Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p dziwne stukanie (rwanie) podczas ruszania

trombek 18 Nov 2004 16:18 18845 34
  • #1
    trombek
    Level 11  
    Witam, czy ktoś może wiedzieć co to może być jak podczas ruszania z 1 pierwszego biegu coś zaczyna sie tłuc , trzaskac , jakby rwać , i aż cała byda to odczuwa występuje to tylko podczas ruszania czy to zabieraki a może półośki przeskakuja w skrzyni albo cośtakiego albo może coś w skrzyni ? Dzieki wszystkim za rady pozdrawiam :)
  • #2
    gracus7
    Level 26  
    SPRAWDŹ PODUSZKI ZAWIESZENIA SKRZYNI BIEGÓW
    koszt 15zł a dają taki właśnie efekt. z czasem utrudni to wrzucanie biegów
  • #4
    picu
    Level 12  
    cze,sprawdź sprężyne od zawieszenia silnika,i to co koledzy napisali
  • #5
    Szuwarek
    Level 11  
    to sa pewnie poduszki pod skrzynia, sprezyna jezeli stuka ci na dziurach, moze byc za miekka, albo sie urwala
  • #6
    andi34
    Level 19  
    Witam kolego masz problem z przegubami to co łaczy półoski z kołem. Jeżeli nie są wyrobione to wina leży w docisku lub tarczy sprzęgła. Pozdr.
  • #7
    Mieczysław
    Level 21  
    Gdyby padły przeguby, to działo by się tak cały czas, nie tylko przy ruszaniu.
    Mają rację Ci co piszą o uszkodzonych poduszkach skrzyni biegów.

    Po naprawie proszę sie podzielić wiadomością co było przyczyną usterki. Pozdrawiam.
  • #8
    marycha0
    Level 12  
    Zgadzam się całkowicie z przedmówcami.
    To wina poduszek w skrzyni - miałem to samo, wymiana ich usunęła problem.
  • #9
    radiosimon
    Level 28  
    Poduszki to 2 blachy sklejone gumą. Gdy guma sie wyrobi skrzynia wyskakuje przy ruszaniu z poduszek i stąd ten efekt.
    Dodatkowo lewarek sie rusza :]
  • #10
    Ireek
    Level 15  
    Sprawdż poduszki tak jak wyżej piszą albo je wymień albo podnieś trochę skrzynię i problem będzie zażegnany
    Pozdrawiam
  • #11
    wieslaw125
    Level 12  
    Jeśli sprawdzileś wszystko co radzili przedmówcy i niepomogło to sprawdz dokręcenie śrub mocujących skrzynie do silnika,nieraz się luzują.
  • #12
    Borys20
    Level 12  
    Nie chce krakac...
    u mnie nie pomogly nowe poduszki i takie tam pierdoly... Okazalo sie ze 9 zebow w kole przekladni glownej mozna bylo, wzorem Rosjan, wymienic na zlote... po prostu je zmielilo...
  • #13
    Ulyssess
    Level 17  
    Witam.
    A ja powiem tak. jesli juz sprawdziłeś poduszki, sprężyne, zabieraki i przeguby a tu dalej nic to możesz mieć ten problem co ja. Uszkodzone koło pośrednie od jedynki i wstecznego lub choinkę w skrzyni biegów. Lubia sie tem kończyć zęby. U mnie akurat poszły zęby na kole a na choince tej jeżdże do dziś. Musisz spróbować ruszać bardzo delikatnie z jedynki posłuchać czy nie będzie słychać zgrzytów, których kiedys nie było.

    Daj znać. Piotrek
  • #14
    andi34
    Level 19  
    Witam jesli już sprawdziłeś i dalej nic to chyba będzie czarny scenarjusz i padła skrzynia w niej koło I b. lub choinka. Możesz też to stwierdzić ruszając z II biegu. Napewno kupno całej skrzyni gdzieś na szrocie będzie bardziej opłacalne jak naprawa. Pozdr. Ps. opisz co było jak zrobisz.
  • #15
    mich86
    Level 12  
    napeno są to poduzki pod skrzynią wiec żaden problem i wydatek ja miałem ten sam problem powodzenia.
  • #16
    trombek
    Level 11  
    Witam, jak narazie wymieniłem zawieszenie silmnika ale niezdążyłem jeszcze sprawdzić czy dobrze chodzi załważyłem że jak szybko puszcze pedał sprzęgła i dam mu gazu to stuków niema a jak powoli to są dziwe dziś sprwadze jeszcze poduszki. pozdrawiam :)
  • #17
    blade80
    Level 15  
    Jesli by to były zabieraki to byś miał jedno mocne stuknięcie :)
  • #18
    trombek
    Level 11  
    zmiana zawieszenia silnika nic nie pomogła, nadal ten sam objaw będę sprawdzał dalej pozdrawiam
  • #19
    Ireek
    Level 15  
    Sprawdz tarcze sprzeglowa i polaczenie miedzy skrzynia biegow a silnikiem.
    Pozdrawiam
  • #20
    Krist0
    Level 23  
    Witam.

    Jak już mówimy o układzie przeniesienia napędu, to nie zapomnij o docisku :wink:.
    Przy okazji oczywiście łożysko wyciskowe.

    P.S.
    Czy ten "maluch" nie jest słaby na wyższych biegach (podjazd pod górki) ?.

    Pozdrawiam :).
  • #21
    guli101
    Level 12  
    Po zdjęciu tylnej pokrywy skrzyni (chociaż robiłem to już dość dawno temu, więc mogę się mylić) pod synchronizatorem jest metalowa płytka mocowana na dwie śrubki która przytrzymuje łożysko w obudowie. Robiłem kilka skrzyń z podobnymi objawami i przyczyną było poluzowanie lub ścięcie łbów tych śrub co powodowało wzdłużny luz wałka.
  • #22
    Ulyssess
    Level 17  
    guli101 wrote:
    Po zdjęciu tylnej pokrywy skrzyni (chociaż robiłem to już dość dawno temu, więc mogę się mylić) pod synchronizatorem jest metalowa płytka mocowana na dwie śrubki która przytrzymuje łożysko w obudowie. Robiłem kilka skrzyń z podobnymi objawami i przyczyną było poluzowanie lub ścięcie łbów tych śrub co powodowało wzdłużny luz wałka.

    Witam.
    Miałem taki defekt ale wtedy wyskakiwała mi trójka bo cofną się atak, a śruby tarły o koło od dwojki co objawiało sie wyciem tego biegu. Pod tymi śrubami powinny byc zębate podkładki ale po każdym wykręceniu tych śrub powinno się dać nowe te podkładki ponieważ przy dokręcaniu te zęby się splaszczają i po ponownym montażu już nie zacinają się tak dobrze.

    Pozdroofka Piotrek
  • #23
    robson126
    Level 13  
    Jeżeli poduszki nie pomogły to przyczyna tkwi w sprzęgle. Często w maluszku przepuszcza simeringalbo od skrzyni bigów albo wałka głownego w silniku. Zaolejenie tarczy sprzęgłowej spowoduje takie zjawisko jakie ma miejsce u Ciebie. Może tęż być walnięta sprężyna dociskowa sprzegła. Ale tak czy tak stawiałbym na sprzęgło.
    Powodzenia
  • #24
    trombek
    Level 11  
    Krist0 wrote:
    Witam.

    Jak już mówimy o układzie przeniesienia napędu, to nie zapomnij o docisku :wink:.
    Przy okazji oczywiście łożysko wyciskowe.

    P.S.
    Czy ten "maluch" nie jest słaby na wyższych biegach (podjazd pod górki) ?.

    Pozdrawiam :).


    super mocny to on niejest ale sprzęgło było wymieniane na nowe fabryczne jakieś pół roku jeśli oto ci chodzi
  • #25
    WoŹnY
    Level 28  
    Ja miałem podobny problem a winowajca były wachacze. Mocowanie przednie wachacza było nieco przeżarte rdzą mówiąc żartobliwie, w wyniku czego koła wraz z wachaczami poruszały się nieco przzód-tył. Poleciały również poduszki. Wymiana poduszek pomogła na jakiś tydzień. Jak padły znowu zacząłem przeglądać i wymiana wachaczy okazała się nieunikniona, po tym wszystkim autko porusza się sprawnie ponad 3 miesiące.
  • #26
    gipter
    Level 15  
    Ja też myślę , że Ci zmieliło co najmniej ze trzy zęby na jedynce. Też miałem kurdupla i w nim grzebałem. I mnie się to przytrafiło po pewnym czasie zgrzytów przy ruszaniu. W pewnym momencie stało się, miałem II, III i IV. I i wsteczny zniknęły. Poszła wtedy choinka. Jak zrobisz, napisz co go bolało.
  • #27
    bestler
    Admin of DIY, Automation
    Kiedys mialem maluszka i dokladnie taki sam efekt. Tez wymienialem mocowanie skrzyni, podejzewalem wszystko. Okazalo sie ze to chcrakterystyczne walenie ustapilo dopiero po wymialenie tarczy sprzeglowej oraz tzw słoneczka ( drugiej czesci sprzegla). To jest pewniak, doswiadczylem tego na wslasnej skórze. Pamietam, ze w tym słoneczku byly popekane takie blaszki ...

    Powodzenia
  • #28
    trombek
    Level 11  
    Widze że przyczym może być miliony co do wachaczy to są w dobrym stanie nie pordzewiałe i zakonserwowane, no chyba że zdążyło sie coś zepsuć od końca lata bo wtedy ostatni raz zaglądałem pod spód co do choinki to była wymieniona na nową nieco ponad rok temu narazie póki to zbieram kase na części i powoli coś dokupuje narazie kupiłem poduszki i zabieraki a po wypłacie czas na przeguby chyba że przestanie jeździć wcze śniej wtedy sie za niegho zabiore intensywnie :) mój kaszel ma juz 19 lat więc jest już pełno letni i może mieć swoje chumory hehe.Pozdrawiam
  • #29
    Slawek J
    Level 30  
    Z tego co ci koledzy doradzaja ja uwazam ze wina lezy w samej skrzyni biegow. Najbardziej newralgicznym punktem tych skrzyn sa choinki, lecz nie proponuje kupna nowej bo cena jest wyzsza niz sprawna i uzywana skrzynia. A ponadto kupujac choinke byle idiota jej nie wymieni i dilozysz jeszcze za robocizne a cala skrzynie mozna samemu wymienic.
    Powodzenia.
  • #30
    trombek
    Level 11  
    A wiec tak, po dłuższym czasie w końcu usterka została zlikwidowana przeguby zabieraki i poduszki pod skrzynie nic niedały sprzegło też było wporządku wina leżała w samej skrzyni biegów co dokładnie to niewiem bo nieopłacało mi sie jej rozbierać załatwiłem sobie drugą w dobrym stanie tak wiec za wszystkie podpowiedzi bardzo dziekuje i pozdrawiam :)