takich jakie klientom najbardziej przeszkadzają i drażnią. Lepiej jak w starym C8 ale ciężki temat ogólnie.

    colin555 napisał:
    odstrzaszająca jest konstrukcja i rozwiązania rodem z ....
    jak sie za coś bierzesz w nim to ciągle niespodzianki


    Podpisuję się pod powyższym obiema rekami!
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    A po co 2 godziny podszybie demontowałeś? Tak z ciekawości tylko pytam.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    mute_source napisał:
    A po co 2 godziny podszybie demontowałeś? Tak z ciekawości tylko pytam.


    Bo, jak kolega angelica_n wyżej napisał - to jest samochód dla takich co nie chcą zarobić a chcą się napracować. Żeby tam coś naprawić trzeba najpierw pół samochodu rozebrać ;)
  • Moderator Samochody
    Że dostęp do silnika tragiczny to zdarzyłem się już zorientować ale zawsze idzie cały na wierzch wyciągnąć co z mojego dotychczasowego doświadczenia z francuzami nie sprawia większych trudności.
    Przebieg podobno 150k...
  • Poziom 39  
    Rozrząd robi się tam co 160 albo co 120 (trudne warunki). Strzelone paski w C8 to nie jest żaden ewenement dlatego warto się ścisłe trzymać tych terminów. Z FAPem są często problemy, z silnikiem też - przeważnie awarie elektryczne, nie jakieś straszne ale wkurzające i wymagające grzebania. Ma to prawdopodobnie związek z dużą ilością wody jaka krąży w komorze silnika w mokre dni. A skoro 2,0 i 16v to licz się z usterkami EGR. Generalnie auto bardziej awaryjne od pozostałych ze stajni Citroena. Ma też zalety oczywiście - to piękny duży samochód z wypasionym wnętrzem i bajerami.

    A z przebiegami różnie bywa, sam wiesz jak to jest.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Użytkownik obserwowany
    angelica_n - jestem twoim fanem. Jeszcze nikt tak długo i namiętnie nie napisał tylu bzdur. Następnym razem nie pij tych 2 piw i zrobisz rozrząd pod blokiem na zwykłym podnośniku w fefnaście minut.
    Jakie auto po 150 kilo ma oryginalne tarcze, człowieku, weź ochłoń. Nowa polska metoda, patrzeć na tarcze hamulcowe. Kurna, ależ zaraz wzrośnie sprzedaż najtańszych.
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    ociz-robiłem taki silnik tylko w 807 też po strzale rozrządu.
    Silnik oczywiście na zewnątrz.Problem był z wyjęciem wtryskiwaczy.(ciełem ,niszczyłem-ratowałem głowicę.)W głowicy połamane "łapki".wałki całe(są dwa) łańcuch i napinacz z ślizgami spinający wałki też ok.No niestety firma nie dała rady rozfrezować "resztek "wtrysków i poszła "nowa-używana" głowica.
    Nie jest to mocno skomplikowane i lepiej się to robi niż jakiegoś szmelcwagena.
    A koledzy wypowiadający się na temat usterek fap ,egr i innych niech wskażą auto które tych wad nie posiada.Auto jak dostanie wszystko na czas będzie służyło długo.
  • Użytkownik obserwowany
    On go sobie spokojnie mechanicznie sam zrobi. Tylko nie wiem, jak będzie z tą przecudną elektryką, ja bym tam ojca na takie coś nie wsadzał. Chyba, że ojciec tylko po okolicy jeździ a Zico zawsze blisko będzie.
  • Poziom 1  
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Posty robiące śmietnik w temacie Kolegi usunąłem, proszę więcej nie zaśmiecać zbędnymi pyskówkami.
  • Moderator Samochody
    Ojciec się rozmyślił, i dobrze.