Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro plus 1.6 GLI - źle działające wycieraczki, bezpiecznik ogrzewania

Johny19811 08 Lip 2011 17:56 2449 3
  • #1 08 Lip 2011 17:56
    Johny19811
    Poziom 16  

    Witam.

    Jestem posiadaczem poczciwego poloneza caro plus. Od pewnego czasu coś szwankuje w mechanizmie sterowania wycieraczkami. Otóż w chwili wyłączenia wycieraczek/ich powrotu do poziomu, obie wycieraczki "odbijają" mi do góry na około 15-20cm i pozostają w tym położeniu. Co może być odpowiedzialne za takowe zachowanie?

    Druga sprawa,

    Jeżdżę już dobrych parę lat z nieustannie przegrzewającym się bezpiecznikiem (25A) odpowiedzialnym za ogrzewanie tylnej szyby. Bezpiecznik nie ulega przepaleniu - jego obudowa oraz gniazdo są najzwyczajniej mocno nadtopione. Ostatnio podszorowałem mu papierem ściernym styki i poprawiłem zaciski na panelu. Niestety nie wiele to pomogło. Automatyka załączania i rozłączania ogrzewania działa prawidłowo.

    Dzięki za porady

    0 3
  • Relpol
  • #2 08 Lip 2011 18:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 08 Lip 2011 18:31
    Johny19811
    Poziom 16  

    wasz_elektryk napisał:
    Co do drugiego pytania to nie pamiętam dokładnie czy to z tego samego bezpiecznika ale spróbuj wyjąć zapalniczkę z gniazda bo może się ciągle grzeje i robi zwarcie. A co do pierwszego to najprawdopodobniej mechanizm z silnikiem do wymiany.


    Racja - nie dopisałem, że zasilanie zapalniczki mam odcięte praktycznie od samego początku użytkowania samochodu (światłe czasy kradzieży caro plusów z użyciem 12 voltowych pilarek). Z tego co pamiętam to zapalniczka nie jest współzależna z obwodem zasilającym sterowanie mechanizmem wycieraczek. Googlowałem w temacie "odbijania wycieraczek" w caro plusach lecz zbyt wiele nie znalazłem. Gdzieś, ktoś szczątkowo wspominał o wyłączniku krańcowym czy coś takiego...

    0
  • #4 08 Lip 2011 21:31
    Zico63
    Poziom 37  

    Działanie tego przełącznika krańcowego jest w istocie niezwykle proste. Mając chwilkę - można się tym pobawić. Pod dekielkiem przekładni będzie krzywka sterująca blaszką ze stykiem przełączającym. Albo starła się nieco krzywka, albo wygięło ramię styku albo zabrudził sam styk - wszystko okazuje się po otwarciu.
    Możliwy jest jednak też niesprawny któryś ze styków w dźwigni pod kierownicą.
    Wycieraczki po wyłączeniu dźwignią np. w połowie szyby idą ładnie do dolnej krawędzi ale następnie znów ruszają w górę?
    To sprawdzić gdy stoją przy dolnej krawędzi szyby i przy dźwigni w położeniu STOP - czy styk "INT" (kolor przew. niebieski) ma połączenie z masą.
    Pewnie Polonez ma już swoje lata i niższe napięcie w instalacji. Gdy ta usterka występowała w nowych, ze świeżą instalacją - wycieraczki przy pracującym silniku (większe napięcie) i bardzo mokrej szybie (małe opory ruchu) potrafiły pójść w górę tak wysoko, że łapały ponowne zasilanie i potrafiły się nie zatrzymać.

    0