Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi i-MiEV "M" i "G" - tańsze i wydajniejsze samochod

piokrza 08 Lip 2011 18:05 999 0
  • Mitsubishi i-MiEV "M" i "G" - tańsze i wydajniejsze samochodMitsubishi Motors przedstawił ostatnio swoją nową generację samochodów elektrycznych i-MiEV na rok 2012. Warto przypomnieć, że marka sprzedaje swoją pierwszą generację już od lipca 2009. Teraz samochody mają być dostępne oprócz Japonii także w USA.

    Samochody będą teraz dostępne w dwóch wersjach wyposażenia: przystępny cenowo "M" i wysoce wydajny "G". Model wyjściowy "M" będzie dostępny w konkurencyjnej cenie 1,38 milionów yen'ów (około $17000). Maksymalny zasięg tego modelu wyniesie 120km. Model z wyższej półki - "G" ma posiadać bardziej kompleksowe wyposażenie, większy zasięg na jednym ładowaniu (180km) oraz system "MiEV Remote System", który umożliwi użytkownikowi ustawić czas, który chce on przeznaczyć na rozpoczęcie i zakończenie ładowania ("Timer Charging"; korzystanie z tańszego prądu nocą) oraz pre-aktywowanie klimatyzacji przed wejściem do samochodu ("Pre-activated Air Conditioning"). Lepsze osiągi uzyskano dzięki ulepszeniu technologii odzysku energii z hamowania. Jego cena będzie wynosić 3,8 miliona yen'ów (prawie $47000). W USA ma być wprowadzony model "i".

    Model "M" zadebiutuje na wystawie Mitsubishi w Japonii 25 lipca, natomiast model "G" w połowie sierpnia.


    Specyfikacja:


    "M"

    waga - 1070 kg
    zasięg - 120km
    zużycie energii - 110 Wh/km
    max mocy wyjściowa - 30kW [41PS] / 2000~6000obr./min
    max moment obrotowy - 180Nm[18.4kgfm] / 0~1000obr./min
    czas ładowania akumulatora - (AC 200V, 15Amp) około 4,5 godz. (pełne ład.)
    szybkie ładowanie - około 15 min (80%)
    silnik - synchroniczny
    typ akumulatora - litowo-jonowy
    napięcie - 270V
    pojemność - 10,5kWh
    dodatkowo - Active Stability Control (ASC)


    "G"

    waga - 1110 kg
    zasięg - 180km (pierwsza gen. - 160km)
    zużycie energii - 110 Wh/km
    max. moc wyjściowa - 47kW [64PS] / 3000~6000obr./min
    max. moment obrotowy - 180Nm[18.4kgfm] / 0~2000obr./min
    czas ładowania akumulatorów - (AC 200V, 15Amp) około 7 godz. (pełne ład.)
    szybkie ładowanie - około 30 min (80%)
    silnik - synchroniczny
    rodzaj akumulatora - litowo-jonowy (ten sam akumulator, co w pierwszej gen. z 2009r. + 20% zwiększona wydajność, niższa cena)
    napięcie - 330V
    pojemność - 16,0kWh (ta sama, co w pierwszej generacji z 2009r.)
    dodatkowo - Active Stability Control (ASC), GPS, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, LED-owe lampy przednie i tylne, 15-calowe koła, podgrzewane siedzenia (kierowca i pasażer) i inne.

    Źródło: http://www.engadget.com/2011/07/08/mitsubishi...goes-cheaper-and-further-in-japan-scores-112/

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    piokrza
    Poziom 27  
    Offline 
    piokrza napisał 1413 postów o ocenie 142, pomógł 3 razy. Jest z nami od 2007 roku.